Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

malinkat skrev 2011-04-22 18:42:14 följande:
    Milla, hoppas vildarna somnar snabbt i alla fall, så ni får kväll tillsammans! Ska ni till Långtora i påsk? T är på flygklubben idag och i morrn, sen har vi lite ledigt tillsammans
    Gabriel somnade så fort huvudet landade på kudden - och Lucas sista ord för dagen var "Mamma! Flygplan!" . Vi ska inte till Långtora i helgen. Vi var på Arbogafältet idag - och P monterade (med stora problem) flygplanet och gjorde kontrollflygningar - och så ska vi "på turné" till familjerna imorgon och på söndag. På måndag ska jag flyga om vädret tillåter (också på Arboga för enkelhetens skull).

Nu ska jag gå och kolla så att barnen verkligen sover, så ska jag försöka läsa ikapp sen.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Malin: Jag har  i flera års tid nu köpt "Ambre solei" 50+-spray till barnen och mig själv. Lätt att spraya i handen och "kleta på" - och så gillar Gabriel den eftersom den är grön .

Assar: Låter verkligen som en toppenhelg ! Hoppas att du tar dig tiden att varva ner innan lillbebisen kommer. Förstår att du vill ha många saker färdiga innan du slutar, men tänk om du istället blir sjukskriven fram till FL för att du tagit i för hårt?

Idag har jag gjort årets första och andra segelflygstart ! Det var lite pirrigt hur det skulle gå, men det gick faktiskt över förväntan. Jag är väl inte redo att flyga VM än på ett tag om man säger så, men jag lyckades hålla mig i luften iaf .
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2011-04-25 22:28:19 följande:
    Härligt med flyg Milla! Själv ar jag kommit igång med ridningen nu när jag fick hem min häst - det är så himla roligt och man mår så mycket bättre när man får göra det som är så roligt!
    Jag funderar också på att börja rida "på riktigt". Jag har provat på tillsammans med Gabriel två gånger, men väntar på att det ska bli en nybörjargrupp på en tid som jag kan. Bra motion är det iaf .
  • Milla C

Hoppar in och visar mig . "kör" med helego, eftersom det är det jag ev kommer hinna.

Sitter med ett illrött, svullet, tokkliande och svidande öga. Pollenallergi är verkligen INGET skoj ! (Jag har även en fin nästäppa, men ögat är värst by far). Har käkat makens allergipiller hela veckan, men idag var jag på Apoteket och köpte både ögondroppar och nässpray på inrådan av en som jobbade där.Ögondropparna hjälpte ett tag, men nu är det värre än värst igen. Hoppas att de hjälper bättre om ett par dagar (om jag inte klöst bort ögat då).

Såg att ni pratade lite ridning. Gabriel går på "prova på"-ridning varje lördag som funkar. Han älskar att rida och hålla på med hästarna, men han är definitivt inte redo att börja i en "vanlig" ridgrupp ännu. Jag har provat på två gånger själv - och nästa måndag börjar jag rida i grupp . Det har löst sig så bra att det finns en plats i en grupp som börjar 19.30 på kvällen - och eftersom jag jobbar till 18.30 varje måndag så är det ändå maken som tar läggningen av barnen varje måndag och jag har "ledigt".

• Milla C
    Mandra: {#emotions_dlg.flower} Grattis i efterskott! {#emotions_dlg.flower}

Här firade vi inte Valborg alls igår. Brasorna häromkring tändes inte förrän tidigast 21.00- och så länge går inte att hålla pojkarna vakna. Dessutom är maken bortrest igen, så det kändes inte viktigt. Och lika bra var nog det, för Lucas vaknade klockan tio i fem i morse - och rusade in till Gabriel och väckte honom tio över fem. Härligt med sovmorgon .
  • Milla C
    malinkatarina: Ah, fler som använder datorn som medel för att kunna vila lite när minstingen sover . Här är det oftast "Firma Fantasiflytt" på Playhouse Disney (finns ETT avsnitt, så det kan han snart utantill, men det är bara det han vill se)

Assar: Ja, det sitter mest i ena ögat. Kliar lite i det andra också, men inte på långa vägar lika mycket. Min mamma hade det också så med sin björkpollenallergi - att det satte sig mest i ena ögat.
    Gabriel och Lucas har inga plånböcker med pengar ännu - och de har inte typ veckopeng heller - så det blir mest att försöka "styra in" leksaksköp på att det ska 1. vara födelsedag, 2. vara julafton, eller 3. ha hänt något speciellt för att det ska bli nya leksaker. Men två gånger har Gabriel köpt egna leksaker som jag plockat pengar i hans sparbössa för. Det har varit två lastbilar som han verkligen har velat ha när vi varit på klädbytardagar - och då fick han välja om han ville köpa dem och jag tog pengar ur sparbössan när vi kom hem eller att inte köpa alls (de kostade 10:- var). Gabriel själv säger att han ska få börja med veckopeng när han är 5 år - så jag tror vi gör så .

Angående middagar och trötta män så var en kompis och hennes två pojkar här och åt taccos i fredags kväll. Hennes man hade bihålsinflamation och fick stanna hemma. "Du är ändå inget rolig att vara med just nu, så du kan stanna hemma" hade hon sagt till honom .
  • Milla C
    kaz: Du har redan fått kloka råd ifrån de andra tjejerna, så jag nöjjer mig med att säga: Oj, vad jag känner igen mig i S situation ifrån morgonen. Här blev båda barnen jätteupprörda för att det var jag som kom och hämtade dem när de vaknade istället för P (som fick sova en halvtimme till). Lucas blev nog mest upprörd, eftersom han trodde att pappa hade åkt iväg utan honom igen.

Drutten: Jag tror att det är en jättebra idé att ha "Anton-tid" någon av er ibland. Jag har vid två tillfällen denna termin hämtat bara G lite tidigare och gått och fikat, och vi har båda älskat de stunderna att verkligen bara vara vi två - och faktiskt tagit ett par stunder och bara varit och pratat med varandra (fast utan fika då) hemma efter det när vi varit hemma heldagar och Lucas sovit en stund.

När det gäller data/tv-spel så skaffade vi ett X-box 360 med "Kinnect" för ett par månader sedan. Det var jättepoppis hos alla - i ett par veckor. Nu står det mest och samlar damm (Jag kunde t ex inte använda det att träna till som jag tänkt - eftersom mina nyinköpta inneskor klampade så mycket att P inte kunde få pojkaran att somna då).
  • Milla C
    Ego: I dag har jag varit på en rekryteringsmässa för ABB och Bombardier i Västerås. Det skulle vara "speedintervjuer" och seminarier, och så kunde man lämna sitt CV. Jag var tidigt plats, och kom in bland de första till Bombardiers "speedintervjuer" - vilket innebar att man fick prata med en ingenjör som jobbade på företaget och de frågade vem man var och vad man ville göra. Efter intervjun fick jag tipset av hon som intervjuade att gå ut i hallen och prata med någon av de ifrån Bombardier som stod där ute och höra mig för vad de tyckte om jobbet och hur de såg på företaget osv. Jag hade bara börjat "scanna" efter någon att prata med när en man räckte fram handen och presenterade sig. Han berättade utförligt och medryckande om företaget, och verkade positiv trots att jag eg inte har en aning om VAD jag vill syssla med - förutom att jag vill ha ett ingenjörsjobb. Det var så han hade börjat - med att få ett jobb och sedan se efter vad det fanns som intresserade honom inom företaget. Det visade sig att han är ingen mindre än VD:n för hela Bombardier Transportation Sweden ! Hoppas att jag gjorde ett någorlunda intryck iaf .

När det gäller syskon så är våra pojkar för det mesta ganska sams, men Gabriel har svårt att dela med sig av sina leksaker ibland - och Lucas har börjat gå fram till Gabriel och "banka" i tid och otid. I dag hade Gabriel tydligen ätit upp Lucas godis förutom sitt eget...
  • Milla C
    Gbg: Här är en till med en -06:a som "skvätter i byxorna" (eller ibland kissar ner sig fullkomligt när han glömmer att gå på toa). Du har fått jättebra råd av andra i tråden, så jag kommer inte med några egna .

Ela: Du är inte en dålig mamma! Av "symtomen" som E har är det ju inte lätt att dra slutsatsen att det skulle röra sig om mjölkallergi/-intollerans direkt. Jättedålig mage och gallskrikande bebis är väl de symtom man vanligen tänker på, inte eksem och allmänt lite missnöje.

Ego: Var på stor Gospeldag i Västerås igår, och det var sååå härligt ! Vi började redan klockan nio på morgonen, repeterade hela dagen (sex olika körer och olika körledare som ledde olika låtar), och konserten slutade inte förrän halv tio på kvällen - men OJ! vilken adrenalinkick!
    Jag trodde allvarligt inte att jag skulle orka hela dagen och kvällen - eftersom vi har sjuka barn sedan en vecka här hemma och jag inte sovit en timme i sträck öht under natten till igår - men eftersom jag missat de två stora konserterna vi haft med kören förra våren och i vintras pga sjukdom så gav jag mig f**n på att jag skulle orka över den låt min kör sjöng "solo" iaf, och det funkade alltså att vara kvar "to the bitter end" .
  • Milla C

Så, nu har jag varit på min första ridlektion . Ridläraren frågade mig i slutet av lektionen hur jag mådde. "Lite öm i rumpan, annars är det bra" sa jag, och så var det - tills vi satt av. Då bar inte benen när jag kom ner till backen . Undrar hur mycket träningsvärk jag kommer få .

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*