• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4: ok, låter inget vidare! Men stavgång - man är i alla fall utomhus

Drutten: allt är säkert bra med bebben! De ligger ju väldigt skyddade. Trist m skidåkningen men så är det inbland oxså m Simon.

Asap: hur gammal är E nu?

Ja, det är spännande och lite läskigt!

• kaz

Asap: tänk vad tiden går, 8 mån redan! Sömn... Vi hade ngr riktigt bra nätter men ny är det värsta cirkusen igen - hoppas det beror på fullmånen. De fick klistermärken om de somnade och sov hela natten i sina sängar (men såklart får man hå upp för att kissa). Det funkade 4 dagar för Sara och 5 för Simon... Attans! Om jag blir gravid och om allt går bra så kan jag inte tro att barnet skulle sova

• kaz

Men fy Drutten! Hemskt när de inte andas ordentligt! Kram

• kaz

Hej,

Har ni tips på böcker el länkar där jag kan läsa på om "lilla tonåren". Verkar vara ngn befrielsevåg på G här!

• kaz

Mandra: började undra hur ni hade det! Oj vilken rivstart för maken! Typiskt att banken vill krama ur det sista... Så tungt lass för dig att dra själv! Går ni kvar på gamla dagiset? Planerar du byte för T så småningom? Stor stor kram

• kaz

Mandra: Det känns ändå som att ni har en trygg grund att stå på i er relation där ni kan prata och lösa problem. Sedan få ni väl se upp båda 2 - juristbranschen är ju tuff. Jobbar han på byrå?

Idag var maken och jag på vinkurs och barnvakten ringde för Simon bråkade och hade slagit och rivit henne! Eh WHAT, mitt barn!!!! Det har hänt en gång tidigare att han hade sparkat till henne för han inte vill gå och lägga sig. Då talade vi om det och sedan gick det bra gången efter. Nu hade han tagit trotset till en ny nivå. På sätt och vis är han väl så pass trygg att han vågar trotsa henne, men att slåss och rivas - där går gränsen med råge. Maken och jag har pratat ihop oss om att det får bli en konsekvens för honom imorgon. De skulle få nya skor men nu får han inte sina förrän han har uppvisat lite gott beteende. Han kör hårt med oss just nu. Testar våra gränser precis hela tiden. Tänker att det måste vara väldigt jobbigt för honom själv... Till helgen åker vi till mormor och då ska jag lägga extra extra mycket energi och uppmärksamhet på min älskade huligan!

Hoppas alla haft en härlig dag! Kram 

• kaz

Alltid skönt att höra att man inte är ensam! Vi har haft bra samtal hemma och konsekvensen m skorna biter. Har sagt att om han sköter sig får han dem när vi åker till mormor i eftermiddag.

Malin: vet hur det är eftersom maken kör eget. Det blir många obet timmar och numer jobbar han främst mot företag eftersom privatpersoner är "veliga". Stor kram och Hejja E med pottan!

• kaz

Vi4: blir lite orolig för dig vännen! Hoppas att du kan lägga prsetationsångesten ang jobbet åt sidan och fokusera på det som GER dig energi. Vila dig tillbaka på dina erfarenheter och tänk att good is enough! Man kommer ofta långt med det! Väg insats mot tid det bör ta och sedan prestera inte mer. Fokusera på att E är i en mysig fas! Restaurang m hela familjen! Underbart! Stor stor kram

• kaz

Jag trodde att Simon såg dåligt för han ville alltid stå mitt framför tv:n och ville studera bilderna i böckerna på väldigt nära håll. Det visade sig dock inte vara ngt synfel. Tror som övriga att förkylningen satt sig på ögonen. Hoppas ni kryat på dig så du slipper mer vab nu när du är själv med allt. Kram!

Idag såg vi Mästerkatten m stövlarna. Rekommenderas varmt! Båda barnen gillade den även om Sara tyckte den var kuslig ibland.

• kaz

Malin: ja, Simon fick sina skor till sist imorgon barnvaktsdag igen... Vi får se om han lärt sug ngt.

Mini: nej, ingen erfarenhet. Men också Sara blir lätt rosslig vid förkylning så vi kör m Bricanyl hostmedicin. Men det kanske han är för liten för?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*