Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Men stackars lilla Tyra! Och stackars alla andra små magar som gör ont Våra barn har bajjat regelbundet utan såna problem nästan alltid så jag har inga goda råd Hoppas bara att det snart går över!

Ikväll är jag trött... har dragits med ont i nacken (som blivit bättre efter dagens läkarbesök och massa värme), och så har jag varit och kollat in en lägenhet, och sen varit och träffat bröllopskunder. Bara hoppas de bokar också! Har två på kontrakt, sen får vi se.....

Nu ropar Elvira - lite svårt att sova lilla damen. Kram på er! 

• malinkat

Assar, vilken pärs att gå igenom! Klart man blir orolig - och hur mycket man än skulle älska ett barn med ett handikapp av något slag, så önskar vi oss alla ju friska och krya små liv. Och oavsett hur mycket kärlek det finns, tror jag ingen kan påstå att det inte blir tuffare med ett barn med större omsorgsbehov. Så är det bara. KRAM till dig!!

Juni, låter som en HÄÄÄÄRLIG dag!! Sol, plusgrad och vindstilla. Kan inte bli bättre Ja ok, VÅREn då, men i väntan på den....!

M73, hoppas det blir mindre skrik med tiden, det tror jag!

Men Mandra, vad jobbigt med kusinbarnet.... går inte att föreställa sig...  och tack, min nacke är bättre, ska till sjukgymnast i veckan, skönt. Är mest förundrad över mitt knä - efter att minisken "hoppade ur" några gånger i onsdags har det sen känts ok, nästan mer stabilt än innan när det ploppade tillbaka på plats igen. Men det är som att jag inte vet när det kan hända igen? Vad är utlösaren? Ska på utredning och förmodligen artroskopi trots allt, så får vi se!

Syrran har varit här sen i torsdags, jättemysigt för både oss vuxna och barnen! Nu lite avkoppling i soffan..... 

• malinkat

Kaz, i såna situationer reagerar man bara. Och jag tycker det låter som det var en riktig reaktion. Alfred (som ju aaaaltid är go och snäll och aaaaldrig gör något dumt ) har också fått ordentliga tillsägelser av mig när jag kommit till dagis och jag ser hur han sitter och knuffas och bråkas med någon. Beter sig just så som han säger att de andra gör mot honom ibland. Säkert en naturlig sak att barn härmar varandras beteende, men inte acceptabelt för det såklart. Och jag är ofta tråk-moralmamman på lekplatser och annat som ofta säger till andras barn när jag tycker det gått för långt..... reaktion, som sagt.

Alfred och Elvira har börjat sova lite längre och det är såååå skönt! Nu vet vi ju inte hur länge trende ska hålla i sig, men de kan vakna 7-7.30. Helt fantastiskt! Någon gång tom till 8 Imorse väckte vi dem kl 7 för att det ju är dagisdag. Mysigt att krypa ned bredvid Alfred och få väcka honom med en kram.

Nu, lite nytta.... 

• malinkat

Aj, men stackars H! Och vilket blodbad att vakna till!

Nu, dags för dagishämtning, tar min knäskena (läs helbensskena) med mig i vagnen och går  

• malinkat

Stort GRATTIS till Mandra!!!!  {#emotions_dlg.flower}

Och Mandra, jo tack, nacken känns bättre - har fått 6 ggr hos sjukgymnasten där hon ska ge mig bättre rörlighet. Har också tid på gymmet idag, man ska gå till deras läkare innan man börjar träna "på riktigt", så jag hoppas på bra tips på att bygga upp mig själv. Knät.... tja, vi får väl se!

Assar, ja ibland måste man ju hitta en konsekvens när våra goa barn får horn i pannan Demon Ibland är det inte lätt att hitta på något som känns "lagom" till situationen. Men detta verkar ju ha funkat för I  

Vi4, STOR kram till dig Hjärta  Innan en disputation vill man ju vara laddad till tusen, känna  att alla, inkl en själv tror på en till 110 % och det bara kommer att flyta på. När T disputerade var det en stressig slutspurt, men den stressen påverkade inte oss, och var för honom hanterbart - han hade liksom ett bra team omkring sig. Hoppas känslan vänder och även det praktiska runt i kring löser sig.

• malinkat

Har jag förresten sagt att jag och Thorsten ska till Lübeck över natten lördag - söndag? Minnet sviker visst lite.... Drömmer  Ååååh vad jag längtar!!! Första natten/morgonen för bara oss två på T V Å år!

• malinkat

Där ser ni, minnet är kasst Cool

Var nyss på gymmet, men fick vända hem igen. Träningsförbud av gymmets läkare (som man måste träffa första "riktiga" besöket). Måste vänta på knädomen. Rynkar på näsan

• malinkat

Assar, det här gymmet infår i en slags förening, lite som friskis men ännu bredare med aktiviteter för alla på olika nivåer. Gymmet har tillgång till en läkare och policyn är att man ska träffa denne innan man börjar träna - för att veta hur man ska träna för att uppnå det man vill uppnå etc. Suveränt tycker jag! Hon vill också att det är ett samarbete mellan de läkare som ska kolla/göra något med knät, ev sjukgymnast och så gymmet, för att det inte ska bli motsägelser etc.

Juni, nja, det var ju det jag också tänkte, att jag kunde väl träna resten, jag har ju min nacke/skuldror som bråkar med mig. Men dels så menade hon - helt riktigt säkert - att kroppen är en helhet, och att det inte kommer att ge som mycket att bara träna en del av kroppen. Sen finns det ju ett begränsat antal redskap som då passar mig i dagsläget, och att sitta och betala 50 €/månad för det är ju kanske dumt... har ju gummiband hemma jag får bli bättre på att använda tills att jag får en godkändstämpel.  

Mandra, det låter verkligen som en nostalgitripp!! Värt ett par timmars mindre sömn ;)

Pyttis hur är det med din rygg idag?

Kaz, hjälp vad många hemma från dagis! 

• malinkat

Lia, härligt med fast jobb! Märkligt med en till säkerhetskontroll, vad kan ha ändrats sen sist liksom??

Pyttis, jobbigt med akutbesök.... hoppas A snart är på topp igen!

Mandra, hahaha, du e rolig du! Jag har nackspärr idag, behöver jag säga mer? Nääääää vad snuskigt det blev! Skäms  Men skämt åsido - det var en härlig dag/kväll/natt/morgon...   att det regnade cats and dogs gjorde inte så mycket. Promenaden och lunchen blev med mycket våta jeans, men vad gjorde det när vi kunde gå tillbaka och gå till SPA avdelningen? Härliga morgonrockar, riktigt fint bastuområde (gemensamt för män och kvinnor, vilket ju är trevligt när man är där med sin man....) , härlig fruktdricka - coctail, bok... ja ni vet. Och så dog middag och en bra film. Och så lite hångel då Jag har faktiskt nackspärr igen men jag skyller på kudden Vi bestämde också innan att vi skulle ha en helt alkoholfri helg. Inte för att vi brukar dricka så mycket, men jag kände bara att jag ville vara säker på att få sova bra. Bara lite för mycket vin och jag sover kasst, får ont i huvudet etc. Sååååå värt det!

Kram på er tråden! 

• malinkat

Mandra, tackar och bockar T är inte hemma men jag har haft en bra dag, lunch med en kompis, teckningar från barnen som uppfört sig exemplariskt och ikväll kommer min kompis med man och tar ett glas vin och äter sushi. Inte så illa Barnen fick önskad blodpudding och lite efterrätt, Alfred var dock lite bekymrad över att jag inte ska ha ett kalas...
     Och Mandra, förstår att det är mycket att planera, hua! Ska du ha stor fest? Sist jag hade fest på födelsedagen var när jag blev 30. Men då var man ju ung och rask, och så planerade jag tillsammans med min kompis så det var kul. Vi har också många födelsedagar snart, jag tycker att det är jobbigt bara med att ordna presenter Elvira blir tre i mars, sen en massa kompisars barn, och barnens kompisar, svärfar, min pappa, sen mamma, min syrra, min svåger, Alfred i maj, sen svärmor och Thorsten. Alla innan 4 juni.....Alla får visserligen inte presenter, men ack ändå.

Juni, skönt med liiiite mer sömn... hoppas det fortsätter åt rätt håll!

Pyttis, hoppas hostan försvinner!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*