Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Gbg, vilka godbitar, dina barn!

Ang logoped, säger som de andra - BRA att man tar tag i det i tid! Några kompisar till oss var lite oroliga för deras son som blandade ihop bokstäver, inte kunde säga R osv. De gick till en Logoped som sa att det troligtvis inte var någon fara, men de fick tips med sig hem om hur de kunde jobba med språket. Att själva prata lugnt och tydligt (de pratar alla mycket och fort i familjen ;) och hur de ska rätta honom på ett naturligt sätt. Jättebra tyckte de och de gör framsteg!

Hur mår ni idag Pyttis? Skönt med lugnande ord från VC och medicin som förhoppningsvis hjälper!

Mandra, målar du!? Vad kul! Kan du inte fota nåt och visa??

Jag har fotat en 6 dagar ung bebis idag Sååååå söt! Men hon ville inte vara naken, så de bilder jag så gärna ville testa fich utebli - men några fina fick vi till  

• malinkat

Juni, tack förresten för din kommentar på min blogg      Skulle hemskt gärna komma ut till er gård och ta en massa bilder på er alla (inkl djuren )

Vi4, känner igen det där med hemmet.... så var det i vår lägenhet i Solna, och så är det nu här med .... blä!

Assar, härligt med Kajsa! A har en docka som heter Elvira, och Elvira får en Pippi-docka i julklapp som hon säkert kommer att ta hand om - hon har pippi på Pippi......

Nu åter till jobba! 

• malinkat

Juni, goa H, hahaha Skönt med din pappa också att han mår bra!

Mandra, låter som en bra bok!

Nu har jag varit och fotat 3 busungar (har visst glömt hur svårt det är att få alla tre på bild. Samtidigt ) Superkul var det! Nu ska jag snart iväg på Föräldrarmöte.... inte lika skoj, särskilt inte när vi ju inte ska gå kvar. Men jag känner mitt kall Och barnen blir tyvärr kvar till 28 februari, annars hade kostnaden blivit för hög för oss pga uppsägningstid. Jag ville ju ha julen som naturlig paus, men det blir nog bra! 

• malinkat

Pyttes, men vilke GOUNGE! Ibland är det som att de förstår att något är på tok. 

Alfreds jacka gick sönder igår (FIX från Lindex brukar ju hålla???), så jag har köpt en ny idag... i strl 122... Kommer han drunkna? Ja, det är ju inte värre än att jag får byta, men de hade ingen sån i 116, och den andra jag hittade, som verkade bättre, hade en jättekrånglig dragkedja. Hoppas hoppas! Det är en sån lite Outlet-liknande affär, och jag hittade supersköna strumpor till hela familjen så vi kan vara varma om fötterna!

Har just fått så fin feedback från mina två första tyska kunder, så jag är så glad! Så snart kommer det upp en 6 dagarsbebis på bloggen  

• malinkat

Juni, nu blir jag ju alldeles generad :-8 Tack! Ny jacka inhandlad och ok:ad av A, nu sover bägge barnen....äntligen, det tog tid ikväll! Juni, bra att du kan sy i alla fall! Jag kan knappt sy en knapp, och det är ingen överdrift tyvärr Nu ska jag försöka jobba lite till nu. Imorrn firar vi 5 år som gifta (till skillnad mot Thorstens morföräldrar som den 6 dec varit gifta i 65 år ) så jag vill gärna kunna sätta mig i soffan med lite vin och annat gott då. Så nu åter till jobb!

• malinkat

Tack Kaz! Ja, nu är det 5 år!

Juni, min svärmor levererar också, men för en knapp är det långt med 2½ bilresa

Nu ska jag iväg och ta ett passfoto på en 2 månaders bebis. Hmmm... vi får väl se... Och imorrn ska vi till Sverige! Klockan 5 (!!!!) måste vi åka hemifrån... Gäääääääsp! 

• malinkat

Härliga bilder Mandra!!!

Tack sara

klockan är 04.27 och snart bär det av mot SE....  

• malinkat

Beklagar sorgen Pyttis. KRAM!

Milla, GRATTIS!

Mandra, klart du ska ha lov!

Detta blev icke uttömmande svar, känner mig lite mör efter en k väll/natt med kräksjuk Alfred. Nu sitter han och kikar på Alfons, vi väntar på att E ska vakna (som också var vaken ca 2 h i natt) och vi hoppas vi slipper bli sjuka - eller blir det nu så vi är friska när vi ska hem på fredag!

• malinkat

Vad hemskt Kaz..... :o(  Hur verkar barnen ta det, vad förstår de? Tror också på att bara våga vara där och finnas till - även om hon skulle säga att hon bara vill vara ifred..... Men jag har heller ingen erfarenhet, och hoppas du kan få goda råd från någon som har det. Finns det någonstans man kan ringa kanske, organisation för anhöriga eller så? Brukar ju finnas grupper för det mesta tänker jag, och detta är ju ett jättesvårt ämne.

Här har det varit kräksjuka med bägge barn, resor och trött familj och nu idag när jag skulle hämta barnen gick bien sönder........ Snö = inte cykelväder för Alfred..... och bilen hoppade och skakade och motorlampan lyste, så det var bara att lämna av den på verkstan...... 

• malinkat

Milla, min första tanke är köldeksem? Jag får så när det är kallt iaf... blir jätteröd och det kliar, just på insidan av låren och baksidan lite grand. Annars vet jag inte.....

Pyttis hur mår du nu?

jag vet fortfarande inte när vi får bilen, OM vi får bilen, var tvungen att tacka nej till ett jobb i morrn......... blä! 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*