30+ som fick första barnet 2006 *4*
Vi4: Minns så väl den där avhandlingsskrivarångesten - och då hade jag ännu inte några barn medan jag skrev! Du har ett hästjobb framför dig och ser just nu hela hästen istället för att ta en hov i taget så att säga . Nä men allvarligt, själva tanken på att försöka sammanfatta flera års jobb på ett bra sätt som man sen kan försvara är fölamande i sig, och det enda sättet att angripa det hela är att sätta upp pyttemål som man kan beta av en i taget. Det jag upplevde som bäst var att mot alla rekommendationer skriva det jag tyckte var roligast först och lämna de bitarna som fick mig att kallsvettas. På så vis fick jag upp momentum och kunde till slut ta mig an de jobbigaste bitarna av bara farten. Helt plötsligt satt jag där med avhandlingen i hand och kunde inte riktigt förstå var den kom ifrån. Förrutom allt detta så sällar jag mig till kommentarerna ovan; vila upp batterierna så gott det går och om få avlastning på så många plan som möjligt så att du får det andrum som behövs för att sätta bollen i rullning. När den väl rullar så ta en liten bit i taget som du kan pricka av och känna dig nöjd med. Självförtroendet växer allteftersom och snart är du Dr Vi4 . Massa lyckatillkramar!!