30+ som fick första barnet 2006 *4*
Å jag är så ledsen och kluven och har ingen att prata med . Vill inte lämna ut min syster, men ni känner inte mig eller hennne så då borde det väl inte vara att lämna ut henne? Suck. Var ska jag börja. Så svårt att bara berätta lite när det är en så komplex situation. Fakta: hon är gift sen ett år tillbaka, innan de flyttade ihop 1.5 år sen hade de ett längre distansförhållande. De flyttade ihop i hans land när hon var höggravid. De har nu en pojke på 16 månader. Syster är gravid igen nu, planerat men kanske inte så väl planerat - hennes man studerar och hon är fortfarande mammaledig med blivande storebror. Mitt i allt så är hon nu gravid med tvillingar-, ett besked som de blivande flerbarnsföräldrarna tagit emot med bara ångest och inte tillstymmelse till glädje. De har ett stormigt förhållande och min syster är...ja...hon är faktiskt deprimerad. Hon har varit hemma med sonen i ett land där hon inte kan språket och har succesivt mått sämre och sämre. Summa summarum: de vill ha syskon men bara ett. De vill ta bort ena tvillingen. De har till och med nu fått remiss till fosterreduktion i v. 18!!! Så sent. Inte nog med att det är en sen abort med allt det etiska, de ska dessutom välja vilket av två till synes friska barn som ska avslutas, hon kommer leva med ångesten nu i sex veckor fram till aborten och sen resten av livet med den ångesten, sen är risken STOR att även det barn de vill behålla stöts ut av kroppen vid en så sen abort och...nej jag klarar inte av detta. Med hennne försöker jag inte lägga in mina egna värderingar och känslor, jag vill stödja henne och hennes man i deras beslut men hela mitt jag skriker NEJ!!!! De klarar av två bebisar, klart de gör. Allt löser sig, men de tror inte det. De är så benhårda i sina beslut att mina frågor och kommentarer möts av en vägg och bara mer ångest från min systers sida. Hur kan jag stödja henne när jag inte alls kan förstå henne? Hur...å jag mår så illa av hela situationen. Och bara så ni vet är min syster ingen ond fosterdödare som saknar respekt för mänskligheten; hon är en vanlig känslig 30+-tjej där naturen inte gjort som hon planerat.Fan. Å. Nu slutar jag. Behövde bara skriva av mig lite. Det kommer nog mer om detta framöver.,