Hej tjejer. Jag vet inte hur länge sen det var som jag var här inne egentligen....livet rusar på; inte nödvändigtvis kaotiskt men dock fullt av...ja, liv. Tre barn: 4 år, 2.5 år och 7 månader. Undrar hur jag hade tänkt för, säg, fem år sen om nån hade berättat för mig att jag skulle ha tre barn 2010. Nu sitter jag här och har passerat halvtid på denna min sista mammaledighet. Vädret går mot höst och morgonfixet inför dagis börjar innebära tre overaller som ska på, tre par fingervantar som ska på 30 små fingrar, tre magar som ska mättas - visst blir det bråk och tårar och oändlig trötthet emellanåt men jag kan inte annat än känna att jag är komplett, att vi är komplett nu som familj. Elliot har precis kommit förbi en stor hemsk fobi som jag vet att jag pratat med er om förrut, att våga bajsa på toaletten, och han är en glad, harmonisk och mycket stolt kille. Han är ett typiskt storasyskon som vill samtidigt ta hand om och styra leken för småsyskonen, något som än så länge funkar bra, men jag ser framför mig år av syskonkonflikter när Biancas starka vilja och häftiga humör gör sig påmint. Bianca har kommit in i trotsen och ger mig många gråa hår, men i grund och botten är hon en kärleksfull tjej med behov av mycket närhet och lätt för att förlåta så det brukar lösa sig i slutändan. Gabriel är en glad bäbis som med skräckblandad förtjusning är storasyskonens favoritleksak. Han kan ännu inte krypa så än så länge är livet relativt lätt; snart blir det väl tjat tjat tjat att smålegot ska vara på bordet och ta upp playdoh direkt n är man tappat det etc.
Vad gäller mig som person, som individ, så börjar jag nu känna att mitt jag gör sig påmint igen. Det är först nu som jag börjar fundera på egentid, på kläder till mig själv, på vad jag vill egentligen med mitt yrkesliv osv...jag säger bara att jag har börjat fundera på alla dessa saker; steget till att verkligen göra nåt åt det ligger fortfarande en bit bort, men det känns bra att jag börjat tänka på mig själv igen.
Jag ska göra mitt bästa att läsa ikapp mig men jag inser att jag missat många månader av era liv. Förhoppningsvis kan jag bli lite flitigare igen att kika in här, jag har saknat er och saknat alla "precis så är det för mig med!"-uppleveleser som jag vet att jag alltid får när jag läser om vad ni och era barn har för er. Sköt om er tjejer så hörs vi snart igen! KRAM!