• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni - Nej, det är inte bara torrt även om det var så det började. Nu är hela kinderna röda med upphöjningar som är som sårskorpor. Men ska tänka på Ceridal nästa gång det blir torrt (i vinter kanske?)

Pyttis - Oj, det var tidigt!

• asap

Pyttis - Be inte om ursäkt för att det är långt, det var ju många bra tankar där!

Mandra - Mysigt med naturen! Vi har en igelkott som bor på vår tomt, det är jättekul.
    Tack, örat blev det inget mer med. Lite hostig bara.
    ..och nu ser ni att jag börjar bli varm i kläderna på jobbet - surfar på arbetstid!

• asap

Vad knäppt FL är idag, när jag använder Firefox och loggar in som vanligt kan jag inte skriva något - det blir bara en sådan där "laddas"-snurrgrej i skrivrutan, och den försvinner inte. Så nu var jag tvungen att gå in via explorer. Morr. Gillar inte explorer. Men det funkar ju iaf.

Pyttis - Jaha, från tre år? Borde väl vara dags för Ida då.

Mandra - Det står på min önskelista också, att "kom" ska betyda just kom och inte "det är busdags, spring och göm er!"

Jag är hemma idag, svärmor som skulle barnvakta har blivit sjuk (smittat av de andra barnbarnen som hon också ser efter regelbundet), och maken kände att han behövde jobba iaf en dag innan vi åker bort nästa vecka. Det är rätt trevligt hemma , Gustav och jag har just bakat tårta till sommarfesten på dagis i em, men det kändes faktiskt trist att inte "få" åka till jobbet idag. Det måste väl vara ett gott tecken?

• asap
    Serendipity skrev 2010-06-03 11:02:51 följande:
    Jag hade problem med att gå in via Firefox igår kväll, men just nu funkar det för mig iallafall!
    Hmm, skumt. Funkar fortfarande inte för mig.
  • asap

Mandra - Jag gillar glasstipset, känns som att det kan funka.

Jag har inga egna tips att komma med - vi testade väl det mesta den korta period Ida var sådan mot Gustav, men jag tror att det var som vanligt när det gäller henne att hon slutade när hon var redo och inte för att vi sade eller gjorde något speciellt.

• asap

Hej då, nu ska vi bara sova lite innan vi drar till Mallis, taxin kommer 3.30 imorgon. Ha det bra alla!

• asap

Hej på er!

Tillbaks från en fullständigt fantastisk toppensemester på Mallorca. Barnen (alla 4, våra två + syrrans båda) har varit alldeles fenomenala hela tiden, trots sena kvällar mm. Vi har haft det så himla bra att vi nästan inte tänkte komma hem igen.

• asap

Mandra och Pyttis - Hoppas era småtjejer mår bättre idag!

Mandra - Stranden eller poolen? Både och!
    Hotellet låg 0m från stranden, bara att öppna en grind så var man där. Vi varvade lite, vi var ju med mina föräldrar och med min systers familj, så vi kunde dela på oss en del när något barn ville bygga sandslott och något annat ville simma i poolen med armpuffar på. Dessutom fanns det lekplats på hotellgården, så de kunde gunga och klättra emellanåt också. Alldeles lagom behagligt varmt, även i vattnet. Och en massa roliga och intressanta saker för Gustav (som går under namnet ingenjören ) att inspektera och kolla på. Flera andra lekplatser låg inom en liten radie, överlag var det vänlig och behaglig stämning, all restaurangpersonal vi stötte på var superbra med barnen. Tex vill de ju ofta ge klubbor och liknande när man betalar notan (och sprrrit till de vuxna förstås) men de smög fram dem och frågade oss föräldrar om det var ok innan de visade barnen.

Nu tillämpar vi vit vecka, inte bara vad gäller cerveza grande, utan även snacks, glass och efterrätter. Det har varit en vecka av överflöd på den fronten. Tungan uteSkål

• asap

Olimpia - Klart det blir en fin sommar i Sverige!

malinkatarina och m73 - Hoppas det löser sig till det bästa med dagispersonalen!

• asap

Jag skrev ju förut om Gustavs torra vinterkinder som inte gav sig trots att vintern försvann, och som dessutom spred sig till händerna? Nu har vi fått konstaterat att han har atopiskt eksem.

Det blev så bra när vi var på Mallorca, men på bara några dagar hemma har det blossat upp massor igen, så vi besökte dropin-mottagningen på VC idag igen, trots att vi redan varit där och de skickat remiss till hudklinik. Nåväl, den här gången var det en läkare som tittade noga och lyssnade på oss, och han sade att G är atopiker. När jag läste om det på 1177 kände jag att det stämde väldigt bra, så jag köper den förklaringen. Det känns så tråkigt att han ska behöva ha sådant, samtidigt som det är jätteskönt att ha någon sorts förklaring och åtgärdsplan. Även om åtgärdsplanen som är smörj, smörj, smörj tills det växer bort inte känns helt kul. Vi ska köra med cortisonkräm när det är "ilskna" utslag, och med vanlig salva/kräm annars i förebyggande. Dessvärre hör det till vanligheterna att atopiker utvecklar astma eller pollenallergi också/istället för eksemen, men den dagen den sorgen.

Väntar fortfarande på kallelsen till hudmott. Där får de göra noggrannare bedömning och ev. kolla om det ingår någon födoämnesallergi i besvären. Usch, när barnen ska behöva råka ut för saker, man vill ju bara att de ska få må bra!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*