Mandra - Kul med Tyras pottande! Sådär var det med Ida också, helt plötsligt en dag funkade det (på hennes initiativ)
Jag gillar också att måla, men förarbetet med slipning och ev. spackling etc. är rätt trist. Men när man väl får börja måla är det ju som du säger - man ser ju direkt att det blir finare.
Det låter som att tjejerna får det bra i sitt rum när allt är klart.
Jag tycker det är skönt att det inte skrivs så mycket i den här tråden, för då kan jag i alla fall följa med här hjälpligt. De andra trådarna jag brukar/brukade hänga i har jag tappat helt sedan jag började jobba - hur 17 ska man hinna hänga med? På jobbet ges inte särskilt många minuter för slö-surfning, vi har fullt upp hela tiden. Och sedan kommer jag hem vid 18, ska äta middag, natta barn och fixa sånt som behövs fixas innan jag stupar i säng några timmar senare.
Men jag känner mig tillfreds med livet just nu, även om det är rörigt och körigt på jobbet och jag inte hinner med något annat nästan så är det ju tusen gånger bättre än att inte ha något jobb och för mycket tid till bla slö-surfning...
Fast som nu, när Gustav är sjuk (nej, han är fortfarande inte sig själv riktigt), så hade det varit skönt att vara den som var hemma med honom. För mig, alltså.
Förresten - dagens äckligaste nyhet är att en av kusinerna har fått spolmask! De såg något som hängde ut när de bytte blöja på honom och drog fram en sisådär 15cm lång mask. Uäck!! Det kändes inte så kul att jag hade just spaghetti i matlådan till lunchen idag...