• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla - Åh, vilken go kille!

Det är mycket kärlek och gos här också nu, Ida sade häromdagen:
    "Mamma. Mamma, jag tycker så mycket om dig mamma. Jag tycker så mycket om dig att.... att.... att jag kan hoppa på huvudet."
    Gustav är världens gosigaste lilla kille, men under sitt första år fick man knappt ha honom i famnen ens. Men sedan, efter att han fyllde 1, har han tagit igen det med råge. Han kan sitta långa långa stunder i knät och ha huvudet lutat mot axeln på en, eller så kommer han bara och spontankramas när han känner för det. Ingen av oss brukar tacka nej till det...

kaz - Härligt Simon!

Mandra - Bra jobbat av Tyra, hoppas hon kan vara lite mer regelbunden nu då så att ni slipper oroa er.

Jag fick en massa saker gjorda igår också: Började med att så fröer i grönsakslandet, om allt går som det ska så får vi festa på ärtor, morötter, sallad, ruccola, rädisor, gräslök och basilika i sommar. Sedan åkte jag in till stan och köpte allt som barnen behöver till Mallorca om 3 v, kepsar, solglasögon, soldräkt, shorts, sandaler mm. Och lite kläder till mig själv också. På kvällen hade maken och jag en date - middag och bio. Det blev mat på Texas Longhorn och "Snabba Cash" på bion. Jättebra film, god mat och trevligt sällskap!
    Idag ska huset städas, har jag tänkt, men jag har inte kommit igång med det än...

• asap

Minimalla - Så skönt, och vad bra att kompisarna också gillar glasögonen!

Yngsta kusinen till mina barn föddes med klumpfot och har behövt sova med skena osv. Nu (två år gammal) ska han ha inneskor för att foten ska hållas i rätt position, och han vill absolut inte ha dem på sig. Hemma. På dagis går det hur bra som helst, han går direkt och hämtar skorna när de kommer på morgonen. Personalen visade att alla de vuxna också har inneskor, och sedan visade de upp hans skor på samlingen så att alla fick oh:a och ah:a över dem, och nu är han bara stolt!

• asap

Minimalla - Hon är ju jättefin i glasögonen, vilken söt tjej ni har!

Milla - Isch då. Men vi vet ju att makar kan vara lite svåra att ha att göra med ibland, hoppas smileysarna hjälper ditt humör på traven.

Här har jag haft hela dagen för mig själv, maken åkte tidigt imorse till skjutbanan och jag har plockat med en massa grejer, tvättat, fixat med papper etc. Ska städa färdigt imorgon innan barnen kommer hem. Nu hoppas jag att maken kommer hem snart, så ska jag föreslå middag på den lokala thai-syltan.
    Rapporten från barnen på Åland säger att det har varit strålande sol och sommarvärme sedan de kom fram igår em. Härligt!

• asap

Mandra - Tack, vi hade det trevligt jag och maken. Men nu är barnen äntligen hemma igen. {#lang_emotions_heart} Och så stora de ser ut när man har varit ifrån varandra några dagar, fast jag tror eg. inte att de kan ha vuxit så mycket sedan i onsdags kväll..

Minimalla - Försäkta!

Pyttis - Bra gjort Agnes!

Tänk, imorgon måste jag kliva upp tidigt för att åka till jobbet. Det var minsann inte igår jag gjorde det senast.

• asap

Milla - Åh, det låter som en härlig dag på Parken Zoo. vi brukar också försöka klämma in det en dag innan högsäsong då det brukar vara så mycket folk.

• asap

Pyttis - Tack, det gick bra idag. Värst är att lära sig alla nya namn och ansikten på jobbarkompisarna! Men trött är jag nu, förstås.

• asap

Grattis Milla!

Agronom - Så surt med referensen. Håller tummarna för att drömjobbet dimper ner på dig snart.

Det är bra med mig, det är roligt att träffa vuxna om dagarna och att äntligen ha fått kicka i gång hjärnan. Men rätt jobbigt att ha så lite tid med barnen, jag är borta hemifrån i 11 timmar om dagen.

• asap

Hej på er!

Kul att läsa om era små, och syskonens olikheter. Jag upplever att Ida också är mer tillbakadragen än Gustav, men det är inget som oroar mig. Jag har aldrig varit sådan att jag har velat ha en massa fokus på mig, så jag tycker inte det är konstigt att Ida också verkar bli aningen obekväm i sådana situationer. Hon är inte heller särskilt klättrig av sig, utan håller sig ofta till det hon känner att hon behärskar. Fast hon kan bli sporrad av andra barn och göra som de gör, och då kan hon våga lite mer. Hon är otroligt verbal och pratar numera på eget initiativ med grannar och andra halvt obekanta människor man träffar. Förut höll hon tyst även om hon blev direkt tilltalad av dem.
    Gustav är riktigt social och också mer aktiv så att säga, även om han också (som Ida) verkar vara ett ingenjörsämne och kan sitta långa långa stunder och bara hålla på med någon liten grej och undersöka. Som när han lärde sig hela alfabetet i leksaksdatorn utan att vi märkte att han höll på, tex.

Första veckan på jobbet har varit bra, trevliga jobbarkompisar. Eftersom det gick så fort, jag började ju bara en dryg vecka efter att jag varit där på intervju, så har jag ännu inte fått någon dator osv. Så jag har inte kunnat göra någon nytta än, men jag lär mig en hel del iaf.

• asap

juni - Så tråkigt med vovven.
    Vi har boken "Adjö, herr Muffin", visserligen handlar den om ett marsvin, men den är jättefin. Marsvinet är gammalt och trött och tänker tillbaka på sitt liv med fru och barn och när han orkade bära en hel gurka. I slutet av boken dör han, och barnet som hade honom har en fin begravning.

Pyttis - Kul med datorn och nappslutet!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*