30+ som fick första barnet 2006 *4*
kaz - Håll ut, så hoppas vi på bättre nätter snart när hon vant sig.
M73 - Grattis till T och H i efterskott!
sirre - Grattis till nya brorsonen!
Milla - Låter som en härlig dag. På Tuna Park?
kaz - Håll ut, så hoppas vi på bättre nätter snart när hon vant sig.
M73 - Grattis till T och H i efterskott!
sirre - Grattis till nya brorsonen!
Milla - Låter som en härlig dag. På Tuna Park?
Magsjukan, eller vad det är, fortsätter att förbrylla. Gustav kräktes i går kväll igen, efter att ha ätit som vanligt och inte kräkts, men bajsat många blöjor, hela dagen. Maken vaknade i natt och kände sig magiskt frisk helt plötsligt och Ida vaknade inatt och var dålig i magen och fick gå på pottan två gånger på raken. Somnade om och vaknade frisk igen. Gustav har också varit som vanligt idag, lite tröttare än vanligt bara. Och själv mår jag bra i magen, men är trött som om någon klubbat mig i huvudet.
Nåja, det är ju skönt om det redan är över, så jag klagar inte. Men är aningens beredd på bakslag ändå.
Milla - De har en bra skoaffär, Bergqvists skor, vi har köpt många par till barnen där.
Annars har väl du nära till Vingåker? Där finns ju outlet för Vincent och Polarn bla.
Håller med Pyttis - är man helt utesluten för tjänsten lär man väl kunna få veta det snabbt. Håller tummarna imorgon då.
Vi4 - Grattis till lägenhetsbud, hoppas de fortsätter komma in.
Idag har jag en uschlig dag. Allt verkar vara fel. Jag började med att bråka med Ida imorse när hon inte ville klä på sig när det var dags att gå till dagis. Sedan kom vi iväg ändå men när jag sade hejdå till henne blev hon jätteledsen, har inte hänt sedan i höstas.
Och så mår jag illa och är trött som en tokig, men inget har kommit ut än, så att säga, så det är väl ingen vanlig magsjuka iaf.
Idag för en vecka sedan var jag på en intervju, men har inte hört ett endaste knyst än så det blev visst inget den här gången heller. Om de bara kunde höra av sig så att man fick veta åtminstone.
Blä! Hoppas ni andra har en bättre dag.
Se där, det räckte visst att jag skrev ner det! Just nu ringde de ang. jobbet och det blir en andra intervju på fredag. Tjoho, vad kul!
Mandra - Härligt! Du kanske kan jobba lite vid sidan av studierna i höst?
Milla - Åh, jag hoppas så att det räcker med att skriva ner det för dig också. Att de ringer med positivt besked nu på stört!
Neej Milla, vad trist! De vet inte vad de går miste om.
kaz - Efter två nätter med hyfsad sömn är du alltså redo för en omgång vaknätter med nyfödd igen? Skämt åsido, gratulerar till framgången med vällingstopp.
Pyttis - Otäckt med kollegan, skönt att det bara var kristaller den här gången. Jag har förstått att man kan må riktigt dåligt av det, men att det är lätt åtgärdat iaf. Ha det så trevligt i Finland!
malinkatarina - Ja, det måste vara den från Rasmus på luffen - .. Han vill va friii som en fågel, fri som en fågel. Och då är det som något ropar kom!, i hans galna luffareblod....
Mandra - Gratulerar till huvudfotingen!
Vi4 - Vad kul med lägenheten!
Milla - Hoppas du fixar någon praktikplats, det är inga lätta bekymmer det där. Så maken blir föräldraledig oavsett om du jobbar eller inte? När börjar Lucas förskolan?
Jag tänker som du angående en trea, fast precis tvärt om! Om jag inte får jobb och kan jobba ett tag innan så kommer det inte bli något mer barn. Det lär tyvärr inte bli lättare att få jobb om man väntar 1½ år till och istället fortsätter barnagörandet tills dess. Och för att kunna njuta av ett barn till och att få vara hemma behöver jag komma ut och göra något annat emellan. Sedan har vi ju tiden också, jag vill inte att det ska bli för stort åldersglapp till en trea när Ida och Gustav redan är så nära varandra i ålder. Då lär ju den minsta bli superbebis för all framtid...
Ja visst ja, tack för att ni frågar - Vi mår bra nu, inga kräkningar eller annat sedan natten till måndag.
Malin, Mandra och Milla - (Vilken alliteration! ) Hoppas febern släpper för era små och att ni alla får sova gott inatt.