Assar, han kan cykla - men inte superstadigt än, och han orkar inte så långt. Men det går!
Härligt att det börjar kännas bra på jobbet, och ännu härligare med Mallis..... skönt med en paus i början av ett nytt jobb, det tar ju så mycket energi. Hoppas G:s utslag är något ni får bukt med också.
Pyttis, skönt med en bra natt igen!
Mandra, tackar som frågar! Vi har nu lagt henne kl 19 i två veckor tror jag, och det hjälper definitivt! Hon har vaknat kl 5 EN gång sen dess, och det var för att A vaknade och skrek Hon vaknar nu mellan 5.45 och 6.15 vilket i vår värld är helt ok Så himla skönt! Lite uppvak om nätterna fortfarande, där jag har svårt att somna om, men det är ju mer mitt problem...
Jag och Thorsten har kommit överrens om att sätta oss ned och göra en plan, eller en översikt eller vad man nu vill kalla det, över "uppfostran" för att sammanfatta det i ett ord. Jag känner att det blir många onödiga fajter med A, att jag ofta är trött och får dåligt tålamod etc. Vi ska försöka komma fram till lite av följande : Vad är INTE ok och därmed nolltolerans (tex slåss)? Vilka fighter kan vi släppa, för att de inte är så viktiga, eller för att A inte är redo att förstå (tex att vi pressar honom till att säga hej och hej då, för att det är något man bara ska)? När kan vi ge A möjlighet att själv välja mellan A och B? Hur ska vi hantera olika situationer? Vad vill vi att han ska lära sig här i livet, och hur kan vi hjälpa honom dit? Tex tänker jag ofta när jag kör med "om du inte...." metoden i vissa situationer, som när han inte säger förlåt, att det blir helt fel. Jag vill ju inte att han ska säga förlåt för att han annars inte får leka med en viss leksak eller se film på kvällen, vill ju att han ska lära sig varför man säger förlåt. Hur kommer vi dit? Såna saker har jag tänkt mycket på, vi hamnar allt för ofta i återvändsgränden "om du inte....", bara för att VI ska få vår vilja igenom... Någon av er som gjort liknade listor eller planer? Tips mottages