Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz, haha,... han var ju riktigt trevlig..... hahahaha! Ja så kan det ju kännas ibland när man inte hinner med i vardagen

• malinkat

Mandra, vilken härlig ramsa Tji fick du alltså Och vilka grannar, wow! Mmmmm för nybakat! Och jag håller ALLA tummar å det hårdaste!!!!! Wiiiii!

Och jag är REDO för min resa! Räknar iskallt med ömma muskler och har salvor och annat på packlistan som ska göra det enklare att komma upp ur sängen, hahahaha! Maken och kidsen stannar i DK till på måndag, sen är de till min stora glädje tillbaka i Hamburg. Tycker det är skönt, eftersom Alfred får komma till dagis och Thorsten får en lite närmre blick in i vardagen när man är ensam med barn. Han har inte beklagat sig eller gnuggat geniknölarna en enda gång, så han tar det kallt, och jag är säker på att det kommer att gå bra Men jag är i alla fall glad att han inte tog den lättaste utvägen Jag kommer också att lägga fram en kom-ihåg-lista till honom, hahahaha! Han har faktiskt själv bett om en och jag kan ju förstå det någonstans, han är ju inte den som är hemma i vardagsrutinerna hela dagarna.
    Juni, härligt att vara på hästryggen! Snart kan du sitta i sadeln utan besvär Det kommer nog snabbare än du tror.
    Vi har också alla leksaker tillsammans, det finns dock vissa saker som E inte FÅR ha än, för att hon är för liten. Men det funkar faktiskt bra här - än så länge. Blir väl mer kiv när E är större kan jag tro.
  • malinkat

Milla, härligt!!! Det skulle du ju klara galant - kom ihåg att vi växer med ansvar, precis som våra barn Håller tummarna! Ska ni fira påsk i flygklubben förresten?

Juni, nu är det ju lite sent, men jag lade en studsboll i A:s ägg förra året, det var poppis! I år har jag inget påskägg, det står farmor för, och jag vet inte riktigt vad det är i den... men hon brukar inte överdriva mängder ialla fall Men på tal om godis så har jag ju nästan vant mig nu, pust - vart hade dagis utflykt till i tisdags? En GODISfabrik Jättespännande förvisso, men det blev ju en del godis åt dem också. Och så hade de gjort egna påskägg, superfina, och däri låg ju en liten påse av dessa karameller. Jajaja..... bara inse att det är kulturskillnader.

Ja, min resa är nära! Jag började ju Danmarksvistelsen med magkatarr som fortfarande spökar lite. Men jag räknar kallt med att den försvinner till i morrn - imorrn sätter jag mig på tåget till Hamburg och vill ut och shoppa lite innan jag åker hem och packar. Hur ofta är man i stan själv nu för tiden liksom Sen ska jag njuta av lite god hämtmat (eller äta ute) och se tyska idol, sen upp tidigt på söndagen för att bege mig av! Ett stopp i Amsterdam först bara.  Märker att Alfred blivit äldre och förstår mer, han är van vid att pappa är borta ibland, men inte jag. Så han frågar massor och jag har sagt till T att han ska se till att tala om för A massor, att han tycker att det ska bli så kul att de två får mer tid tillsammans nästa vecka. Och jag vet ju att det kommer bli jättebra. Elvira är ju så liten än så hon lär bara "go with the flow".  Hur som helst så ska JAG njuta!

• malinkat

Morrn alla! 

Omöjligt att läsa ikapp efter en veckas uppehåll...... så jag låter bli Men jag ser att högskoleprovet varit, förstår att ni är slut! Och Mandra, tummen upp för din omtänksamme karl!
    Har haft en helt fantastisk vecka i Spanien, det bästa jag gjort för mig själv! Ridning, nya vänner, härligt väder, god mat och så lugnt och skönt. Frukost 9, ner till stallet 10, sen efter några timmars ridning sa guiden "pick a tree" och så visste vi att det var dags för lunch  Lunchpaus för oss och hästar i mer eller mindre 2 h, men utan klockor, bara tills vi kände oss klara sådär. Sen tillbaka till centret på kvällskvisten, i god tid innan middagen kl 20. STRESSFRITT!!!!! Så himla skönt! Inga datorer, ingen TV, vy över pyreneerna vid frukosten...... och ungarna har haft det bra med pappa. Mmmmmmm!!!!!  I morse vaknade jag dock 5.15 och väntade på att barnen skulle vakna så jag fick gosa, de sov när jag kom igår. Har också varit nyttigt som jag trodde, för T att vara hemma med bägge kids, tror han har större förståelse (inte för att han var oförstående innan, men ja ni vet) för att det kan vara tufft när jag har dem en hel del själv. Kom dessutom hem till en överraskande stor bonus från mitt jobb i Sverige som jag ju nu sökt tjänstledigt från, och ikväll kommer en kompis på besök, en vecka, med sina två barn. Så just nu känns allt bara super!
  • malinkat
    Faktiskt HELT fantastiskt, INGET skavsår, inte ens ont i kroppen
    Och Juni - trosorna var räddaren - en dag glömde jag att byta till dem, korta dagen tack och lov, för då kände jag direkt att det skulle skava om vi red länge.....  och silikonöverdraget passade inte på sadeln heller - men sadlarna var mjuka och sköna.
  • malinkat

Tack för alla hälsningar med välkommen tillbaka Men oj vad jag inte hänger med!! Den här veckan har jag besök av min bästa och äldsta vän med sina två barn, så det är fullt ös.... på ett härligt sätt!

Så jag konstaterar mest här att det som Vi4 säger är härliga berättelser om gamlingar, ojoj, har nog några att bidra med men det får bli ett annat tillfälle Och Mandra; nu MÅSTE ni ju snart få hålla er friska, det här verkar ju inte helt rättvist! Fram för friskhet!!!
    Och Pyttis - grattis, fortsätt så tills du känner dig nöjd och klar, härligt jobbat!!!
    Hejhej från en som fortfarande har ena foten kvar i Spanien.
  • malinkat

Hej alla, efter ännu en dryg veckas frånvaro! Har ju haft besök av bästa väninnan med två barn, besöket blev dessutom förlängt tack vare vulkanen. Trevligt tycker jag då Men ikväll har de satt sig på en båt till mellan Kiel och Göteborg och så blir de hämtade där. Inte mycket datortid har det blivit, vilket faktiskt har känts skönt på ett sätt.  Intensivt och härligt att få umgås så mycket!

Men nu har jag faktiskt en fråga - och ja, det är mer sjukdomar... .blä
    Elvira blev förra fredagen dålig, började kräkas. Höll på en bit in på natten, sen var det diarre istället och hennes garderob har blivit väl använd. Hon är dock bättre nu, hon dricker massor, magen är någorlunda om än ej helt ok. Men hon vill inte äta så mycket alls och har ju gått ner en massa i vikt. Vi har varit hos läkaren och han sa att det inte var någon fara, men jag ville bara höra hur lång tid det tagit för era små att återhämta sig? Idag har hon dessutom varit superledsen hela dagen, har varit svårt att veta om det är ont i magen eller för att hon sovit dåligt....
  • malinkat

Tack alla

Elvira återfick aptiten fyrdubbelt idag Däremot har hon sovit knasigt på dagen i två dagar - nog dags att gå över till en sovstund. Problemet är att hon är trött redan kl 9......  Måste försöka skjuta på den tiden. Idag har hon sovit mellan 9 och 10 och inget mer, gnällig som sjutton och supertrött förståss. 
    Min mage stökar lite, men jag hoppas verkligen att det inte blir till något, imorrn kommer svärisarna och har erbjudit barnvaktstjänst på kvällen. Vi har inte varit ute på tu man hand på över ett år, så det vore ju trevligt  
    Mandra, låter trevligt! Jag håller just nu på med en bok jag fastnade i från första sidan - My sister´s keeper. Vet inte vad den heter på svenska, men den är skriven av Jodi Picoult och har också blivit storfilm, när vet jag inte. Handlar om en tjej som stämmer sina föräldrar för att hon vill bestämma över sin egen kropp, och inte längre vara donator åt sin leukemisjuka syster. Man får läsa ur hela familjens synvinkel i olika kapitel, vilket ger en massa dynamik till boken, och gör att man själv känner hur det sliter känslomässigt. Rekommenderas!
    Nu ska jag i duschen och sen i säng!!
  • malinkat

M73, tack Det är en nyupptäckt för mig, men jag lär visst läsa fler vill jag tro!

• malinkat

Härligt Kaz!!

Det som funkade med bajseriet för Alfred var när han fick börja hjälpa till att tvätta ur sina kalsonger... Det var väl inte så skojigt så då satt han hellre på toa
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*