Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar, hua, hoppas ni får vara friska hela bunten nu!!

Milla, vilken härlig lördag, 10 minuter - och en ny tunika - kan göra susen  
    Sirre, grattis till fasterskapet, blir det va?
    Ego; vi har trotsat regnet idag och begett oss till ortopeden med Alfred; vi var där förra året för att kolla hans fossingar, och nu skulle det följas upp. Han går riktigt nog lite kobent, men fötterna ser bättre ut - ingen plattfot alltså! Så det behövs inga inlägg eller så. Väntetid var det till läkaren såklart, trött Elvira uppförde sig exemplariskt men slocknade efter en banan i vagnen, ligger fortfarande i den och sover, alldeles för tidigt
    Igår var vi ute i flygklubben med Thorsten hela dagen, dryga 8 h frisk luft, och eftersom kidsen somnade i bilen på väg hem tog det en evighet för dem att somna sen. Särskilt lilla E - hon somnade runt 21.30, mot vanliga 19.30, vilket kompenserades med 40 extra minuter i morse, alltså kl 06.00. De som brukar föreslå oss att vi ska lägga dem senare för att få sovmorgnar vet inte vad de pratar om....
  • malinkat

Vi4, kul att FL faktiskt kan vara så välgörande, också utanför datavärlden så att säga

Assar, hoppas din dag fortsätter bättre än den börjar!!
    Mandra, ni kan ju inte vara sjuka igen... stackare!!! Men mitt i eländet är det ju suveränt med coachinföretaget!! Måste ju våga sälja sig själv!! Håller alla tummar och tår för att det ger frukt! Själv befinner jag mig i en yrkesidentitetskris, bläääääää! Trodde jag hade blivit klokare, men icke
  • malinkat

Kaz; 3, 4 eller 5, blir det någon skillnad? Barn på löpande band!

Pyttis, usch vad läskigt! Hoppas allt går väl. Får rysningar när jag hör om sånt, livet är verkligen skört.... hamnade på någons blogg för ett tag sedan, hon hade hittat sin man död när hon kom hem från jobbet med barnen en dag. Han hade somnat efter nattarbete och aldrig vaknat igen.... Visst, man kan ju inte tänka att något sådant skulle hända jämt, då skulle man ju bli tokig, men när man läser eller hör om någons specifika situation, känns det så påtagligt.
    Här är vi hemkomna från dagis och lekplats. Förra veckan var det sandaler och bara-ben-väder, idag mössa och vantar Alfred är på strålande humör och sjunger "fri som en fågel" , vad det nu är för sång??, och Elvira låtsas att hon dricker, troligen mjölk, ur en mugg. Nu ska jag lattja lite med dem innan matlagning!
  • malinkat

Måste visst uppdatera mig på Rasmus på luffen Kanske har A det i blodet??

Milla, hoppas de vill ge dig praktik!! Du kan ju stället, så varför skulle de tacka nej till det? Bra att du är så företagssam!
    Assar, kanske mysigt med sladdis....?
    Skönt att ni mår bättre! Här har vi haft en jobbig natt, Elvira har den senaste månaden eller så haft 1-2 nätter i veckan där hon är vaken ca 23-02, otröstlig, vill inte upp och inte ligga. Så in med A till min säng och jag i A:s säng, hysha, klappa, ge vatten. I natt hade hon lite feber också och har fortfarande Jag gick ut en sväng med henne, satte mig på ett härligt café här runt hörnet, ute, medan hon sov. En bok, kyligt men sol, en te, och sen började jag prata med några trevliga människor, sånt saknar jag!  Elvira vaknade, vi traskade hem - men hon är bara supertrött, för just sitt-ligger hon mot mig  mage mot mage och sover igen. Lille plutt.....
  • malinkat

Kaz, på den punkten är jag precis som du. TÄNK OM........ något hände mig, Thorsten eller barnen? Och så läser jag ju nu såna böcker som får mig att storböla dels för att det är en förbannat orättvis situation folk hamnar i, och för att man när man läser tänker på hur det skulle ha varit om det var mig, oss, det handlade om. Tänker nu mycket på den där Allt för min syster, och en annan jag redan börjat på av samma författare (innan boktråden kom igång ) Kan lätt hamna i sådana negativa spiraler vilket ju inte är så fruktbart - men försöker också vända det till något bra, kreativt.

Oyra, du är beundransvärd! Att du tar tag i det på ett så "avvägt" sätt, eller hur man nu ska säga - vet många som skulle ha reagerat med stora tårar och lagt över det på barnet, och tyckt synd om sig själva istället. Du tar tag i det och försöker lappa ihop ert förhållande för framtiden, för att du förstår att något inte fungerat som det skulle. Heder till dig ! Hoppas ni gör framsteg, ska bli spännande att få höra mer sen.
    Milla, aha, det var inte på själva flygklubben.... Men säger som Mandra, you go girl! Företagssam hoppas jag du har med i dina personliga brev?
    Juni - hoppas du hinner krya på dig och får en kul fest efter hårt arbete! Minns hur det var innan kandidaten skulle in, puh! Men jag tyckte också att det var jättekul, satt på Kungliga biblioteket och rotade i deras gamla arkiv Saknar det där. Jag har ju haft en massa funderingar över jobb och vidareutbildning - och M73, tack för informatörs-tipset Har kollat in en copywriter distanskurs som verkar spännande och ju är del av det temat. Kanske......
    Elvira hade ytterligare en BLÄnatt, ännu mindre sömn och över 39 graders feber. In med A i vår säng igen och jag huserade i hans. Vid 03 somnade hon, jag vaknade till igen vid 6 men sen har jag fått sova till 7.30 i alla fall. Hon var så himla varm, fick lov att hämta en gammal pyamas och klippa ben och armar på mitt i natten, och så lite alvedon. Lillstrumpan. Nu har hon ingen feber men sover som en stock förståss. Jag ska försöka mantra min på bra humör och sminka mig så jag ser levande ut, ska på öppet hus hos Poolia idag, lämna CV och se om det ger frukt!
  • malinkat

Milla, kör hårt med intervjun!!! Håller tummarna igen!

Assar, vet inte om min backup plan är spikad än Men det väckte mitt intresse! Vart kan du jobba som teknikinformatör?
    Ego - är så trött att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta, men är för stirrig för att gå i säng. Vi har packat inför 2 veckor i Danmark, åker i morrn, och det är ju tusen saker som återigen ska ned i vår lilla Polo Men det ska nog gå, hm hm. Elvira är dessvärre inte rask än - febern går lite upp och ned, och allmäntillståndet utslaget på en dag är bättre i alla fall.  Men jag ska nog inte räkna med en hel natts sömn inatt heller.....
    poolia ja. Gick dit och så var killen man skulle prata med gällande "mitt" område (vad det nu är ) inte där. Men jag skulle få komma när jag kommer tillbaka istället. Ingen panik... Gick också in för att prova bikina. Tjena hej säger jag bara. Är det meningen att man ska hitta en? Där överdel och underdel bägge passar? För man får ju inte blanda storlekar. Min häck är 42, tuttarna 40 och runt ryggen borde jag ha 38
  • malinkat
    Piggley Wink skrev 2010-05-06 22:57:03 följande:
     malin. Inte där . Inte så värst proffsigt! Bikini finns där du köpte trosorna Assar: Det låter ju jätteintressant!
    Visst var det lite oproffsigt.......
    Bikinin har jag kollat in redan, men jag vet inte om det är min stil riktigt....
    Assar, låter spännande!
    Nu ska jag ut i regnet och handla det sista innan det bär av mot DK i em
    Elvira har sovit lite bättre inatt, bara ett uppvak, ca 30 min
  • malinkat

Juni, ska kolla bikinisarna igen. I sommar har du ju helt enkelt rätt att vara rund om magen Vacker på stranden blir du  Härligt med mindre resor för maken!! I morse hade vi inte en glad lärka här hemma, här fick vi lirka mycket innan humöret blev till det bättre

Nu drar vi snart till DK - tittar in så ofta jag kan Kram på er tjejer!
  • malinkat

Men lilla vännen, Mandra Förstår att du är orolig! Hoppas det går bra hos doktorn, att det inte är några dumma streptokocker eller så. Tänker på er! KRam!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*