• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Siggan - Typiskt att det ska krångla när man är själv med barnen, men det löste sig ju rätt bra till slut ändå. Hoppas natten blev bra sedan.

• asap

Pyttis - Det gick bra, tror jag. Jag har faktiskt inte smakat saften än, men det såg ut som och luktade som saft iaf.

kaz - Jobbigt med snuva och vab. Hur går det annars på nya jobbet, känns det bra?

• asap

Mandra - Ja, det är så mysigt med egen trädgård. För mig var det största anledningen till att vilja flytta till hus.
    Jaså, var det sambons tur att bli sjuk nu. Gustav och jag snorar massor fortfarande, det verkar vara något som tar lång tid på sig att försvinna. Kanske samma för dina tjejer?

Milla - När ska Lucas börja förskolan? Till hösten? Hoppas det löser sig för er med barnvakt så att du kan ta jobbet om det blir så!

• asap

Så var det dags igen. Ida gick och lade sig strax före kl.17 med orden "jag är sjuk, det känns som om jag ska kräkas". Det börjar kännas som ett dåligt skämt med alla sjukor, vi har inte varit friska alla 4 i en hel vecka sedan före jul. Det går någon dag, högst, så börjas igen. Blä!
    Men, inget kräk än så länge. Hon somnade direkt och har sovit sedan dess. Hoppas hoppas hoppas hon vaknar frisk imorgon bitti!

• asap

M73 - Åh, stackars T! Inte det roligaste att spendera natten på akuten! Hoppas ni sover gott nu.

Milla - Skönt att allt såg bra ut, hoppas på fina provresultat också!
    Vilka luriga killar du har, som sover när natten är pappas! Ni kanske kan säga att pappa tar natten och sedan byta i smyg..

Ida sov 13.5 timmar i sträck inatt, bara en liten kisspaus runt kl.21. Inget kräks och hon verkade ungefär som vanligt i morse. Fast hon var trött och tystlåten, så jag har inte andats ut än. Hon är på dagis nu, men vi har sagt att de får ringa om hon verkar behöva komma hem, så vi får väl se hur dagen blir. Men så länge det inte är magsjuka är jag nöjd iaf.

• asap

Pyttis - Usch för sådana bråkdagar. Skönt att det är lugnt nu iaf.

Ida leker och busar för fullt med mormor och G nu, så hon verkar inte speciellt sjuk. Fast hon hade bara ätit två små korvbitar till lunch, det är kanske något som är i olag ändå?
    Ikväll ska vi på utvecklingssamtal på fsk, spännande!

• asap

Ja, något fel var det med Ida. Hon åt bara några gurkbitar till middag och ville sedan gå och lägga sig före bolibompa. Och inatt vaknade hon och kräktes lite, men vi hoppas att det var för att den tomma magen reagerade på att hon drack vatten, för nu på morgonen var hon hungrig och har ätit frukost iaf. Men hemma från dagis är hon förstås.

På utvecklingssamtalet hade de (förstås) bara bra saker att säga. Ida har utvecklats massor och tar mer plats i gruppen nu än vad hon gjorde i höstas. Hon filosoferar och pratar mycket, precis som hemma.

• asap

malinkatarina - Hej och välkommen tillbaka! Jag tänkte väl att den där vulkanen skulle vara bra för någon.. Hoppas lilltjejen mår bättre idag.

kaz - Fy för öroninflammation. Hoppas den läker ut snabbt!

Mandra - Njut av helgen nu då, det kanske är sjukt igen på måndag...
    Jag läser en del, fast jag höll på med julklappsboken från 2008 tills för ett par månader sedan. Till mitt försvar kan sägas att den var på 950 sidor....

Ida verkar frisk nu, hon var hängig ända tills hon sov middag mellan kl15 och 16 igår, sedan vaknade hon och var som vanligt. Fortfarande inte speciellt hungrig på mat, men ändå igång som vanligt.

• asap

M73 - Svårt med kalaset. Vi har än så länge bara firat med familjen vid födelsedagar. Barnen har 5 kusiner födda från dec.04 till maj08, så det blir som ett barnkalas ändå.

Milla - Jag känner mig också skeptisk till p-piller numera, jag känner ju att jag mår bättre när jag bara har mina egna hormoner att tampas med.... Många verkar ju välja spiral efter barnen, och jag tror att även med hormonspiral så är det väldigt mycket mindre hormoner det är frågan om jfrt med piller.

Mandra - Tjaaa, det gör väl egentligen inget om andra också vill vara med i boktråden? Jag kan inte påstå att det stör mig iaf.

• asap

kaz - Hurra för Simon! Vi sade ju till Ida att när det hade gått en hel vecka utan olyckor fick man ha hallonfest. Inte en enda olycka blev det efter det, hallon är ju så gott!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*