• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Äsch, fasen också att man aldrig lär sig! I samma sekund jag postade inlägget vaknade han såklart och var jätteledsen, helt svettig och låter tät i bröstet. Lille plutten.

• asap

Pyttis - Jag glömde säga att jag gjorde din laxrisotto i förra veckan. Det blev jättegott, men dessvärre inget barnen gillade något värst.

Drutten - Vårt hus är 125m2, lite mindre än vad vi hade önskat från början men såhär ett år efter inflytt känns det riktigt lagom. Det vi saknar mest är något rejält förråd/klädkammare för alla innegrejer som ska stuvas undan - kläder som är för en annan säsong, väskor, symaskin etc. för det är trångt i garderoberna. Vi har ett separat förråd ute, än så länge oisolerat men planen är att isolera och då kommer det bli bättre för förvaring, och kommer då också att kunna användas som hobby-/snickarrum. Tomten är bara drygt 700m2, men är väldigt välplanerad så vi har 3 äppelträd, 2 päronträd, 1 plommonträd, 1 körsbärsträd, 2 vinbärsbuskar, rabarber, blåbär och en massa blommor och grönt. Dessutom en stor öppen del av gräsmattan där vi kan ha plaskpool, spela fotboll etc. Men visst har vi fått tulla en del på ursprungskraven, det går ju helt enkelt inte att få precis allt man vill ha. Eller, det kanske går, men det är nog svårt iaf.

malinkatarina - Ha det gott i Danmark!

Milla - Jag känner igen det där med att det bara låser sig, inga argument eller metoder biter utan det är bara att vänta ut gråten. Jag tror det är som Gabriel säger, att det liksom måste ut, de kan/vill inte sluta innan det är färdiggråtet.

Ingen resa för G, maken och mig. Gustav var lika illa imorse, hostig och febrig, så vi åkte till läkaren. Han är så illa i halsen att det t om är sårigt, och har öroninflammation på båda öronen. Inte så konstigt att han inte vill äta eller sova! Nu kör vi på med penicillin, och hoppas på snabb förbättring.

• asap

kaz -  Jag minns att du letade efter en mattermos för ett tag sedan. Hur gick det, hittade du någon? Jag såg en som verkade bra idag, på Barnens Hus. Den var i rostfritt och hade en liten hoppfällbar sked i locket, märket var Vildmark, tror jag.

Roligt med alla hustankar, och alla olika preferenser vi har. För oss var det viktigt att det inte låg för avsides, hatar att vara tvungen att ta bilen för minsta grej man ska göra, det känns så onödigt. Här går bussen rätt bra, var 15:e minut som oftast, men jag hade ändå önskat lite bättre service i närområdet. Tex en ordentlig mataffär, postutlämning,apotek och bankomat, typ. Men vi har gångavstånd till dagis, och en liten affär och pizzeria ett par kvarter bort och nära till bussar och tåg, både till Uppsala och Stockholm så det är ok. Huset är som jag har önskat, ganska nytt (2004), klassisk stil med 1½-plan och i trä. Hade bara kunnat vara lite lite större.

Gustav sover så gott nu, han har inte vaknat en enda gång sedan han lade sig för 1½ timme sedan! Första gången han sover så sedan i söndags, så nu måste det verkligen ha vänt. Vår lilla hjälte var så duktig imorse när vi skulle ta medicinen också. Han brukar protestera å det vildaste, och vi fick tvinga i honom medicinen igår. Men så imorse när vi sade att han måste ta medicinen nickade han så förståndigt och gapade självmant, trots att han samtidigt visade hur otäckt och jobbigt det var. Lilla hjärtat. {#lang_emotions_heart}

• asap

Pyttis - Det kommer nog snart att funka med trosorna också. Rätt vad det är så. Det låter som att ni hade en supermysig utestund igår.

Ida har ju varit på semester med sin mormor och morfar den här helgen, och oj! vilken lätt match det är att bara ha ett barn hemma! Vilken skillnad det är. Men idag kommer hon hem, det ska bli skönt.
    Gustav fortsätter i samma goda stil och gapar så fint för medicinen och den verkar göra nytta för han är mycket bättre nu. Fortfarande snuvigt och han verkar ha lite ont i ena örat också, men han sover ju så mycket bättre! Igår blev det en middagslur på 4 timmar, och hade kanske kunnat bli längre också, men vi väckte honom kl16. Sedan var det läggning i vanlig tid ändå, och han har bara vaknat några få gånger i natt. Så skönt!

• asap

Mandra - Hoppas ni alla mår bättre idag!

Gustav är mycket piggare nu fast näsan rinner konstant, men vi har sovit hela natten! Gott! Och det var skönt att få hem Ida igår, underbart att se barnen krama om varandra och höra att Ida hade saknat Gustav. {#lang_emotions_heart} Tycker ni också att era barn blir så stora när de har varit borta några dagar? Det känns som hon vuxit och blivit typ ett halvår äldre sedan i torsdags. Är det möjligt?

• asap

Mandra - Men vad jobbigt att vara så sjuk själv! Då blir det ju ännu svårare och jobbigare att stå ut med alla veckor av sjuka barn. Vi börjar nu på v.5 av sjukor, men tack och lov verkar det vara på upphällningen med Gs sjuka, och nu ska det väl ändå vara nog för den här säsongen! (Ja, jag har sagt det förr, men nu måste det vara så!)

Frk Kanin - Jaha, så du har en bror här i krokarna? Hur mycket fyllde brorsdottern?
    Förstår att du är trött efter helgen, det är ju så stort ansvar att ta hand om någon annans barn.

• asap

Utteröga - Grattis i förskott till dottern!

Mandra - Haha, så olika reaktioner på en liten spindel!
    Tackar som frågar, det är rätt bra med G nu. Näsan rinner konstant och han har låtit riktigt illa i bröstet/halsen idag, men jag tror att det är för att det börjar släppa som det låter värre. Han verkar hålla på och sova ikapp förlorad sömn, sov middag i 2½ timme idag, och var ändå helt förbi av trötthet nu ikväll. Men humöret är rätt gott så länge orken finns där och han fortsätter att vara sammarbetsvillig vad gäller medicineringen.

• asap

Lia - Vad härligt att hon pratar så bra nu!

juni - Jag är ganska säker på att Lias Stella är jämngammal med min Ida, dvs 3½ nu.

drutten - Hoppas ni får huset till "vrakpris". Det tar på krafterna att leta boende, vi höll också på rätt länge innan vi slog till på det här.

malinkatarina - Kan hon ha ont i öronen, kanske? Då brukar de vara ledsna om natten och ha svårt att komma till ro. Du kan ju testa att ge henne nässpray, även om hon inte är snuvig. Det brukar kännas bättre i öronen då.

Pyttis - Grattis här med. Inte så skönt med en napp i skon!
    Gustav mår mycket bättre, men är inte helt återställd än. Jag märkte det bla på att han gick med på att gå in efter morgonens dagislämning, i vanliga fall river han upp himmel och jord om han inte får vara ute och leka. Så han är lite trött och hängig än, men som sagt är det mycket bättre med hostan och så.

• asap

Mandra - Hur gick det igår, fick du prata med VC? Och hur mår du idag? Jag är full av beundran över att du inte väljer den enkla vägen och sätter barnen framför tv:n eller nåt, när du mår så skruttigt, utan ändå masar dig ut och aktiverar dem. Bra gjort!

Vi4 - Grattis till skrivet kontrakt! Jag vet ju inte vad du och din mamma har för bekymmer i er relation, men det är ju super av er båda att bortse från det för Es skull! Det är nog rätt vanligt annars att man "offrar" relationen till barnbarnen för att man inte riktigt kommer överens med deras föräldrar, vilket är så synd!

malinkatarina - Hur har natten varit?

Milla - Det är så underbart att höra våra stora berätta sådär! {#lang_emotions_heart}

Frk Kanin - Söta Ärtis. Fint på något sätt att Adèle är med er i tankarna på det viset. För ett litet barn är ju ett år en lång tid, men hon glömmer inte ändå. {#lang_emotions_flower}

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*