• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Vi4 - Aha, jag känner inte till Malmslätt så bra, annat än flygvapenmuseet. Men det låter som ett bra ställe att bo på. Själv tillbringade jag mina år i stan boendes på Flamman, bortsett från en kort vistelse i Tannefors som inneboende hos en liten tant som hette Biggan....

Jag har inte sovit något inatt. Eller jo, lite kanske, mellan 3 och 5. Gustav har hostat och haft feber och varit väldigt orolig hela natten. När vi hade sprungit in till honom sisådär 20 gånger var tröttnade vi och tog in honom till oss, men G, den lilla sötisen, kan inte sova med oss. Han låg och snurrade i någon timme tills jag frågade om han ville tillbaka till sin säng. Då nickade han och sade mm, så det var bara tillbaka dit och fortsätta springa mellan rummen. Lustigt ändå att han hellre vill ligga i fred och gosa med sin nalle än med sin mamma och pappa...
    Nu sover han äntligen och jag hade inte hjärta att slita upp honom för Idas dagislämning, så hon är hemma idag också. För några dagar sedan trodde jag inte att jag kunde bli mer less på det här, men baske mig om det inte känns lite värre idag. Ja just det, jag fyller år idag också.

• asap

Tack för grattis! Inte min bästa födelsedag hittills, men det är ju några timmar kvar. Kanske blir det någon lotterivinst eller så för att väga upp eländet.

Mandra - Jag masade faktiskt ut barnen i en halvtimme före lunch, enbart för min egen skull. Jag blir fullkomligt tossig av att sitta inne och se solen skina därute. Det jobbiga är bara att Ida är i en period då hon inte vill gå ut så det är en kamp att få på kläderna och sedan ett himla gnäll när vi väl är ute.

Vi4 - Hoppas nu alla andra potentiella budgivare håller igen, så att huset blir ert!

• asap

malin - jag var avis på min syster när vi växte upp. Inte nog med att hon fick både glasögon och tandställning, en period hade hon också knäproblem och fick hoppa på kryckor typ en hel termin. Lyllos henne.

Mandra - men stackars kille vad han misslyckas med komplimangerna hela tiden!

• asap

Mandra - Vad är det för sjukdom du har? Fy så jobbigt att gå med ständig feber sådär, blir du inte trött av det? Men din inställning är underbar och ack så viktig, vare sig man är sjuk eller frisk!
    Hur mår tjejerna idag? Hoppas ni har slutat försöken att bli mer sjuka på kortare tid..

Vi4 - Det låter ju bra! Har de inte engagerat sig hittills är väl risken rätt liten att de tänker lägga några bud.

sirre - Ja, det stod väl inte så väldans mycket om Lönsboda, men jag såg i alla fall någon bild på mannen i fråga. Och så läste jag att det finns ett korgmuseum. Spännande!

Lägesrapport här hemifrån - Igår var det ju jobbigt och jag räknade minuterna tills maken skulle komma hem och erbjuda lite avlastning. Men så dyker han upp och har insjuknat under jobbdagen! Så nu dras han med en sådan där hemsk förkylning som bara drabbar män..... Och jag fick tre "barn" att ta hand om istället för avlastning. Men det som är positivt är att han är hemma idag, så jag kunde iaf ta Ida till dagis medan maken och G var sjuka ikapp hemma. Alltid något. Nu hoppas vi på mirakulösa tillfrisknanden till imorgon lunch då vi har tänkt åka iväg på en skidhelg.

• asap

Mandra - Haha, nej jag gick väl inte precis igång på tanken att vandra runt på museet ett par timmar och kolla på gamla korgar...
    Vi får se hur det blir med att åka imorgon. Om Gustav är som han var idag kommer vi inte åka, inte kul att sitta några timmar i bil för en så eländig krake. Fortsatt febrig, en hosta som man hör hur den river ont i bröstet, snoren rinner och två geggiga ögon.

Siggan - Jobbigt att röja för fotografering, minns hur det var när vi hade visning och skulle sälja lägenheten för ett år sedan. *Ryser*

Vi4 - Vågar mig på ett grattis, även om det inte är helt klart förrän på måndag.
    Jo, jag kom ut i solen på egen hand en liten stund i em, förutom att jag också har varit och handlat själv och dessutom gått ensam från dagis vid lämning och till dagis vid hämtning! Så jag har laddat batterierna lite med välbehövlig solenergi.

Milla - Fina konstverk!

• asap

Pyttis - Skönt att det löser sig så smidigt med bilen i alla fall.
    Och så svårt att inte lyfta något, det gör man ju hela tiden utan att tänka på det! Alla hushållssysslor är alltså uteslutna, det går ju inte att handla, städa, tvätta eller tömma diskmaskin utan lyft. Bara sitta still och läsa.

malin - Vilken dag!

lia - Jag har heller aldrig ordnat med gravsten, så jag har inga tips. Skönt att ni tar tag i det och struntar i tjafset med släkten. Så synd att det ofta ska behöva bli så när någon går bort.

Mandra - Stackars lilla T. Bra med lite Nycke Fiken, det har blivit mycket film här med de senaste veckorna. Det roliga är att bådas favoriter är gamla filmer med Piff och Puff, i samma stil som den som är på julafton. Moderna datoranimationer göre sig icke besvär!

Vi skjuter upp resan till imorgon, hoppas alla är tillräckligt pigga för att åka då. Vi åker med mina föräldrar, så de och Ida åker enligt planen idag och så får Gustav och maken krya på sig ett dygn till innan vi andra åker. Jag skulle ju kunna följa med friskingarna idag, men jag klarar inte av att lämna Gustav när han är sjuk. Inatt har han hostat och hostat och hostat, ända tills han kräktes, och lite till. Han somnade inte förrän vid 3-snåret. Jag är helt vimmelkantig efter tre nätter med minimalt med sömn, så det känns lite trafikfarligt att sätta sig vid ratten. Vi hoppas på en god natt inatt istället.

• asap

Mandra - Hoppas en förmiddagsvila är vad Tyra behöver nu då, så att hon vaknar pigg och frisk!
    Gustav (typ) sover nu, men det är dessvärre inte läge för mig att sova. Han sover så oroligt och vaknar till och skriker var 5:e minut eller nåt, bara hostar hela tiden. Så jag springer dit och stoppar om, ger vatten och nappar och hoppas att han ska få lite vila i alla fall. Han är vanligtvis en matglad kille, men han bara puttade undan tallriken när han skulle få lunch. Ville inte ha macka, tomat eller banan heller, inte ens smaka. Åh, vad jobbigt det är!

• asap

Minimalla - Blir återigen tårögd över det absurda och orättvisa i att behöva välja gravsten åt sitt eget barn. Kram!

Mandra - Vi ska se hur denna natt blir, och är det lika illa imorgon bitti så åker vi till VC. Vi har numera vår husläkare på en nyöppnad privat VC, som har öppen mottagning varje fm. Bara att åka dit vid behov. Det är så bra!

• asap

Min systerdotter som är lika gammal som Ida sade en dag:
    "Mamma, när jag får barn kommer du bli deras mormor."
    "Ja, det stämmer."
    "Och min moster [dvs jag, dårå] kommer bli deras farmor."
    "Nej, lilla gumman. Hon kommer att bli deras gammelmoster, heter det."
    "Nej, för jag ska gifta mig med Gustav!"

• asap

Siggan - Sorgligt nog finns det ju många som gifter sig med någon de aldrig har träffat, för att det har blivit bestämt åt dem. Men det är nog inte så A menar.

Milla - Ja, min systerdotter hade koll på läget, trots att det inte verkade vara så från början. Nog är det väl tillåtet för kusiner att gifta sig med varandra, har jag för mig, men vi får för allt i världen hoppas att det inte blir så!
    Synd att middagen inte blev bra, det är bara att försöka igen en annan dag! (Utan kokbok)

Ida och hennes morföräldrar är lyckligen anländna till den hyrda stugan i Dalarna. Det verkar inte så troligt att vi kommer efter, med tanke på hur Gustav har varit idag. Men man vet aldrig, om det börjar vända kanske jag klarar av att åka utan sjuklingarna, men det klarar jag inte så länge han är så här. Men nu *peppar peppar* har han faktiskt sovit utan ett knyst i 45 minuter!!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*