• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - Mmmm, det låter gott alltihopa!! Min mamma är också fenomenal på att laga mat, så vi åker alltid dit med skyhöga förväntningar. Hittills har de blivit infriade varje gång, så också denna påsk.
    Jobbigt med ännu en förkylning, hoppas den bara är där och vänder.

kaz - Ja, nu är det vår! (Även fast det snöade så att hela gräsmattan var vit igår igen). Nu är det mesta snöfritt hos oss, några högar kvar bara, och blommorna börjar titta fram.

• asap

juni - Japp. Ida har den som ser ut som en tiger. De är jättebra, jag kan tänka mig att den skulle passa din H (på beskrivningen av henne ). Ida som är en försiktig tjej tycker den är lite otäck och vill inte så gärna köra, men kusinen som är väldigt stark och tidig motoriskt har kört massor på sin. Sedan kunde han bara cykla utan stödhjul direkt, som om han aldrig gjort annat!

• asap

juni - Bra där, säg åt mormor att det är en bra idé. Jag tror också på att det är att börja i rätt ände - balansen först, trampa sedan. Istället för tvärtom som det blir med stödhjul.

• asap

Mandra - Jo, nu är vi nog (ganska) friska. Det är bara Ida som har börjat nysa och låta lite täppt, men det har varit så sedan söndagen utan att ha blivit värre, så det får stanna vid det. Och så har min mamma blivit magsjuk, det kom på natten efter att vi varit där, HOPPAS verkligen att det inte smittar innan det bryter ut så att vi klarar oss från det.

Jag tyckte NOG-delen var roligast av allt på HP. Det och ordförståelsen, nästan så jag blir sugen på att skriva provet igen! Det var trots allt kanske 13 år sedan jag skrev det senast, undrar vad det skulle bli för resultat nu..?
    Lycka till iaf, Mandra och Lia, hoppas ni får förbereda er som ni önskar.

Milla - Åh nej, vad synd!! Ni kan inte hoppa i bilen och bränna iväg då?

• asap
    Milla C skrev 2010-04-07 13:36:02 följande:
    Nej, det vågar jag inte. När jag är i Stockholm med bil vill jag veta exakt vart jag ska och att det finns parkering där. När jag kör fel hamnar jag alltid vid KTH på Vallhallavägen - oavsett vart jag ska. Hade ju iofs varit ganska praktiskt, om man vetat hur man tog sig därifrån dit man ska...
    Ok, jag förstår dig. Jag brukar parkera någonstans utanför stan, tex Danderyds sjukhus, och ta t-banan in till stan. Jag skulle inte klara av att hitta rätt och dessutom hitta parkering inne i city. Och eftersom jag alltid kommer norrifrån så är jag oftast på rätt väg om jag är vid KTH, men visst, det underlättar ju väldigt om man vet hur man ska vidare...

Pyttis - Gustav är också duracellkanin just nu, om än inte fullt så långsint som Julia. Det är bedrövligt jobbigt att vara ute just nu, han sticker hela tiden till alla grannar. En har en kanin som han måste till, en annan har en lekstuga han går in i osv. Jag gnor som ett litet djur och hämtar hem honom hela tiden.

Jaha, då var det förkylt igen då. Ida är hemma från förskolan idag, snoren rinner som bara den. Och jag har fått ont i halsen igen. Nu tänker jag, istället för att hoppas och tro att det är sista sjukan för säsongen, börja räkna med att detta är ett konstant tillstånd. På det viset blir det en glad överraskning om vi skulle råka vara friska någon gång. *smart*
  • asap

kaz och Mandra - Otroligt, tur man inte jobbar på FK, inte många glada kunder efter sådana köer!

kaz - Jag hade nog också testat att minska mängden successivt för att sedan ge vatten istället. Förhoppningsvis blir det sedan inte längre värt att vakna för, så att ni slipper ge något alls på natten.

• asap

Mandra och Lia - Bra jobbat!! Och Mandra - helt rätt av din sambo att berömma dig avsett utgång. Han visste ju att du gjort ditt bästa hela dagen!!
    (Jag vet inte om det är den ryska skolan, men jag känner en med en rysk mamma. När han var liten tränade och tävlade han i judo, och när mamman för en gångs skull kom med på en tävling kommenterade hon bara det hela med ett "du vann ju inte." Jag vågar påstå att det är inställning och utfört arbete som räknas, inte resultatet!)

Jaha, familjen sover och här sitter jag och väntar på att de ska vakna. Idag ska vi ut och vårstäda gatan med grannarna, sopa grus och ställa fram blomlådor och så.

• asap

malinkatarina - Välkommen tillbaka. Det låter som en riktig toppenvecka! Jag skulle kunna tänka mig något liknande, fast bara om jag slapp kusarna. Cykling eller hiking, kanske?

• asap

Mandra - Kram!
    Krupp, vad är det egentligen? Jag vet att jag hade det någon gång som liten, fick åka in på sjukhus och andas i en slang, minns jag, fast jag vet inte vad som var i andra änden av slangen... Fuktig luft hjälper väl, eller kommer jag ihåg fel? Fylla badkaret med hett vatten som står och ångar?
    Usch så jobbigt ni har det!

• asap

Pyttis - Åh, vilken härlig känsla att få rota fram gamla kläder som varit för små. Jag gissar att det gör att det känns värt det, att inte få äta riktig mat på några veckor. Du är otroligt duktig!
    Att det inte ska vara varm ånga till krupp är väl inte så förvånande eg. Hur många av de råd som gällde när vi var små gäller fortfarande? Helt otroligt att vi åkte omkring i bilar utan att vara ordentligt fastspända osv.!!

Mandra - Skönt att ni verkar vara på bättringsvägen nu, hur är det med dig själv och sambon idag?

Själv känner jag mig ordentligt hängig, snorig och dan, men jag ringde hem maken tidigare igår och vill inte göra det idag igen. Fast hade jag vetat att jag skulle må sämre idag än igår hade jag så klart sparat det kortet tills idag. Imorgon kommer iaf min mamma och tar hand om kidsen, så då får jag vila lite.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*