• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

juni - Jag vet förresten också att det finns någon bok som heter något i stil med Hunden Rune blir gammal, men den har jag inte läst.

• asap

Orkar bara hoppa in och säga hej, otroligt vad tröttande det kan vara att jobba!

Välkomna hem kaz och malin!

Milla - Har du pratat med svärfar igen? *nyfiken*

• asap
    Milla C skrev 2010-05-24 21:13:26 följande:
    Assar: Nej, han skulle ringa mig i början av denna vecka - men det finns ju flera dagar i början .
    Jaha. Men du, jag tycker nog du ska ringa igen om du fortfarande inte har hört något. Svärfar är världens mest omtänksamma och "uppställande" person, men han är (ö)känd i släkten för sin oförmåga att ge raka besked.... Så även om han sagt att han ska ringa upp så kan det mycket väl vara så i hans huvud att ni kommit överens om att du ska ringa. Jag vill inte skrämma bort dig, han är superbra, bara inte helt enkel att förstå alla gånger...
  • asap

vi4 - Skönt att inskolningen går så bra! Men ni har väl inte flyttat än, eller?

juni - Grattis till sommarlov!

Mandra - Hehe, skön bild av Edvin i full karriär.

• asap

Vi4 - Jag har sett att de säljer sådana armband i leksaksaffärerna och på typ Barnens Hus och liknande.

• asap

Mandra - Typiskt Uppsala!! Jag har bara gjort mitt exjobb på UppsalaUniversitet, utbildningen gjorde jag ngn annanstans, men många akademiker i Uppsala tror att de är så j**la bra, bara för att det är gammalt och anrikt!!

• asap

... för trött för att uttrycka mig ordentligt... Det jag menade var att jag egentligen inte vet hur det är att plugga i Uppsala, men av det lilla jag har sett av Uppsala akademiska värld så verkar många akademiker i Uppsala tro att de är så j**la bra, bara för att det är gammalt och anrikt!!

Hrm, hoppas ni fattar.

Nu ska jag sova, godnatt!

• asap

Springcykel har vi, men den är fådd så jag vet inget pris, tyvärr. Någon sprakcykel ( ) har vi inte.

Har glömt att rapportera om min kompis - om någon minns så råkade hon ut för samma sak som Minimalla för ett drygt år sedan då deras lilla pojke dog i magen i v. 41+0.
    Nu har hon fått sin tredje pojke! Allt gick bra även om det blev en del dramatik. Hon blev igångsatt i v.38 för att slippa de sista oroliga veckorna, och hade sådan otur att navelsträngen följde med fostervattnet när bm tog hål på hinnorna och pojken hade huvudet "för" högt. Vilket medförde en stor risk att navelsträngen skulle klämmas mellan blygdben och barnets huvud med syrebrist som följd, så det blev sövning och akut snitt. Hur som helst, nu är de hemma igen och alla mår bra och storebror är stolt som en tupp.

• asap

Pyttis -  Härligt när det händer att barnen plötsligt kan leka själva!

Vi har haft besök av en 1-åring med föräldrar idag, Ida tog väl hand om honom och visade sina leksaker mm.

• asap

Mandra - Vilken toppensambo du har som tar hand om sina tjejer så bra!

Malin - Wow, kan han cykla redan!! Häftigt!

Mandra - Tack för att du frågar - jo, nu känner jag att jag börjar komma in i jobbet och med jobbarkompisarna, men visst är jag trött fortfarande (har nog en del att göra med förkylningen som kom i fredags. Har suttit med ont öra hela dagen. ). Som tur är så är nästa vecka ledig, då åker vi till Mallorca! Och på torsdag slutar jag tidigt för att kunna vara med på förskolans sommaravslutning. Så jag hinner nog inte jobba ihjäl mig än på ett tag.

Idag har Gustav varit till läkaren - De torra kinderna som kom i vinterkylan har egentligen bara blivit värre sedan dess, nu ser det nästan sårigt ut. För ett par veckor sedan kom det små prickar på händerna också, och nu har det blivit som sårskorpor av det också. Vi har testat alla olika salvor och krämer, och det kan hjälpa för stunden, men sedan kommer utslagen tillbaka. Vi funderar på om det kan vara något allergiskt, men vet inte riktigt vad isf. Nåja, nu blev det remiss till hudkliniken iaf, så får vi väl hjälp där så småningom.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*