30+ som fick första barnet 2006 *4*
Vi4: Hoppas du sussar sött! Vilket bra råd från läkaren! Man måste ju vara någorlunda utsövd för att få tillstånd förändringar! Heja din make – bra jobbat av honom! Kul med E:s språk!
Oyra: Skönt att höra att allt är så BRA! Lovely!
Milla: J
Malin: Jo, jag har också funderat över vad jag säger till Simon. MEN på något sätt måste det vara skillnad på kompisar och föräldrar. Tror att jag funderat på detta konstant sedan polletten trillade ner i går. Det handlar om att lära honom (och de andra barnen) om hur man är en bra kompis. Nu är min strategi att ta upp frågan på föräldramötet på torsdag (hade inte kunnat komma mer lägligt). Verkar som att förskolan borde arbeta mer aktivt med dessa frågor. Sedan ska jag själv ta upp socialt samspel mer när vi läser saga om kvällarna. Vi har tex. Pelle Svanslös och några andra böcker som tar upp ämnet. Är det någon annan som har några boktips? Slutligen ska jag se till att han får leka med några kompisar (redan nu på torsdag har vi en date och en förfrågan är ute till nästa vecka – nu kör vi!). Jag har liksom inte förstått. Simon har vaknat om nätterna nu i nästan 10 dagar i sträck och velat ligga och sova på min mage som han sist gjorde när han var 2 år. Jag har trott att det varit lite stökigt med mycket släkt men när han igår sa att ”Jag vill inte leka med någon för de andra tycker inte om mig så mycket” blev jag helt förtvivlad. HUR har jag kunnat missa detta????