• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hej, har jobbas det för fulla muggar. Massor med jobb fram till jul. Nu sitter jag fast i t-banan och undrar om jag kommer fram till dagis för utv-samtal i tid. Suck - lite snö så är det kaos!

Vi4: vi har 2 sådana stolar inköpta på Blocket båda 2. Och ja, vi tvingar i medicin. Fruktansvärt men till sist har de slutat kämpa emot.

Helt galet att låta barnen åka utan bälte. Vi hade vänner som lät sitt barn på 4 år åka med uppknäppt bälte. Han skrek så han kräktes. Men vi spände fast honom ändå - de bodde hos oss i 3 v - och till slut visste han ju vad som gällde. Vissa fighter måste man ju ta.

Hej Drutten. Tänker lite som du. Finns det utrymme för en till givet att de 2 andra kräver så mycket ännu. Vill fortfarande ägna tid åt Simon. Hur funkar det för er som har 3?

Sara: roligt med J! Tänker precis som du ang simning för jag kan inte heller simma så bra.

• kaz

Pyttis: vilken tjej!

MalinK: grattis på bröllopsdagen! Kul med bra respons från kunderna. Skönt att A godkände jackan. Här är typ alla vinterkläder slut i affärerna. Åkte runt halva stan efter ett par nya brallor till Simon. De är ännu inte okayade men det kommer nog

Juni: låter väldigt behändigt

• kaz

Wow vilka fina tavlor Mandra! kul ide!

Här har det också bakats både pepparkakor (igår) och lussebullar ( idag). Stjärnorna är uppe så det är allt lite mysigt!

• kaz

Grattis till Edvin som fyller 2 år idag Tänk vilken stor kille!

Vi4: Vännen, du har fått många bra tips! Håller helt med om att nr 1 är att få sova el. i alla fall vila. Håller också helt med Ela att det mest stressande är att inte veta hur länge man får sova. Med Sara (som iof alltid sovit bättre än Simon) har mitt mantra varit "det gör inget om jag inte sover - det är jätteskönt att bara ligga här och vila". En sådan inställning gör det mycket lättare att somna om. Med Simon var jag oförmögen att tänka så och då går man sönder av trötthet. Jag känner SÅ med dig som inte får sova! Jättebra också att ni börjar dela lite mer på nätterna. Om ett tag kanske du bara kommer vakna till och tänka "OK, det är inte min tur och det kommer gå bra ändå". Nr 2 - inte för att det är till ngn hjälp men det kan ändå vara en påminnelse - jag vet inte någon som inte varit supersupersuperstressad när det varit några veckor kvar... På ngt sätt är det väl ändå nödvändigt med en deadline för att få avhandlingen färdig. Den kommer inte vara perfekt då och den kommer aldig att bli det helt heller. Någon gång måste man dock stänga det projektet och ändå vara nöjd med sin insats. Nr 3 superbra att fokusera på det som är lättast/roligast och kunna boka av delmål på vägen - helt rätt!. Till sist Nr4: super om ni kan hitta ngn som kan passsa Edvin ibland och självklart måste man känna sig trygg med de som passar ens barn. Nu är Edvin lite för liten och denna strategi kräver dessutom investerad tid - men vi har börjat ta hem kompisar från dagis (mest Simons kompisar). Han leker jättebra med en tjej X. Hom och hennes föräldrar har  följ med oss hem  många gånger nu. Både Simon och Sara känner sig därför nu trygga med både X och föräldrarna. Vi har även varit hemma oss dem flera gånger. Härrom dagen när allt körde ihop sig ringde jag bara X:s föräldrar som kunde ta våra barn 2-3 timmar efter dagis. Nemas problems... Jätteskönt med en sådan back-up eftersom det inte innebär jättemycket extra jobb för dem då de ändå hämtar X på dagis.

Mila: Hoppas du fått tid nu! Kram

Ela: Tänk att det snart är dags! Har oxså förlorat en förälder. Extar kram till dig!

Pyttis: Beklagar sorgen efter gudfar! Kram

• kaz

Milla: Och grattis till jobbet! Vad kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• kaz

Ego: Min väninna har gjort ett seriöst självmordsförsök. Passar barnen nu medan hennes man är med henne på sjukhuset. Känns overkligt. Dom var på middag hos oss igår och jag träffade henne i förmiddags på killarna s gympa - märkte inte ngt alls. Vad gör man nu som 3:e man? Hur kan jag hjälpa mina vänner? Barnen kan vi såklart passa hur mycket som helst men hur beter man sig? Ngn som har erfarenhet? Tack för att ni finns!

• kaz

Tack snälla ni för stöd och tips. Nu har jag en strategi - tror jag. Har haft med mig Simon på jobbet idag. Han var lite krasslig i magen i morse (men det hat gått över). Han har - omedvetet såklart - varit ett enormt stöd för mig. Hans lekfullhet har fått mig att le hela dagen och det var precis vad jag behövde. Själv är han supernöjd eftersom han fick köpa nya pärlor och pepparkaka med frisyr (

• kaz

Suck, tappade mobilen i golvet igår så det gick sönder och nu gick det en liten flisa i min framtand! Dessutom känns Sara varm så det blir nog VAB imorgon. Verkar inte vara min vecka!  Kram på er!

• kaz

Pyttis: Stackars A. Hoppas hostan lättar. Här var det lindrig feber inatt. Det blir vab idag. Känns nästan lite skönt då jag är SÅ trött efter veckans händelser.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*