• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kram Pyttis - hoppas du har repat dig!

Mandra: Fy! Förstår att du blev lite chokad och tänkte på en massa OM.

Vi4: Hur tror du han skulle reagera om du sa till när det var "dags"? Du behöver ju inte säga till precis på dagen men att "om 2 dagar tror jag att det är läge"... Då hinner han förbereda sig lite mentalt och innerst inne vill han säkert också ha syskon. Även om det blir väldigt planerat "att få till det" så kan man ju ändå mysa till det. Kramisar

Med mig är det OK. Är dock väldigt väldigt trött och inser att jag bearbetar ngn slags chock. Det ska bli skönt med helg!

• kaz

Vi4: Gulle E! Tänker på A och vad söt han hade varit i luciatåget. Kramisar!

Vi har tränat här hemma. Film ligger på FB Men dessvärre är det feber igen så det blir inget luciatåg imorgon. Men vi får fortsätta här hemma. Det sjungs både solo och till Spotify Är fortfarande helt slut men nu blir det också många vaknätter med febrig Sara. Om 1 vecka åker vi till Thailand (helt galet) och det ska bli så skönt att lämna jobb, vänner, todos i några veckor.

Juni: Stor kram gumman! Sådant har hänt mig också. Klart man önskar att man hade agerat annorluna men vi gör alla fel ibland! Kramisar

• kaz

Vi4: Kram! Härligt att kunna känna A:s närvaro utan att bli alltför ledsen.

Mandra: Stor kram! Låter klokt att kontakta vården igen. TYcker också att du ska gå igenom alla tester tills du känner dig trygg. Efter det att min pappa gick bort fick jag ofta för mig att jag också hade cancer. Efter en del turer i vården träffade jag på en läkare som tog min rädsla på allvar och jag fick göra en massa undersökningar. Efter det kände jag mig trygg och kan hantera att jag har en stökig mage och tarm.

MalinK: Nej, jag väntar inte alltid 1 hel feberfri dag. Det beror helt på omständigheterna.

Usch, jag har blivit magsjuk. Tror nästan på matförgiftning. Jag har inte varit magsjuk på många många år. Känner mig svag.

• kaz

Mandra: Stor stor kram. Hoppas ni är på banan igen. Här är det inte heller helt muntra tongångar men det beror mest på att vi har lite olika syn på hur man ska hantera barnen - sjukt jobbigt. Har tyvärr börjat fundera mer och mer på om vi verkligen är en så bra "fit"...

Hur som helst, God Jul på er kära vänner. Nu är väskorna packade och imorgon åker vi till Thailand! KRAM

• kaz

Hej vänner,

Nu är vi tillbaka efter 3 veckor i Thailand (eg kom vi tillbaka i tis). Resan gick över förväntan och vi hade det bra i Thailand - el. eg, var det inte alls särskilt bra mellan maken och mig. Vi var på vippen att bestämma oss för att gå skilda vägar men till sist bestämde vi oss för att inte göra det trots allt... Väl hemma igen har jag varit SÅ trött. Tdisomställning plus någon slags mental stress under 3 v har gjort att jag enbart vill sova. Idag tror jag dock att jag börjar se ljuset i tunneln igen. Med barnen är allt i alla fall bra. De har utvecklats väldigt i vattnet. Även språket har det hänt massor med. De tycker dock att det är toppen att vara hemma igen bland leksaker och kompisar även om Simon saknar värmen i Thailand.

Pyttis: Jobbigt med din pappa. Har dessvärre inga egna erfarenheter. Hoppas att ni kryar på er snabbt från magsjukan.

Vi4: Strongt att ha lämnat in delar av manuset!

Mandra: Yes, någon gång ska man ha lite flyt!

• kaz

Tack alla för stöd. Vet dessvärre inte riktigt hur vi ska gå vidare men vi kämpar på!

Trist med jobbiga inskolningar. Den biten har gått smidigt här!

Mandra: konstig lösning men kanske skönt att ha tentan gjord ändå!

Milla: vilken dag! Hoppas du slipper bli sjuk själv! Kram

Sitter inne och nattar Sara som verkar ha somnat utan att hålla handen ikväll. Sitter en bit från sängen ikväll. Nätterna har spårat ur här och jag är uppe 3-6 ggr per natt med barn som inte längre vill sova på egen hand. Inte konstigt man är trött...

• kaz

Juni: nej, men de påverkas självklart av att deras föräldrar är lättirriterade och inte på topp. Upplever att det går ut en del över Simon eftersom han är äldst. Har dock bestämt mig för skärpning på den fronten och det funkar bättre på hemmaplan. Kram

• kaz

Pyttis: hur tänker man? Blir upprörd!

Glömde skriva att natten blev toppen - 1 kissolycka kl 22:30 och sedan 1 kl 05:30 men däremellan helt lugnt. Så skönt att få sova flera timmar i sträck!

• kaz

Vi4 vännen: otroligt tråkigt och otrevligt sätt att bli bemött på! Tänk att man så ofta får höra det från just forskarvärlden - en bidragande anledning till att jag aldrig vågat fe mig in där! Han var säkert avis på att din avhandling är toppen och därför såg sin chans att såga den. Skönt att höra att du redan ryckt upp dig och planerar att köra enl. plan. Klart folk kommer signalera i tid om det inte håller - väldigt ovanligt att ngn tillåts gå upp och inte bli godkänd, el har jag fel? Jag TROR på dig! Go girl!

Så tråkigt att det inte blev syskon denna månad men vem vet inför nästa månad. Sara blev till när man minst kunde tro det...

Ibland är det också gött att få gråta ut. Man kan passa på att gråta för en det ena och en det andra. Låt tårna spruta och försök sedan att lägga det bakom dig! Stor stor kram

Och kram till Pyttis - fint av dig att ställa upp!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*