• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

AssarP: Hoppas I kryar på sig snabbt! Spännande med utv.samtal. Vi ska ha både för Simon och Sara i nästa vecka. Skönt att höra att I är på dagis som hemma. Då måste hon ju känna sig trygg på dagis.

Milla: Håller tummar & tår för jobb!

• kaz

Malin: När våra barn var magsjuka sist tog det i alla fall 1 vecka innan de var tillbaka. Kramisar

Här har Simon fått öroninflammation (men tydligen inte tillräckligt för att få pencillin) så vi är hemma idag. Har roat oss med att planera ngr blommor i en stor kruka på balkongen. Det var kul tills Sara insiterade på att svätta jord överallt

• kaz

Jag hinner aldrig läsa ngt - el. hinner och hinner - det är såklart en prioritering. Jag är gärna med en sväng i bokcirkeln. Bra idé Ja, utomstående... Känne mig kluven. Känns å ena sidan konstigt att säga nej till andra men å andra sidan är vi så samkörda här.

Simon är bättre idag - tack och lov. I natt fick vi sova ganska så bra. Tur det för efter dessa vaknätter är jag helt slut.

Milla: Jag har kopparsprial och det funkar fint. har dock väldigt kraftiga blödningar vid mens. Men det är det enda negativa.

M73: Det är väl OK. Man behöver ju inte direkt skylta med inbjudningar på dagis. Det viktiga är väl att H får ha lite kalas. Jag vet att jag själv har funderat i samma banor. Jag lutar nu åt att inte bjuda hela föreskoleklassen på Simon kalas.

• kaz

Tjoho, Simon har, på eget initiativ sovit utan blöja i natt och det gick hur bra som helst. Ingen olycka. Nu gäller det bara att få honom att vilja bajsa på toaletten också. Han tycker det är obehagligt.

Idag - städdag på gården. Inte jättekul men kul för barnen för det är en massa barn här.

• kaz

MalinK: Simon ber om blöja och bajsar i den. Det verkar som han är lite rädd för bajset. För över en månad sedan när barnen badade ihop råkade jag säga "men Sara har du bajsat i vattnet" (på skämt). Simon har inte velat bada sedan dess utan duschar hellre. Ja, ja, vi tar det i hans takt. Jag visste faktiskt inte alls att han var redo för att ta bort nattblöjan. Ska fundera på ev. belöningssystem vad gäller bajseriet...

Milla: Nej, jag hade inte lika kraftiga blödningar då. Det är mest under 2 dagar och jag tycker att det är lite jobbigt men det eg. inga problem så.

Jag funderar också på en 3:a... Men samtidgt är det så skönt och harmoniskt nu när barnen är lite större och kan leka med varandra. Just nu sover Sara och Simon leker här hemma med en kompis (just nu har de picknick ) Jag vet knappt vad jag ska göra Dricka lite te kanske

• kaz

Mandra: Oups, du som skrev så snäll! Fejjan el här spelar inte mig så stor roll! Kram

Milla/Assar: Vi körde belöningssystem när det gällde kisseriet och det gick bra. När det gäller nr 2 så har han dock en tendens att hålla sig - för att lyckas - sist gick han inte på 3 dagar. Nej, jag tror att det löser sig. Igår ville han gå på toa och bajsa men sedan hade han inte riktigt tid att sitta kvar och valde blöja istället. I natt inte heller ngn olycka. Han vaknade runt 23-tiden och ville kissa och sedan sov han hela natten . Det är storta Jag trodde aldrig han skulle sluta med nattblöja

Milla: Skön hobby

• kaz

MalinK: Vi kör "klara, färdiga, gå" här hela tiden och Simon vinner för det mesta

Pyttis: Hejja A - här har vi nu klarat av 3 nätter utan blöja

Mandra: Mysigt! Maken och jag har varit på bio och sett Pippa Lee (den var helt klart sevärd) och sedan var vi på Riche och drack ett glas skumpa. LYX Vi har hittat en 16-åring som gärna passar barnen mot lite betalning. Det är verkligen toppen för då kan man ha barnvakt lite oftare utan att känna att man besvärar nära och kära. Och det funkar jättebra. Sist sa Simon när E skulle gå hem "MEN jag kommer ju sakna E"

• kaz

Grattis Mandra! Hoppas du har blivit ordentligt firad! Nej, inte 39 år - det tror jag inte på

Milla: Håller tummar & tår.

Pyttis: Wow, 16 kg. Tycker absolut du är värd ett par byxor att "mellanlanda i". Skönt att dagis uppmärksammat samma saker som ni (om än sent). Simon är väldigt motorisk men ritar inget som liknar något. 1 gång har han ritat en huvudfoting. Det är nog väldigt olika.

• kaz

Vi4: Vill först och främst gratta A på hans 4-års dag! Stor stor kram för alla känslor som det innebär. Förstår att det känns konstigt att E nu "går om" A i ålder. Antar att ni innan kunde relatera till A och hur han var i de olika åldrarna som E har passerat men fr.o.m nu kan ni bara föreställa er det. Massor med kramar för det samt ytterligare styrkekramar för alla beslut med huset. Klart att ni får lgh såld! Håller tummar och tår för feta bud!!!

Mini: Skönt att S redan har hittat ett par favoriter. Simon kommer också behöva glasögon. Vi ska på återbesök nu i sommar! Blev också lite ledsen när vi fick beskedet men samtidigt är ju det viktigaste att han ser som han ska.

Mandra: Wow vilken f-dag! Kram

Pyttis: Typiskt med tjafts när man är trött! Hoppas ni får det trevligt med vännerna! KRAM

MalinK: Jobbigt med sprutan. Hoppas att E inte blivit påverkad i alla fall. Kul att det händer så mycket nu!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*