• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kram till alla sjuklingar! Mina barn är till baka på dagis men det gåre vattkoppor så det är väl bara en tidsgråga innan Sara blir sjuk. Simon har redan haft det.

Idag ska vi på 1½års koll - stora tjejen!!!

Assar: Japp, jag hittade en mattermos - inte en sådan sim jag först letade efter men denna funkar också bra.

Fk Kanin: Förstår att du är tröttis!

• kaz

Hoppar in lite snabbt för att säga:

Grattis Pyttis! Gott med tårta!

Grattis Vi4! SÅ spännande med huset och toppen med dagis till E! Men lyssna nu på kroppen och återhämta dig i ngr dagar! Skönt att din mamma kommer. Hoppas det blir liute avlastning!

Mandra: Krya på dig och tack för tips om hinderbana. Det har vi lekt till barnens stora förtjusning

I övrigt har vi oxså varit på 1½ års koll idag. Sara bygg de galant med klossarna men var för blyg för att peka ut näsa och mage... Sa inte ett pip av sprutan och fick mycket beröm av sin bror att "han var jätteduktig på att ta spruta"... 11 kkg och 84 cm

Nu ska jag hoppa i säng. Natti natti

• kaz

Frk Kanin: Stor kram gumman! Så fint och så smärtsamt!

Mandra: Nu blir di frisk Kramisar! Ja, T måste vara en smalis för Sara är rätt tunn (men följer "sina" kurvor fint).

MalinK: Grattis till E i efterskott! Stora tjejen!

Milla: Ibland behöver man få gråta ut. Det kanske kändes skönt efterråt? Är det ngt särskilt ni pratar om på f-rådgivningen? Känns det som att det ger ngt? Kramisar. Själv ser jag också ut som ett spöke. Kritvit med mörka mörka ringar under ögonen och en massa munsår...

Igår bokade vi en resa till Kroatien i maj. Maken fyller 40 år (!!!) och vill gärna smita från kalas... Perfekt tycker jag

Nu arbeit!

• kaz

Här är vi också sjuka... Sara blev magsjuk i torsdags och har ännu inte repat sig. Simon var i karantän hos ett par vänner i 2 nätter så han har faktiskt klarat sig ännu så länge... Hoppas verkilgen att han slipper. Tycker så synd om Sara. hon har verkligen blivi en tunnis... Ja, ja måste i väg till tvättis. Har tvättat 7 maskiner idag (och 6 igår ).

Nu hoppas jag att alla kryar på sig och att det räcker med sjukdomar framöver. Kram på er!

• kaz

Tack! Ja, vi fick återfall idag då hon kräkts igen Nu har jag dock spritat hela lgh inkl. en massa leksaker. Hoppas att det vänder igen imorgon!

• kaz

Assar: Blir också nostalgisk även om jag känner igen mig mycket i det som Malin K skriver. Jag njöt nog också mer av Sara den första tiden men samtidigt är första barnet första barnet. Andra gången är det ju mycket fokus på hur storasyskonet ska reagera på allt nytt. Emellanåt kan jag bli helt besatt av tanken på en 3:a men mitt förnuft säger ändå nej. Vi måste nog vårda vårt äktenskap lite innan jag ens kan tänka på fler barn.

Tror kanske att Sara fick i sig lite för mycket mat igår och att det inte var återfall. Idag har hon piggat på sig och jag förser henne med en jämn ström av mat (men bara lite åt gången).

• kaz

Pyttis: Tänk att det redan är dags för dig! Hur gammal är J nu?

Mandra: Ja, det blir långsamt bättre. Men på dagis misstänker de nu salmonella då så många blev sjuka samtidigt. Vi ska till VC idag och ta prov. Hoppas inte det är salmonella - blir redan irriterad över rutinerna i köket på dagis (som jag iof inte vet ngt om alls ). Men ingen av oss andra 3 blev sjuka (alls) och vi har aldrig varit vinterkräksjuka (och inbillar oss att vi är imuna ). Vi får se... Nu käkar hon rivet äpple med god aptit och börjar säga NEJ till allt (= gott tecken)!

• kaz

MalinK: Vad spännande med A:s utveckling. Simon har också blivit jättestor. Han berättar en massa saker och när vi var på kalas sist gick han självmant in i ett rum fullt med folk och sa med hög röst "Hej, jag heter Simon, jag är 3 år. Och detta är Saja". Jag blev så häpen

Sirre: Vad jobbigt! Antar att du måste bearbeta chocken. Hoppas att Mandra kan hjälpa dig! Kram

Mandra: Skönt att du kryat på dig!

Pyttis: Hoppas migränen släpper snart!

Milla: Söt

Nu har Sara i alla fall kryat på sig ordentligt men vi kommer ändå lämna in testet för att kolla för salomnella. Inatt insjuknade Simon men han verkar redan ha piggat på sig - idag är det maken som vabbar. Vi är så trötta båda 2 - ingen sömn på över 1 vecka. Men jag är tacksam över att jag har klarat mig undan med enbart nackspärr!

• kaz

Pyttis: Fy vad läskigt!

Milla: Kanske dags för dig att ta lite "plats". Tycker du ska boka upp dig på lite saker. Det är viktigt att få komma ut lite! Och grattis till intervjun!

• kaz

Grattis till Vilya! Kul att det blev kalas till sist! Idag har jag bokat en lokal - i öppna förskolan - till när Simon fyller år. Hjälp, vad stora de har blivit

Milla: Gött att du kom i väg. Jag tog mig själv i kragen och gick på massage. Så himla skönt att komma ut 1 timme på egen hand. Igår var dessutom maken och jag på Folkoperan och sedan ute och käkade. Det behövde vi verkligen. Känns som om vi inte pratat med varandra på flera veckor. Han var ju riktigt trevlig

Ang. att sova borta flera nätter så skulle det nog funka med Simon men kanske inte i 4 nätter. Han har max sovit borta i 2 nätter nu när Sara var sjuk. Tror att han tyckte det räckte så. Sara känns inte alls redo för att sova borta. Det känns som om man får testa att hon sover här hemma med barnvakt först.

Fy för skidolyckor...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*