Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra: Det var ju en bra ide att persoanlen ger dem i uppdrag att ta hand om varandra - namnge de som tar hand om varandra! 

Fy vilken jobbig situation! Det är ju jättejobbigt att höra att barnen inte mår bra i sin situation - och dessutom veta att skolan ska de ju gå i många år framåt! Hur är det med kompisar på simningen och konståkningen GHP? Är det några från skolan där? Jag tänker att hon kanske kan hjälpas av nya kontaktytor - att träffa barnen i helt andra (och kanske mer kontrollerade) situationer? Jag tänker att ridning kanske inte är så dumt ändå för någon som A, att lära sig ta plats bland andra varelser varken det är djur eller människor... Man lär sig ett kroppsspråk som är mer tydligt tänker jag, och mottas då på ett annat sätt. Äh jag vet inte det var bara en tanke... Kramar åt A!   

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Å vad skönt kaz!

Jag har ju bara träffat A en gång, men hon kändes ju som en glad och framåt tjej. Hur kan de vilja sätte sig på en så go tjej

• Piggley Wink

Nisse: grrrr!!!!!!! Men man undrar ju var det kommer ifrån - mamman? Alltså var set kommer ifrån att sätta etiketter på andra .

• Piggley Wink

Malin: Jag känner också att jag blir väldigt upprörd när du berättar om Alfred! Hur kan det vara en sjuårings ansvar att läxan är gjord? Det måste väl ändå vara så att hon ska ta upp det med er direkt, nte genom honom??? Jag levde också i min egen värld, så jag hade inte (som GHP) öht koll på de andra, jag visste bara hur det gick för mig. Min mamma har berättat långt senare att min lågstadielärare inte tyckte om mig för att jag inte gjorde osm hon sa (dvs inte kunde koncentrera mig) och att min mellanstadielärare var uppriktigt orolig för hur det skulle gå för mig i framtiden i matten . Han skulle bara veta att jag har en civilingenjörsexamen Tungan ute

Jag tror faktiskt att vi mognar olika och att mina föräldrar gjorde helt rätt som inte stressade upp mig. Min mamma var lågstadielärare då, hon var helt på det klara med att jag nådde alla mål och då såg´hon inget problem i att låta mig vara i min egen värld och fundera på mina egna grejor emellanåt.   Även om inte min lågstadielärare höll med

När jag pratar med mina Chalmersklasskompisar så har de ju inte alls varit så för de har varit extremt målmedvetna och jämfört sig med andra hela livet. Jag tror jag mådde bra i min egen värld, men å andra sidan lyckades ju inte min omvärld knäcka mig - jag uppfattade helt enkelt inte att andra lade mer tid på att göra uppgifterna - eller gjorde fler uppgifter (och inte satt och drömde).  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

GHP: Skönt att hon berättar och att personalen tar tag i det genast! Att de leker med olika barn olika dagar verkar helt normalt i Hs liv iaf, hon har ett par tjejer som hon hänger mest med sen är det lite olika kompisar olika dagar. Sista dagarna har hon även lekt med barn i ettan och tvåan (hon går ju i förskoleklass). Och så har hon ju hängt med killarna och börjat med Pokemonkort

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Imponerande kaz! Tycker han det är roligt med persiska? Det är ju fantastiskt att få lära sig ett extra språk, och skönt att kunna prata med släkten?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

GHP: Fånigt såklart, men jag tänker såna saker som lätta att ta en "easy-way-out" och inte skapa diskussioner. H är supernöjd med sin väska från smartphoto.se med en bild på henne och Fakur (hästen) på locket.

• Piggley Wink

Ni skriver så klokt!

Själv sitter jag vid busshållplatsen och väntar på H. Hon har fått lov att åka buss hem från skolan idag. Hon har längtat sen skolan började. Jag tänker att det är bra att ha provat om det skulle behövas någon gång (typ om N är sjuk så vore det skönt att inte behöva åka till fritids/skolan och hämta)

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*