Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Oops, jag menar inte att Montessori skulle vara negativt, tänkte bara på att man ska tänka efter vid vilken tidpunkt man byter om ni ändrar er senare. Liten mysig skola låter ju toppen tycker jag. Det var därför jag funderar på varför du tänker på att byta. Något måste ju ha startat upp de tankarna?

• Piggley Wink

asap: Precis, det funkar kanonbra om man gör det fullt ut men tänk om han tvingats göra/lära om på något annat sätt mitt i? Hade han skrivit halva uppifrån och halva nerifrån då?

• Piggley Wink

Mandra: Vad skönt att skolbytet för V känns bra! Trist med studieuppehåll, men skönt att ha tagit beslutet tänker jag... Redan klar - till sommaren? Vilken racerfart du måste ha haft? Avslutar inte ni med uppsats? Kan du läsa någon kurs som sommarkurs/på distans så att du kan läsa halvtid ett längre tag istället för att dra igång med heltid efter somamren? För att T ska få det lugnare längre tänker jag...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

asap: Jaha, jag fattade det som att han skrev alfabetet från Ö till A. Du vet väl att det finns appar där han kan träna på att skriva bokstäverna rätt . min specialpedagog-mamma har trimmat H med de apparna

Men fy vad stökigt för Ida! Jag håller verkligen med om att det var taskigt att fråga henne om hon ändå inte får vara med. Hoppas ni kan komma fram till något bra, det är ju inte OK om barnen ska "straffas"   för att deras föräldrar bestämmer att de ska ha småsyskon om du förstår vad jag menar. Det är ju ingenting barnen kan påverka!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

kaz: Hoppas det är den influensan N fick. Feber 4 dagar, femte dagen åt han som en häst och sjätte gick han till förskolan.

• Piggley Wink

kram Milla, hoppas det går fort över och ALDRIG någonsin kommer tillbaka! Visst hade ni testat hela familjen så du inte återsmittas av någon av de andra?

Hej lia och grattis!

Siggan: Men fy vad läskigt! Vad säger A själv? har flickan assistent? Finns det möjlighet att nåogn i personalen punktmarkerar henne om hon inte har assistent? Allt beror väl iofs på hur A känner...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Men vad jobbigt, för alla inblandade . Stackars, stackars A, och stackars flickans mamma som förmodligen mår jättedåligt över detta . Hoppas pedagogerna jobbar med hur flickan ska hanteras, det känns ju inte som det funkar nu. Hur reagerade de andra barnen?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*