Inlägg från: nericia77 |Visa alla inlägg
  • nericia77

Campingtråden längtar efter våren !

halloj alla. ja då har vi ställt in husvagnen för vintern. men det var jobbigt., haha. vi har nog seperationsångest. för nu har vi bestämt oss för att nästa vinter så ska den stå hemma. så nu ska vi lämna in om bygglov för att bygga carport . va gör man inte för sin husvagn. haha.

• nericia77
    marremask skrev 2010-10-06 06:28:53 följande:
    Nericia77: jag förstår verkligen din ångest. Vi lämnade ju vagnen i bjursås i söndags för säsong så vi ska ju använda den men fjantigt nog saknar jag den massor. Känns så tomt här hemma .

Igår var vi och beställde en alluminiummarkis till framfönstret och köpte pallbockar för att få vagnen lite stadigare och avlasta lite i vinter. Tror vi kommer åka upp med massor av prylar sista helgen i oktober, vi har en lång inköpslista .
    ja det e konstigt att man blir så fäst vid en "kartong" liksom . men gött o åka under vintern oxå. ni är många här i tråden som gör det.

det gör inte vi (än så länge) vi är inga vintermänniskor, o husvagn o snö är inget jag prövat på under alla år med husvagn . men man kanske borde göra det.

men längtar sååå till sommaren, då vi äntligen kan utnyttja den till max, men vi funderar redan på vart vi ska åka, å det är ju inte lätt, man vill ju uppleva så mycket .
  • nericia77
    Wilowa skrev 2010-10-06 10:49:50 följande:
    Ja, jag blev förälskad i vår "kartong" första gången jag klev in i den. Nu har den varit på service i snart tre veckor och visst är det väldigt tomt på uppfarten. Fast på lördag får vi äntligen hämta hem den igen.

Vi har än så länge bara testat att campa på senvintern med vår gamla husvagn och det var kallt...mindre än en vecka senare hade vi bytt till den vi har nu och en vecka i Sälen är bokad i vinter. Vi ska även försöka hinna med en tur till Säfsen någon helg. Fast när jag var liten så hade vi husvagnen i Sälenbyn under många år och vi var upp mer eller mindre varje helg. Då hade vi en Fjällvagnen med en enkelbädd i ena änden och nerbäddningsbart bord i andra änden och ett kök i mitten. Ingen toa och inget vintertält, men det gick bra det med. Fast jag är ensambarn så det var bara jag och mina föräldrar som tur var.
    aha ja vi har stått i smögen, strömstad m m under mina barndomsår . så därav min icke snö+husvagn vana ja det var lite andra premisser förrr, då klara man sig, men nu ska man ha alla de olika lyxvarianter typ .
  • nericia77
    jmmm skrev 2010-10-13 21:22:10 följande:
    nericia77: under vagnens 5  (vissa har annat antal år) första år skall vagnen testas en gång/år för att fuktgarantin skall gälla. Sen e de ju upp till var o en, hur man känner. Om man misstänker något osv.

Libero:Angående knaus så har jag hört att de som imorterar knaus på något vis gick i konk eller likande så att ny ägare har trätt in o att garantier därför itne skall gälal på vagnar innan bytet. Om detta är sant eller inte vågar jag inte svära på, har ftt olika bud, men kan jau va värt o kolal upp om ni kikar på vagn inom fuktgarantitiden. Annars tycker jag de verkar ha ljusa o fina vagnar.

Medlem 2: ja de e klart de känns onödigt, men som du säger nogs å viktigt o få stämpeln. ni får se de som + att ni kan kolla själva om de  e nåt misstänkt eller sen när garantin e ute
    Tolta: tror medlem2 egentligen menade plåtbyte för de e de man brukar göra om man har skada på väggen. nog så tufft o dyrt.
    firman vi köpte av hade fukttestat den, o det var utan anmärkning. när bör vi testa den nästa gång.? vi har en -04
  • nericia77

hej på er!

en liten fråga. vi har ju våran vagn inställd i en lada. vi har ju ställt in såna där torrbollar. behöver man åka dit o kolla till det nån gång under vintern eller kan man låta det vara till man ska hämta ut vagnen igen?

• nericia77

hej på er alla!

hoppas ni har det bra i era husvagnar ni som campar nu när det e vinter.  här i närke e det snöigt, helt otroligt, tänk om vi får en vit julafton (brukar alltid vara grön här, för det mesta).

En liten undran så här i vintertider så satt jag o en tjejkompis o fundera på astrid lindgrens värld.
    någon som varit där med husvagn? e det lönt eller är det billigare med stuga? o hur är det o parkera där alltså ställa upp vagnen, vi tänkte ju då åka två tjejer med våra barn. Så det får ju inte var en camping som är fullsmockad med folk. vi funderar på att åka i maj allaredan, men frågan om campingen är öppen då. har tittat in på deras sida men det står bara om stugorna va jag kunde se.

ha en fortsatt härligt vinter o jul allihopa!

• nericia77
    marremask skrev 2010-12-03 06:59:08 följande:
    Nericia77: vi var på alv i somras men under högsäsong. Då var det helt fullt och massor av folk. Då hade vi vår polar 590 och vi tyckte inte det var några problem. Vi bokade en natt på campingen och 2 dagar i parken. Kom dit ca 10,30 första dagen och då fick vi stå me vagnen på speciella långa parkeringar utanför parken. Sen såg vi till att gå ut lite tidigare än den stora ruschen och det var tur. Vi slapp köa in till campingen. På morgonen gjorde vi oordning allt och checka ut innan parken öppna och körde ut till parkeringen igen.

Det är billigare att ta vagnen än hyra stuga vad jag vet. Och i maj tror jag inte det är något problem att bara vara 2 tjejer .
    ja under högsäsong tänker jag inte åka, det e jag som kör e det stor parkering där det e långa parkeringar?
    libero skrev 2010-12-03 07:47:22 följande:
    Vi har varit på campingen flera gånger i maj och det brukar inte vara några som helst problem med platser. Förra gången så fick vi tom en egen gata som det inte bodde någon mer på.
    ok maj får det nog allt bli , hoppas vi får en sån gata
  • nericia77
    Wilowa skrev 2010-12-03 19:02:33 följande:
    Ja i maj skulle jag kunna tänka mig att bo på ALVs camping, men inte under högsäsong någon mer gång. Jag åker gärna till parken igen, men då väljer vi helt klart en annan camping eftersom deras egen camping var överfull och lite till när vi var där.

kan tänkta mig att det e mycket folk där under högsäsong. usch o fy. sånt gillar jag inte.

Förresten ni camping människor, va säger ni om serien som går på tv, om böda camping

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !