Inlägg från: marremask |Visa alla inlägg
  • marremask

Campingtråden längtar efter våren !

medlem2: kollade in din vagn, jättefin. Våra campingkompisar har också Cabby och jag gillar verkligen deras golv Såg att ni också har satt upp extra fallskydd till överbädden. Vi har också byggt en egen bräda som jag klätt med fleece. Konstigt tycker jag att så många barnkammarvagnar har sån låg bräda till översängen nästintill obefintlig tycker jag i vår vagn.

• marremask

Jihoo, idag får jag bli husvagnsägare igen vi ska hämta hem vagnen i eftermiddag . Det har varit så tomt i över en vecka nu på tomten !

Jmmm: Grattis till BE-kortet. Nån gång borde jag också ta tag i det.

• marremask

Vi drar också upp vagnen den 1/10 . Börjar närma sig och ska bli så kul.

Chris: hur bygger ni golvet i tältet?

• marremask

Vi längtar som bara den efter att få sova vår första natt i nya husvagnen. Har inte ens hunnit testa den hemma på tomten. Men det lär inte hinnas med förrens vi ska ställa upp den heller.
    Nu hoppas vi bara på att vintersäkringarna kommer innan vi ska åka. Dom hade glömt beställa dom med tältet från början .

• marremask

Gunsan75; här längtas det till bjursås . Har också funderat över allt som ska införskaffas men tur är kan man ta det mesta efterhand. Vi åker upp på fredagen den 1:à.

Idag har vi testat att sätta upp vintertältet . Eftersom vi aldrig använt vårt sommartält till gamla vagnen ville vi testa innan vi ska upp bland folk . Dessutom var vi så sugna på att testa vagnen att vi kört en helg i vagnen på tomten. Ett toppen servicehus finns det här iaf .

• marremask

Gunsan75: vi har inte fått det brevet ännu. Har väntat på att få någon slags information. Vi står på slutet av en rad med tältet åt den fria sidan så vi hoppas på att inte få för trångt. Fick ju byta plats få den första var för kort.

Tolta: hoppas verkligen inte att man skickar ut ett brev om det 2 veckor innan säsongstart. Då är det rätt många i bjursås som inte får sätta upp sina tält. Vet ju att tandådalen har så men inget dom gått ut med här.

• marremask

Nu närmar det sig med uppställning för oss. Vi planerar och gör små inköp mest hela tiden känns det som ! I förrgår införskaffades ett Gaslarm som vi installerat i vagnen. Förstår inte att vi åkt runt utan det innan men lyckades se en artikel om en hel familj med två barn hittats döda i någon slags husbil efter att troligen gasats ihjäl av en gasolläcka.

Vi funderar på att ha plastplattor typ Bergo som golv i tältet. Är det någon som har eller haft och kan säga om det är att rekommendera? Blir dom hala med pjäxor på?

• marremask

Gunsan75: då ses vi säkert i helgen. Vi förbereder förfullt med packning och lite dammsugning. Snart kopplar vi på och går och lägger oss . Allt ska stå klart till tidigt imorgon, vi ska ju från sthlm och vill ta oss genom stan innan alla ska till jobbet så avresa mellan 5-6 imorgon.

• marremask

Nu står vår vagn färdig inför vintern i Bjursås. Har varit en toppenhelg och vi har haft supertur med vädret. Kändes bara väldigt konstigt att lämna vagnen och åka hem igår utan den, det är ju första gången vi står någon slags säsong.

Gunsan75: Kom han upp med vagnen? Skulle inte ni stå på plats 105? Kikade hela helgen där men jag kanske minns fel. Hur gick det med spiketältet?

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !