Inlägg från: marremask |Visa alla inlägg
  • marremask

Campingtråden längtar efter våren !

Välkommen Majken och grattis till er första vagn, hoppas ni kommer trivas!

• marremask

Igår var vi ute och fixade i vagnen inför midsommarresan. Det är så mysigt att bara vara i den . Bord och stolar packades och vi bytte ut stålflaskan till komposit.

Vi testade också att vår nya grill fick plats i kofferten. Alla mått hade vi kollat och den gick smidigt att ställa in men tyvärr har vi en sån lucka som dras uppåt över framfönstret. Gångjärnen slog ju såklart i den så det inte gick att stänga . Som tur är går det att ställa den längst ut på sidan men det blir massa omstuv varje gång man ska åt den.

• marremask

Jmmm: vi ska till Nyköping i morgon och tänkte stanna till vid vågen. Enligt papprena på vagnen ligger tjänstevikten nånstans runt 1770 kg och totalvikt 2000 kg. Ska bli spännande och se vart vi hamnar. Vagnen kommer inte va fullpackad med kläder framförallt men det mesta är ju med även om det bara är 3 nätter.

• marremask

Lycka till polly på er första resa!

Här står vagnen packad och påkopplad redo att ge sig iväg när maken slutat jobbet. Ska bli spännande att se vad den väger.

Vi har en del tillval bl.a. stora spisen med ugn, stora luckan. Men jag undrar om inte det är medvägt på vår tjänstevikt eftersom vi fått regga om vår i efterhand och jag tror det gjordes en vägning då. Hoppas gör jag iaf för det är svårt för 4 pers med kläder och allt att klara sig på 230 kg på en 4 veckors semester.

• marremask

Det blev tyvärr ingen vägning av vagnen idag. Polisen stod där och hade kontroller och vi ville inte riktigt servera dem en överlastad vagn i onödan . Iof tror jag vi klarar oss men som sagt onödigt ifall att.

Hoppas det är tomt på hemvägen.

• marremask

Nu är vagnen äntligen vägd . 1870 kg landade vi på med den på kroken. Vi orkade inte koppla av och krångla och enligt vågen på draget har vi ca 100 kg kultryck.

Vår midsommar har varit blandad av missär och mys. Första kvällen kräktes sonen ner hela sin säng och jag jagade honom med hinken hela den natten. Det ville aldrig ta slut och lyckades bita sig kvar hos honom ända till igår. Inatt var det tyvärr min tur.

Annars har vi haft det mys med 2 andra familjer. Grillat massor och såklart massor av jordgubbar.

• marremask

Vi har sanering av vår husvagn . Jag har tyvärr tom fått plocka ut klädseln ur soffan och sonens säng för att tvätta. Tyvärr var det tomat och annat sånt roligt som är svårt att få bort som hamna på vår ljusblå klädsel. Men lycka imorse när allt torkat så verkar galltvålen löst allt . Jag har tom oroat mig om vi ska behöva köpa ny klädsel och så gick det .

• marremask

Tolta: så långt har jag tyvärr inte kommit. Soffan blir nog inga problem för den har dragkedja så man öppnar hela vägen men sängen kan bli problem. Vi får ta in allt och lirka i lugn och ro.

Majken: Skåne är jag tyvärr jättedålig på.

• marremask

Klädseln är på igen men det kostade massor av tålamod och 2 naglar . Så nu är allt i sin ordning igen.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !