Inlägg från: marremask |Visa alla inlägg
  • marremask

Campingtråden längtar efter våren !

Trazzlan: inte hela campingen är så illa men har man aldrig varit där och känner till den kan det bli som för mig. Området är ju uppdelat i flera delar och minst en kanske 2 delar var riktigt bra men där vi stog var det verkligen katastrof. Ungefär som att "vi är ju Top Ten så varför bry sig, folk kommer ju ändå".

Jag tipsar gärna om en camping som jag fått tips om här, Kalmar Camping vid Rafshagsudden. Supertrevlig familj som driver, nybyggt jättefräsch servicehus, bra bad och mina barn gillade lekdelen. Ett plus att man vågar släppa barnen helt. 

• marremask

Nericia77: tror jag sagt det förr men vi ställer ju på säsong, ute hela vintern . Det ska absolut inte vara något problem att ha ute hela vintern och bygger du dessutom tak blir det nog jättebra. Är det en gammal vagn som inte håller tätt?

Idag har jag sagt hejdå till min älskade vagn så nu har vi ingen för stunden . Kom en köpare som åkte 54 mil för vagnen .Känns jättekonstigt och tomt på tomten men hoppas dom snabbar på med fixet av den nya så vi kan fylla tomrumet och lite till . Tyvärr kommer vi knappt hinna ha den hemma innan det är dags att ställa upp den men det ska bli så mysigt att kunna åka till vagnen och åka skidor hela vintern. Känns inte lika jobbigt att sommaren snart är slut.

• marremask

Nericia77: ville bara försäkra mig så man inte säger det är ok att ha ute och så är den inte tät, men en -04:a är ju nya vagnen.

Mrseriksson: jag skulle också vilja se allas vagnar och är väldigt nyfiken på va alla drar för något . Finns kanske nånstans lång tillbaka? Funkar bildtråden?

• marremask

Chris: skönt att höra från nån som har samma mått. Tror våra är nästintill lika långa, 9,02 är vår med drag. Vet inte hur många vi stött på med enbart skräckhistorier om att åka runt me lång vagn. Alla reagerar med att fråga om vi verkligen tänker åka runt.

Vi har fått boka om vår vintersäsongplats då det visa sig att vår första plats bara var 8 meter. Nu fick vi något sämre plats men hellre det än att stå med draget en meter ut i vägen.

Vi har sagt det att självklart blir det till att ringa innan man kommer till campingen och kolla att vi kommer in men jag tycker ändå det krävs på de flesta att man förbokar. Jag har haft mycket grubbel över längden men kommit fram till att sålänge min chaufför är ok med den så är jag lugn .

• marremask

MiaB72: har förstått att ni delar , så du har också jättefin vagn .

Nericia77: jättefin din med, såklart man är rädd om sina mysiga sniglar .

Fler som vill visa

• marremask

Chris: maken har CE-kort så körningen blir hans problem och jag sitter på sidan om och gapar om vi tar i någonstans . Förtält har vi struntat i från början. Vi hade inte ens med vårat till gamla vagnen i sommar. Har kört med markis och sida vilket funkat kanon och kommer göra det nu med. Vinterförtält har vi dealat till oss så det hänger med och även ett byte till längsta markisen .

Det jag har oroat mig över är när man ska in på platserna. Det är lite mera vagn att knöka in och även ha plats att komma runt med. Vissa ställen vi besökt i sommar hade inte gått med de platser vi fått men då har jag å andra sidan inte bokat för stor vagn heller. Överhänget är ju ca 3,60 om jag inte missminner mig så det är mycket som kan svepas med på trånga utrymmen .

Men som sagt, maken är ju lugn med det och eftersom vi nu väntat i 4 veckor redan och varit och kikat x antal gånger på vagnen så har jag börjat vänja mig vid storleken. Vill bara få hem den på tomten nu så man kan börja boa in sig. Vagnen är en Demoex som stått i finland därav att det tar lite extra tid.

• marremask

Tolta: Jag har kompisar somm bott på Mora Camping och tyckte den var fin. Tyvärr har jag själv inte hunnit åka åt det hållet än så jag har ingen egen erfarenhet. Hoppas ni hittar nått alla blir nöjda med.

• marremask

jmmm: vi skulle ju åkt med vagn och allt men fått förhinder så vi sålde våra biljetter i helgen. Vi dealade med ett vintertält till vagnen som var det ända vi isåfall var intresserade av men det sa ju du var dåligt med ändå. Vi vill ju inte bli sucktade av 2011,orna heller nu när vi köpt vår demovagn .

• marremask

Me2: oj vilken premiärtur, hoppas verkligen nästa går bättre så ni inte ger upp detta underbara liv . Vår första tur var inte heller problemfri men långt från er, vi hade som tur var vana kompisar med i vagnen brevid. Men vi lyckades iaf åka och byta ut en säkert mer än halvfull gasolflaska för att kranarna var felmärkta. Det var riktigt surt när vi förstod att det inte var gasolen som var slut.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !