Inlägg från: marremask |Visa alla inlägg
  • marremask

Campingtråden längtar efter våren !

Måste fråga er som vintercampar, eller kankse ändå har, vilket vinterförtält ni har. Finns ju så himla många att välja mellan . Just nu står det mellan Svenska Tält Lapplandia, Isabella Snowboy eller Ventura Winter. Vilken är att föredra?

• marremask

Tolta: kanske bra att tänka på djupet alltså, har hört det också att vissa har de bestämmelsen men konstigt nog har ju inga av de stora märkena något tält som är 1,5 djupt?

Gunsan75: jo vi ska ju stå i bjursås och vi såg när vi var där att många hade förgård. Vi är inte så sugna på det i år, vill mest ha en sluss in.

• marremask

Typiskt att det ska va så svårt att bestämma sig. Har varit inne på snowboy nästan hela tiden men så kom kompisar med ett Ventura. Då fick jag upp ögonen för det. Men nu lutar det mest åt ett Lapplandia Jag har som tur va några veckor på mig innan vi ställer upp vagnen men jag skulle nog vilja ha med det direkt när vi byter vagn.
    Förhoppningsvis får vi vår nya om 3 veckor

• marremask

MiaB72: vi funderar också på ett stopp vid Kolmården men vi är ju tyvärr påväg hemmåt från Öland .

Tolta: jag tycker också att parken zoo inte är så kul i jämförelse med kolmården. Iof var det ca 3 år sen jag var där men jag blev besviken faktiskt. Men campingen tycker jag är toppen, det var vår första testapå resa

• marremask

Sista stoppet för oss innan vi tar sista resan hem imorgon. Känns både vemodigt och skönt. Nu har vi varit ute i 4 veckor och någongång måste man ju hem och tömma brevlådan .

Satt och räkna och kom fram till att vi på denna resa har besökt 8 campingar varav en 2 ggr. Resan blev ju inte riktigt som vi tänkt oss när vi aldrig kom till Gotland. Men tur nog har vi fått en toppenresa ändå .

Nu väntar några roliga dagar med massor av tvätt, tänker verkligen njuta av sista kvällen.

• marremask

Tolta: det har verkligen varit superhärligt. Känns bara så konstigt att det verkligen gått 4 veckor, tycker det känns som mindre än 2 , fast inte när man tänker tillbaka på allt vi sett och gjort.

MiaB72: tvättmaskiner har jag nyttjat några gånger under resan . Jag lyckas alltid få med mig massor av kläder men sen måste man ändå tvätta flera ggr för man har ju sina favoriter som används flitigt .

• marremask

Nu är vi hemma . Känns lite blandade känslor men ny har jag iaf en diskmaskin. Hur orkar alla människor som inte har det hemma.

Har redan börjat med urplockningen, vi har ju ingen bråtska men skönt att göra det när man ändå är igång med städningen. Förhoppningsvis kan vi åka och titta på nya vagnen imorgon eller tisdag. Den kommer idag till hamnen men dom viste inte på firman om dom hinner hämta den idag .

Me2: välkommen hit och grattis till husvagnen. Tyvärr är jag inte speciellt duktig på ändringar av husvagnen. Jag har bara kompleterat med kuddar och filtar . Men i min vagn som har typ panelgardiner så sitter det med typ sån gardinlina, liknande tvättlina , både uppe och nere alltså spänd i små kanaler. På sidofönstren sitter det bara fast med sån lina längst upp och är löst nertill. Hoppas du förstår .

• marremask

Nu ljög jag, vart tvungen att kolla. Gardinerna sitter i skenor upptill men med sån lina nertill men det borde gå me linan både uppe och nere tycker jag om man spänner tillräckligt hårt.

• marremask

Tänk så olika det kan va om vad man tycker om olika campingar. Vi bara älskade Böda Sand och har redan bokat för nästa sommar . Bara man få en bra plats med lite lugn runt vagnen, vi ville inte därifrån.

Vi provade Sonjas Camping också för vi hade kompisar som lyckats hyra en stuga där. Den ligger ju bara ca 1,5 mil från Böda så vi åkte till Böda en kväll för att ha något att göra. Sonjas Camping blev så lugn i jämförelse så vi fick tristess . Dessutom ska ju den vara 5 stjärning men vi pratade om att ta med oss 2 stjärnor hem . Det var inte alls vad vi förväntade oss av ett ställe med fem stjärnor .

• marremask

MiaB72: alla stora campingar är absolut inte bra.

Trazzlan: håller verkligen inte med. Testade Västervik på vägen hem i 4 nätter och det är den värsta campingen jag besökt. Där är det jätteviktigt var man får plats annars är det katastrof. Aldrig sett ett så ostädat och mögligt servicehus. Besökte ett annat en bit från oss där det iof var jättefräscht men jag lyckades även ta en prommis på 20 min utan att passera en ända toa. Poolen var full av skräp. Skittråkigt när man tror man kommer till topp ten och betalar 330 kr natten så är det bara vissa delar som är fina. Jag hade ångest för att gå på toa och ännu värre duscha.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !