marremask skrev 2011-07-10 08:20:48 följande:
Jag är jätteglad att vi valde lämna husvagnen. Gillar inte heller nattfärjor, har dålig erfarenhet från gotlandsfärjan. Vi blir dessutom 7 st som delar stuga så tillsammans blev det dessutom billigare än att stå camping och ta med husvagnen på båten.
Vi kommer ju billigare undan eftersom vi åker över på natten, då åker husvagnen med helt gratis. Fast för oss är det ändå mycket enklare att ta med vagnen eftersom jag inte kan äta mjölk och barnen kan inte äta soja och jordnötter. Dessutom tål de inte pälsdjur och de är astmatiska...ja då är det enklare och säkrare att vi har vårt eget boende.
En kompis till oss ska bo på Lalandia och de betalar fyra gånger så mycket för sitt boende som vi gör för resan över och tre nätter på campingen vid Legoland. Då ingår visserligen två dagar på Legoland i det priset för dem, men vi har samlat på oss ett gäng rabattkuponger så vi kommer lite billigare undan där med. Vänner och bekanta som vet att vi ska dit har gett oss kuponger.
Hem sedan blir det bron och säkert något stopp längs vägen i Sverige sedan. Vi är nog alla lite sugna på Varberg som vi var till förra året och hör och häpna!
...min annars så shoppinghatande man vill till Ullared, men det vill inte jag.
Vi får väl se hur det blir!
Det är ju helt klart en fördel med husvagn, vi har bara båten över bokad och boendet i Billund några dagar senare...bara att styra kosan dit näsan pekar.