• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

nericia77 skrev 2011-06-30 20:15:02 följande:

sitter här o bara kom på, kan man ta reda på vart ens husvagn ligger i värde? letat lite men hittar bara där man kan värdera sin bil.

som sagt, vi är väl rätt nöjda med våran husvagn, men har insett att vi mer o mer börjar bli förtjusta i en hobby barnkammarvagn. så det vore önskan att få köpa. men man undrar ju då vart ens husvagn ligger i värde. vi har frågat på en firma, men de gav ett hutlöst dåligt pris. så känns som att om vi nu skulle göra det, så blir det o sälja privat. om vi nu gör det man kan ju få drömma ivarje fall.

Kolla på Blocket om det finns liknande vagnar till försäljning där.

Hobby barnkammarvagnar det är grejer det! Det står en sådan bakom vårt garage!
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2011-06-30 23:51:15 följande:
    kollat blocket, men det fanns ingen. vi har ju lite tillval o sen inte samma årsmodell, så svårt o värdera hur mycket mer eller om det inte gör någon större skillnad.
    Okej, ja jag är tyvärr helt fel person att hjälpa dig, jag har inte en aning om vad olika vagnar är värda. Kan du inte gå till en handlare och fråga vad den är värd och inte vad ni får för den i inbyte? Alltså vad de skulle ta för den om de skulle sälja den med avdrag för att ni inte lämnar någon garanti.
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2011-06-30 23:58:02 följande:
    ja för som i inbyte skulle vi få riktigt dåligt. ja man kanske skulle göra det. skulle ju bara vara kul o höra va den ligger i värde. sjunger husvagnar fort?
    nericia77 skrev 2011-07-01 00:08:20 följande:
    jag menar sjunker
    Haha! Det var en rolig felskrivning! Vår husvagn sjunger lugna ballader.
  • Wilowa

Äntligen! Idag kom det efterlängtade brevet från Caravan Club och vi har fått en plats i Sälen till vintern! Visserligen fick vi bara en sk "sabbatsårs-plats", men det gör inte så mycket. Vi vet ju inte om det är nåt för oss. Enda nackdelen är ju att nu började jag ju längta efter vintern så här mitt i sommaren!

• Wilowa
    nericia77 skrev 2011-07-07 07:53:16 följande:
    Vad menas med sabbatsårsplats? Va kul att ni fick plats.
    När man har en fast plats så kan man välja att stå över ett år och låta någon annan ta platsen den säsongen. Alltså de som egentligen har vår plats har rätt att få den tillbaka nästa säsong. Om vi kommer ha förtur nästa år vet  jag inte, men jag hoppas det för denna väntan var allt för jobbig. FAst som sagt så vet vi ju ännu inte om detta är nåt för oss...eller det tror jag, men frågan är nog snarare om vi kommer ha tid och råd att vara i vagnen så mycket att det är värt det. Sonen spelar hockey och har matcher på helgerna och bägge barnen har börjat träna slalom och då kan det bli tävlingar där med.
  • Wilowa
    Poppy69 skrev 2011-07-09 23:36:51 följande:

Halloj på er i SommarSverige =)

Sist jag var här och skrev så skulle vi ha säsongsplats på Lundegårds camping på Öland, men det har hunnit att ändra sig =)
    Vi blev med radhus, vi har stått i kö i 5 år och i Februari nångång fick vi erbjudandet och flyttade  20 Mars...
    Snabba ryck...

Vi bestämde då att vi skippade säsongsplats för vi har en del vi ska bygga på vår lilla trädgårdsplätt och skulle inte kunna utnyttja platsen som vi skulle vilja...
    Men vi behöll en vecka på samma plats som vi bokat och imorgon bitti sticker vi, Öland here we come...

Har packat hela kvällen och det mesta är färdigt nu, bara lite finlir imorgon bitti....

Hoppas nu att platsen är bra och campingen ok, vi har ju aldrig varit där innan....
    På ett sätt var det ju bra att det blev såhär, nu får vi ju chansen att se om det verkligen är en camping för oss, så kan vi kolla ut den platsen vi vill ha denna sommaren och boka till nästa =)

Hoppas ni har det bra alla =)

Grattis till radhuset! Hur husvagnsfrälst man ens blir så måste ju det fasta boendet gå före, så jag förstår att ni gjorde som ni gjorde. Kul!

Hoppas nu att ni får en bra vecka på Öland!
  • Wilowa

Är det bara jag och min familj som inte kommit iväg någonstans än i sommar tro? Jag börjar på att känna mig lite ensam här. Fast nu har makens semester äntligen börjat, så till veckan åker vi nog upp till mina föräldrar nån natt. Just nu är vi lite låsta av barnens simskola, de är på G och tar mäken och utvecklar sin simning så det känns dumt att bryta det. När simskolan är över så åker vi till Danmark och blir borta i nästan två veckor, så simskolan får ta sin tid...det är ju så viktigt att de lär sig simma ordentligt! I år har vi dessutom fokus på vintercamping.

• Wilowa
    marremask skrev 2011-07-10 07:45:52 följande:
    Nä, vi är också fortfarande hemma . Här dröjer det 2 veckor till innan vi kommer iväg. Men då blir det Öland 10 dagar och sen över till Laholm. Där dumpar vi vagnen hos min bror i 3 dagar för att bo i stuga på lalandia och gå på Legoland i 3 dagar. Så har jag även tänkt hinna med några dagar i Ullared påväg hem . Hoppas bara det fina vädret håller i sig till oss.
    Härligt! Jag önskar nästan att vi med hade dumpat husvagnen någonstans innan vi åker över till Legoland, då hade vi kunnat skippa nattbåten. Jag bävar för att åka mitt i natten med trötta barn, båten går tolv och är framme tre på morgonen och som bekant så måste man ju upp i båten...inte lätt med två trötta barn det. Nog för att de är kvällspigga, men till tre hoppas jag ändå att de inte klarar att vara vakna till än. Dessutom så blir det ju en väldig störning i nattsömnen, men det kommer nog gå bra. Tur att vi har några baddagar innan vi ska till Legoland.
  • Wilowa
    marremask skrev 2011-07-10 08:20:48 följande:
    Jag är jätteglad att vi valde lämna husvagnen. Gillar inte heller nattfärjor, har dålig erfarenhet från gotlandsfärjan. Vi blir dessutom 7 st som delar stuga så tillsammans blev det dessutom billigare än att stå camping och ta med husvagnen på båten.
    Vi kommer ju billigare undan eftersom vi åker över på natten, då åker husvagnen med helt gratis. Fast för oss är det ändå mycket enklare att ta med vagnen eftersom jag inte kan äta mjölk och barnen kan inte äta soja och jordnötter. Dessutom tål de inte pälsdjur och de är astmatiska...ja då är det enklare och säkrare att vi har vårt eget boende.

En kompis till oss ska bo på Lalandia och de betalar fyra gånger så mycket för sitt boende som vi gör för resan över och tre nätter på campingen vid Legoland. Då ingår visserligen två dagar på Legoland i det priset för dem, men vi har samlat på oss ett gäng rabattkuponger så vi kommer lite billigare undan där med. Vänner och bekanta som vet att vi ska dit har gett oss kuponger.  

Hem sedan blir det bron och säkert något stopp längs vägen i Sverige sedan. Vi är nog alla lite sugna på Varberg som vi var till förra året och hör och häpna! ...min annars så shoppinghatande man vill till Ullared, men det vill inte jag. Vi får väl se hur det blir! Det är ju helt klart en fördel med husvagn, vi har bara båten över bokad och boendet i Billund några dagar senare...bara att styra kosan dit näsan pekar.
  • Wilowa
    Mrs girl skrev 2011-07-10 08:19:30 följande:
    Nu har vi legat en vecka på saltemad i borås och har bara positivt att säga om campingen. idag drar vi vidare mot  strömstad och daftö camping.
    Vad gör man i Borås en hel vecka? Nej det är en fin stad med en fin djurpark. Min mormor och morfar bodde utanför stan så jag har tillbringat många somrar där. Jag har på senare år även bott på campingen och jag gillade den också.

Hoppas ni får en ännu bättre vecka i Strömstad nu då!
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !