• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

marremask skrev 2011-06-23 20:46:39 följande:
    Det blev tyvärr ingen vägning av vagnen idag. Polisen stod där och hade kontroller och vi ville inte riktigt servera dem en överlastad vagn i onödan . Iof tror jag vi klarar oss men som sagt onödigt ifall att.

Hoppas det är tomt på hemvägen.
    Haha! Inte?

Nu är jag faktiskt glad över att jag inte sitter i en husvagn, i alla fall inte i de här trakterna. Fy katten vad kallt det är! Finns inte en chans att jag skulle kunna sitta och njuta i ett förtält. Vi satt nyss ute på altanen och åt och trots att jag hade jeans och långärmad tröja så frös jag så jag fick vira in mig i en filt...bör tilläggas att jag satt mitt i solen. Hur kan det vara möjligt i juni?

Hoppas att ni som är ute och campar har bättre temperaturförutsättninger!

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    {#emotions_dlg.flower} Trevlig misdsommar till er alla! {#emotions_dlg.flower}
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
  • Wilowa
    Majken skrev 2011-06-25 00:50:19 följande:
    Kl är 00.49 och vi tar och knyter oss nu - premiärsovet i vår husvagn inatt!!
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-06-26 13:59:52 följande:
    En hälsning från mobilen till er alla. Vi förflyttar oss just nu mellan plats 1o 2. Tog mig in för o läsa på om de rekommendationer vi fått om karlstad hoppas ni alla hade en bra midsommar. De sprack upp i halmstad men betydligt stökigare i år än i fjol trots mindre antal ekipage en som spydde 2m från vår vagn. Mys. . . Jag som hatar spy. . . Vår semester började inte bra dottern fick hög feber o 2mil hemifrån kräkte hon. Tveksamma på om vi skulle fortsatta. Men ungen åt o fick ipren sen va hon piggare. Sov i bilen o mådde bra när vi kom fram. Lika snabbt som febern kom försvann den, skönt! Nu e de shopping i gällstad
    Detta är anledningen till att vi höll oss hemma i år över midsommar, jag gillade inte all fest och framförallt all fylla som var förra året när vi stod säsong. Trevligare däremot att ni styr kosan mot mina hemtrakter och jag hoppas att ni får det bra med Sola i Kalsta! Solig
  • Wilowa

Gah! Nu har vi efter massor av krångel lyckats boka båten över till Danmark. Murphy var verkligen med oss ikväll. Fast nu är den som sagt bokad! Är det någon som har något bra tips på nån camping längs kusten några mil från Fredrikshamn? Även campingar runt Köpenhamn är av intresse för den vägen tar vi hem.

• Wilowa
    marremask skrev 2011-06-27 09:40:40 följande:
    Vi har sanering av vår husvagn . Jag har tyvärr tom fått plocka ut klädseln ur soffan och sonens säng för att tvätta. Tyvärr var det tomat och annat sånt roligt som är svårt att få bort som hamna på vår ljusblå klädsel. Men lycka imorse när allt torkat så verkar galltvålen löst allt . Jag har tom oroat mig om vi ska behöva köpa ny klädsel och så gick det .
    Vad skönt! Fick du på klädseln också utan problem? Det finns ju alltid en risk att det krymper lite när man tvättar.
  • Wilowa
    marremask skrev 2011-06-27 11:47:55 följande:
    Tolta: så långt har jag tyvärr inte kommit. Soffan blir nog inga problem för den har dragkedja så man öppnar hela vägen men sängen kan bli problem. Vi får ta in allt och lirka i lugn och ro.

Majken: Skåne är jag tyvärr jättedålig på.
    Hihi! Skönt att veta att ni har nåt att göra då!

Majken, jag har inte heller någon koll på Skåne, men får kanske lite bättre koll efter vår tur till Danmark.
  • Wilowa
    marremask skrev 2011-06-27 19:05:08 följande:
    Klädseln är på igen men det kostade massor av tålamod och 2 naglar . Så nu är allt i sin ordning igen.
    Vilken tur!
  • Wilowa
    levandecharader skrev 2011-06-27 20:40:48 följande:

Hej! Jag hoppas att jag slänger in lite frågor här?!

Vi har precis köpt en gammal husvagn, en hobby 535 från -86. Vi ska ut på första turen med familjen om nån vecka och eftersom vi är helt nya på det här, så jag undrar vad vi behöver tänka på? Stort som smått, alla tips och råd tas hjärtligt emot för som sagt vi är helt gröna på det här!

Börjar bli smått nervös och kallsvettig med tanke på att vi inte vet nåt öht om husvagnslivet.....

Hej och välkommen!

Om du går tillbaka till sidan 194 så börjar en diskussion om vad man ska tänka på när man packar vagnen.
  • Wilowa
    levandecharader skrev 2011-06-28 21:08:38 följande:
    Just det (förlåt om jag övertar tråden) var kan man väga vagnen? Vet att det finns ställen utefter vägen men var kan man ta reda på var dessa ställen ligger?
    Det borde man väl kunna hitta på Vägverkets hemsida.
  • Wilowa

Igår var jag ut till "vår" camping eftersom barnen ville bada där, det var första gången för i år och första gången sedan jag fick veta vilka hemskheter som hänt där. Fast allt tråkigt överspeglades av lugnet som råder där ute, det är så underbart fint där. Jag blev riktigt sugen på att köra ut vagnen över helgen, men tyvärr så ska ju vårt fina väder inte stanna.

Jmmm: Är ni i Karlstad nu? I så fall visar sig stan från sin bästa sida. Solig Sola i kalsta skiner för fullt.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !