• Wilowa

Campingtråden längtar efter våren !

jmmm skrev 2011-06-19 22:04:15 följande:
    ohhh varför kan itne allt bara få flyta o fungera nån gång...... kom in i vagnen innan idag o då blinkade panelen att batteriet inte laddade. kollade o de visade sig att skarven i kabeln dragits ur av misstag, i med den igen, emn inte sjutton hjlpte de vi har ström in i vagnen men batteriet laddas inte. ja ja, troligtvis vårt "nya" stora batteri som inte är riktigt friskt, typiskt..... vi som skulle kunna stå länge utan ström hade vi tänkt. Håll nu tummarna att brossans andra likadana funkar nrä han kan låna ut de..... e ju gigant batteri som han haft när han tävlade m billjud o en jätte laddare till det. ja som sagt nu hoppas vi på detta annars får vi snabbt som attan ha hjälp med att koppla in de lilla original batteriet o laddaren inför torsdagen då semestern börja.
    Du känner väl till murphys lag? Här yttrade den sig genom att dottern spydde första kvälen på länge som jag varit själv med barnen. Hoppas dock att det inte blir nåt mer nu.

Sedan hoppas jag att Murphy håller sig borta när vi får besked om plats i Sälen. Vi ringde och kollade och det verkar som att vi kommer att få en plats, men de kunde inte säga vilken än...bara att fortsätta vänta med andra ord. Fast om Murphy är med så får vi väl den platsen som ligger längst bort från allt.
  • Wilowa
    jmmm skrev 2011-06-20 11:29:20 följande:
    Tolta.
    jo den där murphy e ingen hygglig prick Hoppas verkligen att de inte blev mer med dottern din. spyor e de värsta jag vet. irk usch o blä.... o dessutom va själv när de händer usch oj ångest.
    Nej det blev inget mer som tur var, hoppas nu bara att det var chipsen och inget smittsamt. Hon åt grillchips igår och jag kände också av dem, de var inte snälla mot lilla magen.

Visserligen "ledig" idag, mej jag längtar efter den riktiga semestern! Vi har inte varit iväg med husvagnen sedan vi var i Sälen vecka nio. Jag börjar få kraftig abstinens nu. ...speciellt en dag som denna då jag är fånge i hemmet med två friska barn.
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2011-06-20 13:41:36 följande:
    här vabbar man idag, o jag har verkligen inte tid med sånt. men men. sitter här o funderar på en sida. i sista tidningen caravan (tror jag det var) så var det två tjejer som hade startat eget o hade webshop på nätet med prylar för husvagn m m. någon som vet sidans namn?

här har jag satt upp förtältet själv. Tog sin tid men upp kom det. o nu när jag tänkte ta ner det ja då regnar det varje dag. puh innan torsdag måste det ner. hoppas det blir fint väder till midsommar.

någon som stått på camping runt mora o orsa?
    Vi har bott i liten ministuga på campingen i Orsa...en mysig camping tycker jag. Tanken var att vi skulle ha bott i tält, men det eviga regnandet satte stopp för det och så kom maken på att han är gräsallergisk när vi testade att bo i tältet hemma. Det var början på vårt liv som husvagnsägare.

Vi har även bott på en camping i Rättvik (samma ägare som Orsa), men de blev jag lovligt irriterad på...eller snarare på tjejen som jobbade den kvällen vi kom dit. Vi hade inte bokat plats och insåg när vi var i Leksand att vi skulle komma fram i sista minuten och började då ringa campingen (20 minuter kvar tills de stängde). Trots att jag ringde hela tiden så svarade ingen och när vi kom fram en minut efter stängning så hade hon stängt av datorn och hänvisade oss till Quick stoppen utanför. De som kom precis före oss kom in, men inte vi. Fast i övrigt var det en mysig camping.
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2011-06-20 14:06:51 följande:
    ok, då kanske man skulle pröva på den i orsa. funderar på att ta djurparken där när man åker uppöver landet. vi har insett att vi gillar å åka uppåt än neråt.
    Campingen i Orsa ligger längs en lång strand och så finns det ett utomhusbad med en liten äventyrsdel eller vad det nu var. Jag vet inte om det finns mer än en camping i Orsa dock, men denna hör ihop med Björnparken på nåt sätt...om jag inte minns fel. Vi var där sommaren 2007 så det är ett tag sedan.
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2011-06-20 14:30:19 följande:
    ok, ska kolla upp det. har inte kollat några campingar bara tänkte jag slänger ut frågan här. .

har hört att djurparken ska vara bra eller?
    Det är ju i första hand en björnpark, men de har lite andra djur med. Det är väldigt backigt, men jag som gillar djur tyckte det var kul...speciellt när man fick se en stor björnhanne stå precis vid staketet. Hjälp vad STOR han var!
  • Wilowa
    nericia77 skrev 2011-06-20 20:00:21 följande:
    backigt, hmmm var i lycksele djurpark o där var det väldigt backigt, puh va jobbigt det var när man har barnvagn men björnar e ju kul o kolla in. min son gillar dom enormt.
    Björnparken ligger väl intill slalombacken om jag inte har helt fel. Vi borde åka dit nu när de fått isbjörnar för min dotter är tokig i isbjörnar.
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-06-20 21:53:59 följande:
    Tolta:
    Vad har ni sökt för plats?
    Kanske har frågat förut men i så fall glömt det.
    I Sälen? Jag vet faktiskt inte riktigt, det var min man som skötte det. Vilken del har ni plats på eller ska ni försöka byta?
  • Wilowa
    reb80 skrev 2011-06-20 22:08:38 följande:

Vi har ganska precis till vänster när man kommer in.
    Nej vi ska nog ta samma plats, har då det som första alternativ..
    Svärmor bor på samma rad men några vagnar längre upp, perfekt att ungarna inte behöver gå så långt när de ska dit. Sen mittemot står makens faster..

Där man åker in med bilen eller vid "vägen" ner till backen? När vi var där i vintras så stod vi några husvagnar från vägen ner till backen, det var helt perfekt.
  • Wilowa
    städfia skrev 2011-06-21 12:12:04 följande:
    har nyss kikat igenom senaste nr av caaravan.....ghcampingshop.se  är en ny nätbutiik som startats av 2 tjejer....
    Jag gillade deras kryddsax, någon som testat den? Färska kryddor är ju omöjliga annars att få i lagom stora bitar.
  • Wilowa
    Polly skrev 2011-06-21 14:27:29 följande:
    Hej hej.

har inte läst alla inlägg Flört  Men som jag förstår gäller det camping med tält eller husvagn?! Vi ska iväg över midsommar med husvagn. Vår första gång, vi har lånat en. Jag känner mig lite nervös över hur det är att köra med husvagn, är det jätte viktigt hur man packar? Vi ska bara vara borta i 4 dagar så det blir ju mest kläder och lite leksaker till flickorna.
    VA? Har du inte läst alla inlägg? Kul att du hittade hit.

För det första så ska du kolla hur mycket man få lasta in i vagnen och då även räkna med sådant som ägarna har i vagnen så som tallrikar och sånt. Det är inte många kilo egentligen som man får ha med sig...saker väger mer än man tror. Sedan är det viktigt att se till att det man lägger in ligger still även efter en skumpig väg. Lägg in så mycket som möjligt i skåpen och se till att det inte kan åka fram och tillbaka där heller, samt kolla så att skåpen är ordentligt stängda...det är inte kul att komma fram och det ser ut som värsta slagfältet i vagnen. Sedan är det viktigt att se till att inte all last hamnar i en ände...det syns bäst vid draget, det ska vara rakt...åh vad jag tappade ord nu känner jag, men jag hoppas du förstår hur jag menar. Har ni förtält med så kan man använda det för att få rätt balans...eller som vi lägga det i bilen för att kunna ta med lite mer saker.

Hoppas ni får en trevlig tur och att ni får blodad tand så du kan vara med här i fortsättningen med...som husvagnsägare.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !