• 060810

Vi som har prematura sammandragningar

Någon som vet när man kan få något att sova på av förlossningen? Eller en läkare eller nåt? Jag sover 1-3 timmar per dygn just nu och är helt slut. Jag orkar ingenting!!
    Kan inte sova pga min ångest och oro som jag har och det gör säkert att jag får sd med. Både sömnen och ångesten o oron.
    Jag måste ju sova för att orka liksom.. Det är SKITjobbigt just nu...
    Det man i så fall får, vaknar man av det om barnen vaknar tex? Vill ju inte va helt borta och inte vakna när de vaknar liksom...

• 060810

Upprepar min fråga från lite tidigare..
    Någon som vet om man kan få något att sova på av förlossningen eller läkare? Jag kan inte sova mer än 1-3 timmar per dygn nu ungefär och jag orkar inte längre... Vet inte vart jag ska bli av, men får ångest och massa oro när jag ska sova och vaknar av mardrömmar hela tiden som sen leder till mer ångest och oro...
    Behöver ju sova för att orka leva.. :s

• 060810

Bohman:
    Blir man helt död av sovdosen man får där? Tänkte åka upp och prata med dem imorgon i så fall om man kan va relativt normal i skallen dagen efter och ändå vakna om man behöver på natten.
    Med ett epilepsi-barn behöver man kunna vakna om han får  anfall..

Tova:
    Ja sova behöver man ju. Jag är som en zombie nu efter att inte ha sovit på snart 3  veckor... Detta är värre än när Mino höll mig vaken på nätterna pga hans sömnstörning för då hade jag honom att tänka på, nu är det bara ångesten och oron...

• 060810

Jag fick något när Izabelle var 7 månader som drogade mig totalt och jag var knappt kontaktbar på ett dygn, därför jag är lite rädd för såna tabletter nu..

Men jag ska verkligen ta kontakt med förlossningen imorn eller om jag kan få tag i en bm som kan hjälpa mig med läkarkontakt. Orkar snart inte mer.. bävar för denna natten nu.. varje natt är likadan... Sen att barnen är hemma från dagis gör inte saken lättare heller... men hoppas jag kan sova lite bättre i natt efter att ha varit på ullared idag..  helt jävla slut är jag, men nu ska jag inte göra många knop innan bebbe kommer.. detta var sista saken..

• 060810

Tack alla för era svar. :)
    Fick sova 5 timmar i natt och 3 av dem i sträck!! Känner mig som en ny människa idag. Avvaktar lite med att kontakta fl. Se om det håller i sig eller om det tänker bli lika illa igen. Blir det inte bättre i natt så vet jag att detta var en engångsföreteelse och då ber jag om något imorn, eller i Lund på torsdag när jag ska dit och prata med barnkirurgen. Då har jag inga barn med mig och lättare att få pratat med någon då. Imorn har jag barnen hemma så blir kanske att vänta till torsdag ändå, men får se hur jag gör.  Inte kul att komma in till fl och be om piller när man har 2 ungar med sig. De höll ju på att smälla av bara av att min kompis hade sin son med sig sist jag var inne..

• 060810

Augusti
    11  jdsr79
    18  jmynt

September
    3 Schnappi i magen (blir snitt mittten-slutet av augusti)
    8 TinaLi
    18  Bohman

Oktober
    6  3busfrön

November
    3  PennyJenny
    11  mariamamman

• 060810

Jobbig dag med massa sd.. :(  Men jag har gjort mig förtjänt av dem med känns det som... Mitt rum har städats som tusan och det har burits ut ett skrivbord och studsat runt i min säng med skit som ska på plats..
    MEN min belöning är att vaggan är på plats och är bäddad!!! Känns superbra att den står där!! Allt är redo för min prinsessa att komma nu. :) Bara vänta någon liten vecka till, men sen är det dags!! :) Hoppas hon gillar sin vagga sen. :)
    Ungarna fick hjälpa till och de var så stolta och glada. :) De fick lägga i madrassen och hjälpa till att bära in vaggan och bädda och ha sig. Nu tycker de att bebisen kan ta och komma!

• 060810

Bohman:
    Jag tror du kan ta det lugnt. Jag har haft +2 i protein flera gånger utan att någon reagerat. Men ring annars in och prata med dem innan du lägger dig så du sen kan slappna av om läget är lugnt.

• 060810

Jag har haft som en enda lång jävla sd hela dagen.. En mage hård som en kanonkula, en unge som sparkat så där lite lagom för att göra mig orolig pga det och en dag med aktivitet...
    Känner mig helt död och öm i magen nu när det släppt...
    Ska man ha det så eller är det något knas? Det är inte första gången jag har det så heller.. Funderade några gånger på att åka in men ångrade mig då jag inte vill ta med 2 barn till förlossningen direkt.. .p Hade blivit cirkus det.. :p
    Ibland hade jag så ont att jag fick stå o andas genom allt o sen kunde jag röra mig lite igen och så kom det så ont så jag fick andas igen.. men inget regelbundet vad jag vet i a f och nu har jag bara mina vanliga kvälls sd som inte gör direkt ont..

• 060810

Får man lov att känna att man inte orkar va gravid längre nu? Jag har max 29 dagar kvar som gravid, men det är 29 dagar av plåga för mig... Varje dag är ett helvete... Sd, fogar och ryggen är värst... Har så ont av fogarna och ryggen att jag går i bitar ibland... Igår kom jag inte upp ur sängen på kvällen för jag hade så ont... Imorse var det inte lätt att ta mig upp men det gick tillslut och med lite rörelse så gick det, men nu är det kväll igen och jag är fast.. :(
    Jag vill bara att bebis ska titta ut nu och drömmer om vattenavgång eller nåt så de måste ta ut henne.

Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar