• 060810

Vi som har prematura sammandragningar

Hur har ni andra haft det i natt?
    Själv har jag haft en del sd. Kommer inte regelbundet men vissa har jag vaknat av och det var inte så roligt.
    Ska till bm imorn och ska prata med henne om att få prata med en läkare så jag kan skriva ut bricanyl till mig nu. Behöver ju kunna sova om nätterna och vill inte vakna av mina sd.. :s
    Sen undrar jag hur länge de låter mig gå så här med... Jag har en tunn livmoder och 2 gjorda kejsarsnitt och läkaren sa efter förra snittet: inga värkar nästa gång du blir gravid!
    Men betyder det att jag inte får ha onda sd då (det som folk kallar förvärkar)? Blir inte klok på det hela. Vill att hon ska stanna så länge som möjligt i magen ju... Alla dagar hon kan stanna inne är ju bra.

• 060810
    Mischooo:
    Beklagar verkligen att er lilla tjej inte fick stanna kvar! Massa kramar!!!!

Själv börjar jag allvarligt fundera på hur jag ska klara av dessa sista veckorna som gravid med 2 barn hemma!! Jag får ju sd så fort jag gör något annat än att ligga typ..  Sitta på golvet o leka, okej det går nog bra, men jag kan inte va ute på en lekplats eller nåt för då måste jag "jaga" barnen och sånt.. Lär få sitta hemma på golvet hela sista tiden känns det som. Barnen har sista veckan på dagis nästa vecka och sen är det sommarlov i  4 veckor för dem.. Mina 4 sista veckor som gravid... eller ja sen kanske jag får 1 vecka när de är på dagis igen innan hon kommer...
    Har ni några tips på hur jag ska klara av det? Kan inte ens städa lite eller diska utan att de jävla sd kommer...
    Hoppas få bricanyl imorn och att det kanske kan hjälpa lite så att jag åtminstone kan göra något hemma...
    En helg utan barnen har inte varit utan sd tyvärr... så jag räknar med att det kommer va skitjobbigt när de sen ska va hemma i 4 veckor...
  • 060810

nackdelen är att jag står utan barnvakt när barnen kommer hem så jag åker bara in om det är på gång så att säga... men imorn är det bm dags och då ska jag be om bricanyl + en koll på fl.. hon får gärna ringa dit o säga till dem att jag kommer dit, för ringer jag så säger de: vila och ta panodil...

• 060810
    Bohman skrev 2010-07-04 15:06:03 följande:
    hmm..
    jag har juh fördelen att alltid ha barnvakt...
    (svärmor är hemmafru o bor inte så långt bort)
    så ja, det kan juh visserligen vara ett problem.
    Blir det ihärdigt, åk in när din kille/man/sambo är hemma.
    Ja du hade jag haft någon så hade det funkat! :p Är ensamstående så jag måste förlita mig på barnvakt när jag ska åka in, eller dagis om det är i veckorna... Även därför jag ska be om bricanyl för att kanske slippa åka in när det inte behövs liksom. Kanske kan bricanylen hjälpa så man slipper gå med sd o sen kanske behöva åka in.
    Tänker även på min tunna livmoder...
  • 060810
    Bohman skrev 2010-07-04 16:14:06 följande:
    aaa...ja det kan juh bli ett problem då.
    Håller tummarna på att det löser sig, o att du får bricanyl-tab. snarast.
    speciellt eftersom du har en tunn livmoder.
    en nyfiken fråga bara (svara bara om du vill)
    Hur gör du med barnen när du åker in?
    Det är en historia för sig det. :p
    Eftersom mitt barn har en missbildning som gör att hon måste födas i Lund så kommer barnen att vara hos sin stödfamilj när jag är i Lund. Jag kommer få ligga inne med dottern några veckor på neo/biva och då är planen att de ska vara hos stödfamiljen. Jag ska ha barnen så mycket jag kan, men ingen vet i nuläget hur pass mycket jag kan ha dem. Allt beror på hur dottern mår och vilka regler som gäller just då för besök på neo/biva för syskon. Jag måste ju ta med dem in till henne när de är hos mig. Måste ju dit och lämna mjölk i a f om jag nu lyckas pumpa och även träffa henne lite med. Ska bli spännande och se hur allt löser sig när det väl är dags.
  • 060810
    jmynt skrev 2010-07-04 19:42:10 följande:
    Han har inte ens nåt jobb, han har sin verkstad o sina folkracebilar, sina vänner, och så åker han till tyskland en gång i veckan. Resten av tiden har jag inte en aning om vad han gör. Vad säger era män om allt det här med sex, jag vågar inte en bli upphetsad för det drar i gång en massa sd, men om jag inte vill hjälpa honom att komma varje dag så bliur han as sur. Det är jag som sköter allt här hemma. min mamma hjälper mig att städa en gång i veckan, och om jag behöver hjälp med dotter så hänvisar min sambo till sin mamma!!! Förra graviditeten var jag som ett plåster på honom, det gick ju bra när det bara var vi, när han inte ville ha mig med så släppte han av mig hos sina föräldrar. De är verkligen toppen snälla och jag står dem nästan närmare än mina egna, men jösses det är ju inte med dem jag har barn ju. det ska ju inte vara deras ansvar. Det största problemet är bara att han inte kan ta nån kritik det går inte att prata med honom för han blir bara sur och att söka hjälp hos nån profisionell vägrar han. Jag ska försöka prata med honom ikväll. om han behagar komma hem nån gång innan jag somnat.
    Din gubbe behöver få veta att han lever!!!! Skitgubbe säger jag bara!!
    Han kan väl gå o runka på toa om han nu behöver. Inte ska han ge dig massa sd för att han inte kan sköta sitt själv...
    Usch jag blir så lack på såna karlar som behandlar sina kvinnor så!
    Ibland är jag glad att jag inte har någon!
    Hoppas han lyssnar på dig! Om inte hade jag nog funderat på att lämna honom för hur blir det efter bebis är född? Åh jag tänker på dig och lider med dig!!
    Ge gubben en fet spark i röven! Det behöver han!!
  • 060810
    jmynt skrev 2010-07-04 19:53:53 följande:
    känns skönt att höra andras åsikter för jag vet innerst inne att jag är för snäll. Och han är väldigt barnslig trots att han är 11år äldre än mig.
    11 år äldre o så bombad?? Ja då verkar han ha problem!
    Hoppas du inte tog mitt inlägg så hårt, jag blev mest arg för hur han är mot dig. Jag är med för snäll mot folk så jag vet hur det är...
    Hade nog kunnat skriva värre saker än jag gjorde.. Kände att jag behöver nog ha din gubbe öga mot öga och då hade han fått veta att han lever..
  • 060810

Försökte tjata mig till en läkarkontroll idag o Bricanyl hos bm, men det gick inget vidare.... Hon sa bara att jag får åka till förlossningen om jag har sd som gör ont och inte släpper i vila... Suck ville ju slippa åka till förlossningen för att jag just nu har svårt med barnvakt... suck!!
    Sen har bebis vänt sig från säte till tvärläge! :p Snacka om rolig bebbe!! Kanske vänder sig till rätt läge sen då.. :p Då har hon ju provat på alla 3 så att säga.

Har haft en del sd idag och några har gjort riktigt ont! Jäkla skit, men får se hur det blir.. Bebis har varit riktigt lugn med.. bara några enstaka få rörelser, men hon hade bra hjärtslag hos bm i a f.

• 060810

ja jag funderar starkt på att göra det och kräva att de skriver ut bricanyl som jag kan ha hemma och ta när det är jobbigt.
    borde jag ringa in innan eller ska jag bara åka dit? för ringer jag riskerar jag att de inte ens vill att jag kommer in....  "vila och panodil"

• 060810
    mariamamman skrev 2010-07-05 21:33:32 följande:
    Försökt samla mig lite sedan jag skrev sist. Känner mig rädd och orolig. Hur ska detta gå? Kommer jag klara 3-4 veckor till så han har en okej chans att klara sig och bli frisk? Så jobbigt med alla frågor, och ingen kan ge en något svar. Bara vila, vila och hoppas på det bästa.
    Skickar en kram till dig!! Kan inte föreställa mig din oro, men kan bara tänka hur jag själv skulle känna..

Jag är lite glad nu för inte en sd på 1 timme nu!! :) SKÖNT!!
Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar