Vi som har prematura sammandragningar
Ska bli spännande att läsa din berättelse sen!
Bohman:
Jag känner samma sak! Min äldsta fyller 4 i slutet på juli och jag hoppas kunna passera hennes 4 års dag med bebis i magen. Min blivande mellersta fyllde 2 i mars..
Hur fasen ska det gå??! Haha det kommer säkert gå bra, men hjälp alltså, ett barn till och det SNART!!!
Bohman:
Ja verkligen!! Tiden på något vis rusar iväg, men samtidigt så kryper den fram..
Bohman:
Jo det är helt sjukt ibland.. Ibland önskar jag hon kunde komma nu men samtidigt vill jag ha henne kvar någon vecka till.. Går in i v. 32 på lördag...
Glömde skriva att jag tar Innohep, men det är för att jag haft en blodpropp tidigare. Gör ont som fan de jävla sprutorna... :(
Superelin:
Ditt barn väger inte mindre för att du inte kan äta, tro mig. Jag åt inget i stort sett fram till v. 20, fick inte behålla mycket.. Mitt barn väger inte mindre för det. Min första t o m vägde 4411 gram när hon föddes 2 veckor för tidigt!! Så nej det spelar ingen roll om du kräks eller äter, barnet blir inte mindre för det, inte enligt de läkare jag träffat i a f.
Innohep är samma som fragmin! kan hålla med om att fragmin känns mindre än innohep..
jag tog mina fragmin i magen fram tills bebis var född, sen i låret pga jag var snittad o rätt öm i magen... nu tar jag innohep i låret/skinkan.
har en hel del sd idag vilket suger!! behöver städa här men det är bara att glömma.. går inte alls.. får sd, mår illa och blir yr... bättre dag imorn kanske?
Jag har en hel del sd. Känns inte regelbundna men de kommer och går mest hela tiden tycker jag.. Är så spänd i magen av allt fostervatten jag har och det känns som ständig magknip när det spänner och drar...
Kunde sova ända till 09.21 idag, säkert första gången på 4 år det händer! Sen var jag en runda på stan med andra gravida (träff från familjeliv) och fick några onda sd då med och nu kommer de även i vila.. jaja får väl ligga ner o vila resten av dagen..
Ska ta 2 panodil nu och se om det hjälper... Ibland skulle man haft bricanyl... jaja jag får väl drömma vidare om dem.. :p
Tova:
Förstår precis vad du menar om att bli galen av att ligga hemma.. försökte mig ju på stan idag men gick inget vidare... sen väntar stockholm på fredag med gröna lund för barnen.... får se hur det går... får vila i veckan så jag orkar med det.. i värsta fall får jag väl skita i det..