• 060810

Vi som har prematura sammandragningar

Noemi skrev 2010-06-28 20:23:04 följande:
    Nu är hon här vår Lily! Hon kom som en raket och föddes på vardagsrumsgolvet igår kväll. Vi hade inte en chans att hinna in till sjukhuset (trots att vi bor mitt i centrala stockholm...). Men allt gick bra och hon mådde bra när hon kom. Efter några minuter kom ambulansen och packade sedan in oss för resa till sjukhuset. Skriver mer om förlossningen när jag kommit hem. Hon är en liten tjej, bara 2530 g och 46 cm lång född 38+2. Lycka, lycka, lycka är vad jag känner... och ganska ont i svanskotan efter den där raketfarten ut som hon hade
    Supergrattis till raketen Lily! :)
    Ska bli spännande att läsa din berättelse sen!
  • 060810

Bohman:
    Jag känner samma sak! Min äldsta fyller 4 i slutet på juli och jag hoppas kunna passera hennes 4 års dag med bebis i magen. Min blivande mellersta fyllde 2 i mars..
    Hur fasen ska det gå??! Haha det kommer säkert gå bra, men hjälp alltså, ett barn till och det SNART!!!

• 060810

Bohman:
    Ja verkligen!! Tiden på något vis rusar iväg, men samtidigt så kryper den fram..

• 060810

Bohman:
    Jo det är helt sjukt ibland.. Ibland önskar jag hon kunde komma nu men samtidigt vill jag ha henne kvar någon vecka till.. Går in i v. 32 på lördag...

• 060810
    PennyJenny skrev 2010-07-01 16:50:26 följande:
    Hej tjejer

Tänkte bara titta inom här och säga att jag hänger kvar ännu! Och bebis också, tack och lov. Har nått 22+0 idag vilket var mitt första delmål, underbart.

Man satte cerklage på mig för 1 vecka sedan, akut. Hade inte detta blivit gjort hade jag haft två änglar idag. Var öppen med buktande hinnblåsa. Kan säga att de dagar som varit har varit bland de jävligaste i mitt liv, lätt. Så rädd jag har varit/stundtals är :( Är fortfarande lååångt ifrån säkert detta och jag är livrädd att cerklaget ska brista eller att jag ska få infektion/värkar.

Ligger här i min säng på mitt rum sedan 9 dagar. Nästa vecka får jag flytta upp till ny avd för oförlösta, mitt nästa delmål.

Mischooo: Håller alla tummar jag har för dig!!!! Varför skickar dom inte dig hit till Lund så de kan sätta cerklage`?? Då har ju din bebis mkt större chanser att stanna kvar där inne!

Kram på er alla här ute, kämpar är vi alllihopa!

Undrar förresten - är det någon av er som fått innohep-injektioner som sängliggande?
    Skönt att höra från dig!! Tänker massor på dig!
    Hoppas nu din bebbe stannar kvar!
    Ligger du i Lund?
    Kramar!!
  • 060810

Glömde skriva att jag tar Innohep, men det är för att jag haft en blodpropp tidigare. Gör ont som fan de jävla sprutorna... :(

• 060810

Superelin:
    Ditt barn väger inte mindre för att du inte kan äta, tro mig. Jag åt inget i stort sett fram till v. 20, fick inte behålla mycket.. Mitt barn väger inte mindre för det. Min första t o m vägde 4411 gram när hon föddes 2 veckor för tidigt!! Så nej det spelar ingen roll om du kräks eller äter, barnet blir inte mindre för det, inte enligt de läkare jag träffat i a f.

• 060810

Innohep är samma som fragmin! kan hålla med om att fragmin känns mindre än innohep..
    jag tog mina fragmin i magen fram tills bebis var född, sen i låret pga jag var snittad o rätt öm i magen... nu tar jag innohep i låret/skinkan.

har en hel del sd idag vilket suger!! behöver städa här men det är bara att glömma.. går inte alls.. får sd, mår illa och blir yr... bättre dag imorn kanske?

• 060810

Jag har en hel del sd. Känns inte regelbundna men de kommer och går mest hela tiden tycker jag.. Är så spänd i magen av allt fostervatten jag har och det känns som ständig magknip när det spänner och drar...
    Kunde sova ända till 09.21 idag, säkert första gången på 4 år det händer! Sen var jag en runda på stan med andra gravida (träff från familjeliv) och fick några onda sd då med och nu kommer de även i vila.. jaja får väl ligga ner o vila resten av dagen..
    Ska ta 2 panodil nu och se om det hjälper... Ibland skulle man haft bricanyl... jaja jag får väl drömma vidare om dem.. :p

• 060810

Tova:
    Förstår precis vad du menar om att bli galen av att ligga hemma.. försökte mig ju på stan idag men gick inget vidare... sen väntar stockholm på fredag med gröna lund för barnen.... får se hur det går... får vila i veckan så jag orkar med det.. i värsta fall får jag väl skita i det..

Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar