• Izzen

Vi som har prematura sammandragningar

Här kan vi samlas!!

Vi som har besvärliga prematura sammandragningar. För att peppa och dela erfarenheter!

Jag väntar mitt andra barn och har även denna graviditet fått tidiga problem med kraftiga och även smärtsamma sammandragningar.
    Är nu sjukskriven från v 23 på heltid med order om vila!

Känns tungt att behöva snigla sig fram till förlossningen... Men vi är säkert många därute som får gilla läget och bara göra det bästa för våra små i magen och för att de ska stanna där så länge som möjligt!

På återseende!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-22 22:50
    BF lista

April
    10 - Sofiaochjonas

Maj
    1 - aprilfamilj
    1 - Pilea
    2 - petronellan
    3 - Elaisa (ks så egentliga bf är 11/5)
    8 - Anna75
    17 - Gersemi
    17 - helenas83
    18 - Izzen

Juni
    1 - cherrybabe71
    5 - Björnbäret
    22 - fröken sol

Juli
    8 - Noemi

Augusti
    22 - jmyn

• Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar
  • Makane
    Sofiaochjonas skrev 2010-02-26 15:16:27 följande:
    Ja man blir ju det, eftersom min livmodertapp är så kort också så är det nästan så att jag väntar på att det ska hända något på riktigt snart alltså..
    Jo veckorna blir ju så tokigt långa när man får vara beredd när som helst. :/ tänk på att ju längre den stannar inne desto mindre hjälp behöver den när den kommer ut. Någon vecka till gör stor skillnad. :)
  • Bubbis10

Hej :)

Hoppar in i tråden då jag undrar lite å ser att ni pratar om sammandraginingar, jag är i v 16 idag å har haft lite till å från i en veckas tid. Oftast så kommer det när jag e stressad eller orolig för ngt, eller går lite för fort ute.....
    Är detta vanligt? en väninna sa att då det e andra barnet så kan man känna det mkt tidigare å att man bara ska vila, jag ska på tätare kontroller iallafall å träffa läkaren på ons. ska kolla längd på livmodertapp. jag har inte ont, bara att magen blir hård å drar upp sig.....

• hipphipphurra

Blev ingen affär i dag, åkte med och hämtade sonen sen fanns det ingen ork kvar. Det va väl bäst så.

nublir det film mys med en kompis

• AsaLu

Orkar inte en dag till, vill föda NU!!!! {#lang_emotions_yell}

• mammaNena
    AsaLu skrev 2010-02-26 20:17:38 följande:
    Orkar inte en dag till, vill föda NU!!!!
    jag håller med dig på sätt och vis.. ja du förstår ju.. man vill det bästa för bebisen = stanna kvar, men att slitas mellan detta. jobbigt! va du hemma nu, eller ligger du oxå inne?
  • Bubbis10

Ingen som vill svara på min fråga?

• mammaNena
    Pregga skrev 2010-02-26 20:40:07 följande:
    Ingen som vill svara på min fråga?
    nog ingen fara. så länge de inte gör ont. kanske bara ska tänka till och ta det lite lugnare
  • aprilfamilj

Oj vad det skrivs idag!

Helena83: Fy vad jobbigt. Tur dom hittade medicin åt dej till slut iaf!

Jag har haft sammandragningar nu i 3 timmar som kommit var 10:e minut. Nu börjar dom äntligen avta. Men snacka om att man blir slut och less!!
    Var på 1-års kalas idag, så där har vi nog förklaringen iaf

• Bubbis10
    mammaNena skrev 2010-02-26 20:46:01 följande:
    nog ingen fara. så länge de inte gör ont. kanske bara ska tänka till och ta det lite lugnare
    Tack så mkt för svaret =) jo jag får nog ta å tagga ner på tempot, jag som alltid vart ett yrväder.....får nog ta det lite lugnare nu....
  • Sofiaochjonas
    Makane skrev 2010-02-26 16:19:04 följande:
    Jo veckorna blir ju så tokigt långa när man får vara beredd när som helst. :/ tänk på att ju längre den stannar inne desto mindre hjälp behöver den när den kommer ut. Någon vecka till gör stor skillnad. :)
    Ja det blir ju verkligen så! Och när det dessutom "bara är problem" känns det ju som att tiden går ännu långsammare. Saken är den att jag hade en "normal" grav fram tills förra torsdagen, då började allt det här strulet. Och nu går tiden sniiiiigelsakta.  =P

Lider verkligen med er som är inlagda, jag fick ju välja om jag ville ligga kvar eller åka hem..Men eftersom de inte gör någonting anser jag inte att det gör någon nytta att stanna, kan lika gärna vara hemma då. Har inte längre än 10 min med bil max till sjukhuset heller ifall något skulle gå snett och jag helt plötsligt får supervärkar som kommer ofta.
Svar på tråden Vi som har prematura sammandragningar