Inlägg från: vitvåonågratill |Visa alla inlägg
  • vitvåonågratill

Fika för oss i gbg. april, maj, juni 2010

jojojojojo skrev 2010-05-11 10:30:53 följande:
    någon dag nästa vecka kanske?
    Gärna! Vilken dag passar dig bäst? Jag ska bara till BM på onsdag så då kan jag inte, men annars funkar det när som helst. Kommer du fredag förmiddag kan du få skjuts till stan på eftermiddagen då jag ändå ska köra in barnen! För visst åker du buss annars?
  • vitvåonågratill

Kom ändå på att barnen inte ska till sin pappa nästa fredag....glömde av det! Så för mig passar då som sagt vilken dag som helst men inte onsdag då!

• vitvåonågratill
    Mumo skrev 2010-05-12 11:50:35 följande:
    Vitvå-Jag kommer gärna ut till Rörö men då måste jag få åka med dig Josefine om det är ok? Måndag eller tisdag nästa vecka kanske? 
    Funkar kanon för min del! Vilken av dagarna som helst! Så kom ni öäverens om något och meddela mig sen bara!
  • vitvåonågratill

Det går en färja 11.46 från Burö vilket innebär att ni måste åka senast 11.10 från Lilla Varholmen till Hönö. Då har ni ca 24 minuter på er att köra till Burö vilket ni bör hinna! Färjan innan går 10.16 från Burö så då får ni åka senast 9.40 från Lilla Varholmen.

Så antingen från Lilla Varholmen 09.40 - från Burö 10.16 - framme Rörö ca 10.40
    eller från Lilla Varholmen 11.10 - från Burö 11.46 - framme Rörö ca 12.10

Har ni tider att passa på eftermiddagen med så jag ska kolla färjorna hem direkt?

Bokar måndagen iaf så får ni bestämma tiden, jag är hemma så mig spelar det ingen roll!

När ni kör av på Hönö så kör ni bara rakt fram, sen höger mot Öckerö i rondellen, sen följer ni den vägen till vägen tar slut och då är ni vid ett nytt färjeläge som heter Burö. Ni kan utmed den vägen även följa skylt mot Nordöarna. Jättelätt iaf!

• vitvåonågratill
    Mumo skrev 2010-05-12 16:11:15 följande:
    Josefine-9.40 blir bra eftersom det tar lite tid och man vill ju vara där ute ett par timmar:) Behöver vara hemma ca 16.30 när måste vi åka från ön då?
    Hem går dom 14.10 eller 15.35...åker ni 15.35 är ni på Burö ca 16.00 och då hinner ni troligtvis inte med en tidigare färja än den som går 16.25 från Hönö, och då är ni på fastlandet 16.37 så då e du inte hemma i tid!

Den som går 14.10 från Rörö är på Burö 14.45 (går även via knippla förutom det vanliga som även är hyppeln) så då hinner ni nog med färjan som går 15.05 från hönö till fastlandet och DÅ hiner du hem till 16.30!

Så 3 timmar får ni iaf här ute!
  • vitvåonågratill
    Cielito skrev 2010-05-13 00:06:23 följande:
    Jag vill också jättegärna följa med ut till dig Vitvå men på tisdag ska vi på röntgen och om det blir på måndag så kanske jag måste lämna återbud med kort varsel ändå så anpassa er inte efter mig =) Jag vet inte heller om vi kan komma hela familjen (kanske blir lite för många gäster) eller vilket av barnen jag tar med mig isåfall. Har du några barn hemma Vitvå? He he många kanske och om och ifall =) men det hade varit så roligt om jag kunde följa med.
    Måndag bestämde vi! Och nu har jag bokat annat på tisdag så det får stå fast vid måndag!

Mina båda barn kommer hem vid 12 resp. 14 på måndag. Sen vet man aldrig om dom går och leker med nån kompis eller om kompisar kommer hit, men har någon med sig jämngamla barn så behöver dom ju inga andra kompisar just den tiden ni är här! Sen var Josefin och Mumo ändå tvungna att åka senast 14.10 för att Mumo skulle hinna hem...färjorna går hemskt dåligt just mitt på dagen nämligen! Så min dotter hinner ju ändå inte hem innan ni åkt igen isf! Om inte jag tar hem henne tidigare den dagen!

Du är välkommen du med såklart, även om du måste tacka nej samma dag! Det är iofs mitt i lunchen så om alla gillar bacon så kanske jag slänger ihop min pastasås med bacon i!? Ni får hojta om det är nåt ni inte tål/äter/gillar!
  • vitvåonågratill
    jojojojojo skrev 2010-05-14 18:46:52 följande:
    vitvå; jag äter oxå (nästan) allt...
    Mumo skrev 2010-05-14 13:05:18 följande:
    Vitvå-äter ALLT:)!
    Toppen! Då blir det pasta och pastasås och kaffe efter. Vill någon av er ta med nåt fikabröd så är det ju alltid gott till! Vilken färja skulle ni ta nu då? Den första va?
  • vitvåonågratill
    Cielito skrev 2010-05-14 22:26:49 följande:
    Å fy vad synd, jag måste lämna återbud redan nu. Sambon informerade mig om att vi ska till BVC på måndag och eftersom lillskrutten har varit så sjuk så vågar vi inte annat än att ta oss dit på den tiden. Trist men får hoppas att det kommer fler chanser.
    Tråkigt men självklart måste ni gå på den tiden ni fått! Kommer självklart fler gånger!
  • vitvåonågratill

Ser fram emot imorrn! Hoppas på fint väder men det ser inte ljust ut enligt varken yr.no eller dmi.dk....men vi får hoppas dom har fel! Annars sitter vi inne helt enkelt och jag bjuder på pasta med pastasås innehållande creme fraiche, bacon, paprika, purjolök och (om jag hinner köpa imorrn bitti eftersom jag kom på att jag glömt just den ingrediensen) även champinjoner! och kaffe såklart! Eller thé (hallonbladsthé kanske? *S*) och Josefin tar med nåt fikabröd! Kommer bli supertrevligt! Hoppas ni tål katt båda två, har två stycken nämligen!

Ses imorrn!

• vitvåonågratill

Haha Josefin, då har du inte träffat min sambos tokkeliga katt! Men dom åker ut innan ni kommer, så får vi hoppas det inte finns för mycket hår i möblerna!

Svar på tråden Fika för oss i gbg. april, maj, juni 2010