• never

40 till 45 år hur många ÄD har du gjort?

Denna omröstning är till er mellan 40 till 45 år, jag undrar hur många äggdonationer ni har gjort och om ni plussade eller inte.
    Jag vill göra en ÄD men sambon vill inte så jag undrar lite hur stor chansen är om jag orkar försöka övertala, så jag blir glad desto mer som röstar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-13 22:29
    JA nu ser jag att det blivit fel där ni röstar, den tredje raden ska det stå 3 ÄD plussade
    klantigt av mig, så plussade ni på första försöket så kryssa i första raden där det står 1 ÄD plussade.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 40 till 45 år hur många ÄD har du gjort?
  • Caribe

Jag fyllde i att jag lyckades på första ÄD försöket!

Visserligen gjorde vi ett ÄD försök som fick avbrytas pga inga ägg från donatorn, men det räknar jag inte då det inte blev ET!

Vid första genomförda ÄD försöket plussade jag, men blev Ma i v.13

Plussade sen igen på FET och väntar nu på att se om det går vägen denna gången!

Har aldrig plussat vid mina tidigare 6 ivf försök så det blev ju en markant skillnad när vi gick över till ÄD

• isisisis

Jag hade immunologska faktorer som påverkade genomströmningen i livmodern,det kvittade om det var egna ägg eller andras .5 mf med egna ägg.
    Gjorde 4 ÄD innan jag fick Fragmin.
    Då lyckades jag på första försöket med nya medicinen

• isisisis

Det finns statistik på ÄD konta IVF tex .
    Är du över42 är det ca 1-5 chansvid IVF eller egna försök.
    Med ÄD ligger chansen på 30-50 %.
    Och MF risk/kromosomfel tar du ner i en nivå som ligger på en ung kvinnas.

• ZXC

Räknade inte mitt 3:e ÄD då jag faktiskt plussade eftersom det blev missfall, utan det är ju nu mitt 5:e där plusset fortfarande "gäller" (12:e vackan nu), så jag fick tyvärr klicka i "annat"...

• Makima46

Första ÄD plussade men missfall i v. 8+5

Andra ÄD minus

Tredje ÄD plussade och nu gravid i v.17 med tvillingar

Gravid i v.17 med tvillingar
  • sodkt

Det finns ju många har på forumet som gör eller gjort ÄD efter 45 också,, som har en lång behandlingsbakgrund... Du antagligen inte att få så utömmande svar nu..

• Lilla Fia 65

Vilket bra initiativ och intressant undersökning Anna66. Jag har klickat i att jag gjort en ÄD och fick minus. Det skulle vara intressant att haft med högre åldrar, en del startar senare än 45, en del lyckas vid 50 och mer och vissa har gjort fler behandlingar än 4.

Ska bli roligt att följa!
    LillaFia

• isisisis

De som gjort många ÄD och inte lyckats har förmodligen fysiologiska orsaker till att det inte lyckas.
    Immunologin spökar ofta när man blir äldre.
    De allra flesta lyckas  på ett par 3 försök.Många på första.

• never

hej
    jag vill bara tacka er som har röstat! TACK hoppas ni blir fler {#lang_emotions_sunny}

Anledningen till att jag inte har haft högre ålder är för att det ska passa in på mig, om jag ska försöka övertala mannen om det är då runt min åldersgrupp så har jag något att komma med.

Jag hoppas det inte är för svårt att rösta svaren passar ju inte alla, skriv gärna ett inlägg om det behövs.

Det jag är mest intresserad av är hur många som plussar på första försöket, sambon skulle aldrig gå med på att göra det fler ggr, vi vill så olika. 

Kram på er och tack så mycket!
    Anna66 

• never

jag har klantat mig det har blivit fel där ni röstar, den tredje raden ska det stå 3 ÄD plussade klantigt av mig, så plussade ni på första försöket så kryssa i första raden där det står 1 ÄD plussade.

Svar på tråden 40 till 45 år hur många ÄD har du gjort?