Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3
Går allt bra? :)
Nu har lite till av slemproppen gått, men mycket lite jämfört med första gången ( i fredags morse) nu var det bara en liten sträng, men definitivt skillnad på det och flytningar.
Fortfarande inga rosa/röda strimmor i det dock. Har svaga sammandragningar men inte
mycket mer än så....
Gud vad tyst här är , är alla och föder utom jag?! :)
Nu har lite mer av proppen kommit. Nu ikväll så har värken blivit allt värre och tilltagit. Det är inte jätteilla, men jag är väldigt smärttålig också, så det är svårt att sätta i perspektiv.
Men vad alla säger om att föda så känns det inte som om jag har "tillräckligt" ont.
Jag har ont i ryggen, rumpan, ner i baksidan av låren, ljumskarna, blygdläpparna och emellanåt i magen.
Har försökt att klocka, men eftersom jag har smärtan hela tiden känns det ganska lönlöst. Det har tilltagit ganska mycket det senaste 2 timmarna ikväll.
Smärtan jag har nu försvinner inte när jag är aktiv heller. Jag har inte provat att ta alvedon eller liknande (då jag vill föda utan medicinsk smärtlindring vill jag inte heller använda medicin nu)
Smärtan försvinner inte heller när jag duschar varmt.
Borde jag ringa och prata med förlossningen eller vad tycker ni?
Ringde förlossningen igårkväll, men de sa att jag skulle avvakta sammandragningar.
Mellan 3 och 5 inatt hade jag regelbundna värkar, 3-4st/10 min.
Men dom måste ha avtagit för jag somnade iaf någon gång runt halv 6.
Idag hade jag BM besök.
Sist var bebisen rörlig och hon skulle känna efter om han fixerat sig.
Då sa hon bara: nej han är fortfarande rörlig. Hon fortsatte och känna så sa hon: nej men vänta det är nog axlarna jag känner, vill du att jag ska göra en vaginal undersökning?
Eh ja tack!
Det visar sig att bebis är fixerad, tappen är nästn helt utplånad och jag är öppen 1,5-2cm. Hon gjorde även en hinnsvepning och hon tror att jag har bebi innan veckan är slut, hoppas verkligen, är så spännande nu!!