Inlägg från: swiitii |Visa alla inlägg
  • swiitii

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Adnil76 skrev 2010-03-12 09:10:39 följande:
    Har haft värkar hela natten, med typ 5min mellanrum, men nu har de avtagit. Vill inte att det ska stanna upp nu... Ska fkanske örsöka passa på att vila lite. Blev inte mycket sömn inatt. Ja, vi får peppa varandra under dagen. :)
    Mensvärken börjar tillta här, mer i ryggen. Men mitt kommer inte och går utan jag har det hela tiden, så kan ju inte klocka direkt :P

Sitter här och försöker bestämma mig för vad jag ska göra. Om det sätter igång snart så vill jag ha ett nystädat hus när jag kommer hem, så det står mellan att sova lite och städa :P

Kanske ska försöka sova i 2-3 timmar och sen gå upp och städa, det kan ju hjälpa till att sätta igång det ännu mer också hah
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-12 09:18:36 följande:
    SOV människa! Om det är början på en förlossning kommer du att behöva alla krafter du har. ;)
    haha tar ditt råd då ;)

Knäpp är jag haha
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-12 09:18:36 följande:
    SOV människa! Om det är början på en förlossning kommer du att behöva alla krafter du har. ;)
    Lova att uppdatera om det händer något!!
  • swiitii

¨Gick och la mig och sov i 2 timmar, men mensvärken har fortfarande inte gått över, så det är väl ett bra tecken antar jag, hoppas på bebis på söndag :)

• swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-12 12:36:59 följande:
    Bra att du gick och sov. Själv har jag inte sovit sen igår natt. Försökte sova nyss men då satte värkarna igång igen - såklart. Mer slem och blod också. Ringde förlossningen och de sa att om det fortsätter såhär (med värkar som inte leder nånvart varvat med värkuppehåll) under kvällen så ska jag få komma upp för bedömning och ev. stannar de upp det hela då så att jag får sova. Som det är nu är det ju varken hackat eller malet. Antingen får det säta igång på riktig eller avta så jag får sova. Kanske ska vi båda sätta vårt hopp till söndan?
    Min värk slutar inte, den är fortfarande konstant, är det konstigt?
    Har liksom ont hela tiden. Fortfarande inte superont, men gör mer ont nu än i morse.

Men har du varit uppe på förlossningen alls? För dom kan ju inte veta om det leder nånvart utan att kolla dig :P
    Usch vad hemskt att behöva stanna upp det, fast du kanske behöver sova lite....?
    Jag tycker att söndag låter helt utmärkt :P
  • swiitii
    Liian skrev 2010-03-12 15:33:08 följande:
    Silje84: Fy vad hemskt att gå över. Jag är redan trött på det och jag har 12 dagar kvar till BF. Hoppas att den vill komma ut snart =) Lindai: Kan ju inte kännas kul ifall dom stannar av det. Fast jag kan förstå att du vill sova. Jag är helt slut idag efter gårdagen så hur gärna jag än vill träffa min bebis så hoppas jag verkligen inte att det drar igång idag. Segt att känna att man inte skulle orka. Swiitii: Har du lixom inte intervaller?? Inget mellanrum alls?? I så fall ska du nog prata med förlossningen. Hur ska du annars kunna klocka när du ska åka in?
    Nej jag har inte intervaller, det som är så konstigt.....
    Men det gör inte superont, känns lite värre än vanlig mensvärk än så länge.
    Ska jag ringa in ändå?
  • swiitii
    Liian skrev 2010-03-12 17:54:39 följande:
    swiitii: Är bebisen fixerad? Det kan ju vara det som känns. Att den är på väg att ta sig ner i förlossningskanalen. Min BM sa till mig att det kan kännas som mensvärk.  Har du badkar? JAg har läst på flera ställen att ifall det inte är "riktiga" värkar så brukar det släppa ifall man badar varmt.  Om du känner dig osäker så ring. Det skadar ju aldrig att ringa en gång extra.
    Nej bebisen är inte fixerad (eller var iaf inte för 1½ vecka sen). Men har haft sån här konstant mensvärk i några veckor nu, men det blev värre när proppen släppte. Har hållt igång hela dagen och då försvann alla känningarna, så vi får väl se om det kommer igång igen när jag vilar :P
  • swiitii

Lindai:

Hur går det för dig??!

Mensvärken har sakta börjat komma tillbaka nu när jag tar det lugnt.
    Så ligger i sängen hela dagen idag! :D

• swiitii
    Liian skrev 2010-03-14 03:06:06 följande:
    Linnéa 777: Grattis till bebisen! vår BM sa att upp till 10% viktnedgång i början är helt normalt. Så det är säkert ingen fara =) JAg hade ju, vad jag tror är, vinterkräksjukan i torsdags men jag kräktes bara i typ 5 timmar och så hade jag feber. Förutom att jag var galet trött i fredags så var det över. Har fredags och lördag varit typ som vanligt. I fredags åt jag inte så mkt för att jag inte riktigt vågade, men igår åt jag som vanligt och även idag. Nu i kväll började jag känna mig konstig igen, blev galet mätt av ingenting och sedan gick det inte över. SOmnade en stund och vaknade sedan vid 2 av att jag fortfarande var helt full i magen. Gick in och kräktes, men jag hade nog egentligen kunnat hålla emot om jag försökt. Det känns verkligen inte som magsjuka. Mår illa hela tiden, men jag kan som sagt hålla emot om jag försöker. Det kan man ju definitivt inte göra vid magsjuka. Vad kan det vara?? BÖrjar bli lite orolig... Känns verkligen inte bra! Var hos BM i torsdags och mitt BT är jättebra så det kan ju inte vara havandeskapsförgiftning heller. Kan det vara väldigt illa halsbränna??? Känns inte så.
    Usch låter inte trevligt att må så illa. Hoppas det går över snart.
    Jag har knappt haft nån halsbränna överhuvudtaget så vet inte om det kan bero på det
  • swiitii
    Adnil76 skrev 2010-03-12 12:36:59 följande:
    Bra att du gick och sov. Själv har jag inte sovit sen igår natt. Försökte sova nyss men då satte värkarna igång igen - såklart. Mer slem och blod också. Ringde förlossningen och de sa att om det fortsätter såhär (med värkar som inte leder nånvart varvat med värkuppehåll) under kvällen så ska jag få komma upp för bedömning och ev. stannar de upp det hela då så att jag får sova. Som det är nu är det ju varken hackat eller malet. Antingen får det säta igång på riktig eller avta så jag får sova. Kanske ska vi båda sätta vårt hopp till söndan?
    Hur har det gått för dig? Några mer känningar?
    Här går det segt som bara den! :/
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3