Adnil76 skrev 2010-04-26 17:16:20 följande:
Hej! Jag vill inte på nåt sätt underminera ditt BVC, men hur blir det när du bara ammar 10min i taget? Låter bakvänt tycker jag. Den riktigt feta mjölken kommer ju först på slutet. Eller du kanke pumpar ut efteråt? Min Kalle har blivit lite bekväm av sig så han snuttar ibland bara de första 5 minutrarna (då mjölken forsar fram och är söt och god) och vill sen inte ha mer, fast han är hungrig. Knasunge! :) Asså dethär med amning är en hel vetenskap... Ujujuj...
Jo jag tycker det också....men provar allt, vill ju att han ska gå upp. Idag hade han gått upp ytterliggare 95gr så nu har han gått upp 225gr denna veckan istället för 85gr förra veckan, så det är ju på rätt håll iaf, men fortfarande lite segt.
Jag tror jag ska amma som jag gjorde i början igen (tills han själv släpper) och sen ge ersättning 1-2 ggr på kvällen för att mätta extra, har märkt att han sover lite bättre när han fått ersättning+amning på kvällen också.
Ni som har barn som går upp mycket och bara ammar, hur ser era rutiner ut, hjälp mig! :D