Inlägg från: swiitii |Visa alla inlägg
  • swiitii

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Jag har sovit bra de senaste 2 nätterna. Men hade en hemsk period på 1-2 veckor innan dess. Jag somnar inte förrän 3-4 tiden på natten, det går bara inte! Sen sov jag till 7 kanske. Man vaknar ju hela tiden, så fort man rör sig lite lite så strålar smärtan i hela ryggen och höfterna. Sen är det toabesöken och sen så sätter lillkillen igång och sparkar (vilket ju är jättemysigt, men hjälper inte en att sova direkt)

Fast nu de senaste 2 nätterna har jag somnat vid 3 tiden, men lyckats sova till 12. Har visserligen fortfarande vaknat flera gånger, men inte lika mycket.

Det ska bli skönt när bebis kommit, inte för att det kommer bli mer sömn. Men man har ju inte lika ont längre (förutom ömheten i början efter förlossningen), behöver förhoppningsvis inte på toa längre. Man får tillbaka sin egen kropp och sover förhoppningsvis då mycket bättre, även om man inte lär få mer timmars sömn :P

• swiitii

Har också varit hemma sen den 1a februari, är superuttråkad!
    Har 40 dagar kvar, så inte jäääättenära än, men har en massa förvärkar så jag hoppas faktiskt att jag är en av de få som får liite tidigare :)

VI tycker också det är supersvårt med namn, vi vet att vi får en kille, men kan inte bestämma namn, vi vill träffa honom först.

• swiitii
    HelenaOlivia skrev 2010-02-16 15:07:55 följande:
    Linnea och Swiitii: Behövde ni ha läkarintyg för att få HP?
    Behövde inte heller läkarintyg, det gör man inte. Det är väl endast om du ansöker för något speciellt fysiskt med dig som du kan behöva läkarintyg som säger detta.
    Men ansöker du för tungt jobb och så så behövs det inte.
  • swiitii
    Liian skrev 2010-02-16 19:57:53 följande:
    HelenaOlivia: JAg hade inte ont, men jag jobbar som Kassaledare på MAxi, vilket i praktiken innebär att jag är driftansvarig. Detta gör att jag måste kunna hjälpa till i tex förbutiken ifall det krävs. Pga att vi har post som kan väga upp till 20kg så fick jag havandeskap. Sedan så står eller går jag ca 80% av en arbetsdag. Fick kämpa lite för det dock då jag fick avslag 100% först. Överklagade och fick då 100% godkänt =) Smulison: Hoppas att du slipper vändnigsförsök. Verkar inte vara så superkul. Vissa verkar dock vara lättvända och i så fall är det ju helt ok. =) Vi har flicknamn klart och håller på att bestämma oss för pojknamn. Svårare att komma överens där dock. JAg vill ha James, men där har min sambo lagt in veto =(
    Vi gillade Jamie ett tag, din sambo kanske gillar det bättre?
  • swiitii
    Linnéa777 skrev 2010-02-20 14:26:12 följande:
    Har samma problem här. Jag har bara struntat i allt hår. Numera kallas mitt nedre organ för Kalufsen... Haha!
    Haha vilka problem man har!
    Jag lärde mig redan innan jag var gravid att klara av rakningen utan att se, det lönar sig nu :D
    Inte för att jag orkat göra det så många gånger under graviditeten, man kan inte andas så bra när man ska nå ända ner under magen haha, men jag kan iaf :P
  • swiitii

Det ska bli SUPERSKÖNT att bli av med magen, så man kan få sina egna organ igen och kunna andas ordentligt, men kommer säkert sakna den jättemycket ändå, särskilt alla sparkar!

• swiitii
    NiklaasKaroliine skrev 2010-02-27 22:48:01 följande:
    Hej tjejer! Andra resan e nu avklarad.. kom hem från förlossningen för några timmar sedan. Härdade ut ordentligt igår, gick med värkar i 14 timmar.. åkte in efter 10 timmar. koppla på CTG och där fick man ju ligga ett tag, sen kolla dom om jag var öppen. och nej det var jag inte... tog på mig kläderna igen, och skulle invänta en doktor som skulle komma och prata lite.. då rinner det till i trosan.. och jag in på toan fort som tusan, och då kom det blod :) så sambon ringer på signalen och bm kommer springandes tillbaka, haha.. och jag visar.. " Nemen åh så bra gumman, då har det startat" Det var bara att lägga sig igen på britsen , dom skulle koppla på CTG IGEN.. fick ligga en timme till.. suck så segt :p hade ordentliga värkar, så fick inte åka hem.. men fick en sovdos.. smärtstillande och sömntablett.. så att jag skulle kunna somna. eftersom jag hade varit vaken så länge och haft så ont ett tag så ville dom att jag skulle sova ut ifall bebis skulle titta ut under natten.. men nej jag somna ju som en stock!!  sen så vakna ja upp kl 7 på morgonen.. på med nästa CTG.. och ja en väldigt fin kurva :) Fick ju se våran älskade sötnos igen, så liik sin pappa.. tycker jag :D de man såg:) Nåja dom ville att vi skulle åka hem nu och ladda om eftersom det har startat. det kan ske exakt när som helst :D:D:D:D så skönt det ska bli! har hyrt lite filmer.. varit på ikea.. & köpt en massa godis.. men har ju ont också :/ nåja.. håll tummarna :) hoppas ni mår toppen allihop!
    Åh gud vad spännande!!
    Lycka till nu, hoppas allt går bra och att ni snart har ert lilla barn i famnen!
    Uppdatera när du kan!
  • swiitii
    Silje84 skrev 2010-03-01 15:27:57 följande:
    Idag har jag beräkad förlossning... Men ingen bebis i syn :(... hoppas bara inte man får gå för många dagar över tiden... Såg att någon hade skivit att de är vanligt att första föderskor går över tiden! Pratade med min BM idag o hon sa att de inte alls är så. Endast 4 % går mer än i vecka över tiden. O då har man egentligen inte gått över tiden heller. Men men, jag hoppas vi får våra bebisar snart :)
    Vad skönt att höra att det inte behöver vara så att man går över alltför mycket om man är förstföderska. Några dagar okej, men över 2 veckor(!!???) Nej är trött på det som det är så han får gärna komma när som nu, har bf om 27 dagar.
    Hoppas er lilla bebbe tittar ut snart, håll oss uppdaterade :)
  • swiitii
    Goseplutt skrev 2010-03-01 21:19:21 följande:
    Har ordentliga förvärkar/värkar ikväll... de kommer ganska regelbundet men med långt mellan dem (säkert 10 min) och varje värk är ganska kort. Jag tolkar det som förvärkar men man vet ju aldrig man kan ju alltid hoppas på att det är riktiga värkar. Ont gör det ju, kör min TENS och det fungerar ganska bra samt att vara uppe och röra sig vilket känns skönare än att sitta när de kommer.
    ta en värm dusch, försvinner dom inte eller om dom inte lugnar ner sig ganska rejält så kan det vara riktiga :)
    Jag hoppas för din skull :)
  • swiitii

hjälp tjejer....

Jag har haft huvudvärk i några dagar nu, idag har mina fötter svullnat upp och jag har ont bakom ögonen, svider när jag kissar också. Ont i ryggen och nacken också (förutom de vanliga foglossningssmärtorna jag har)
    Borde jag ringa förlossningen, eller ska ja avvakta över helgen och ringa till min BM på måndag?

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3