Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Ja här är nattningen en mardröm men på natten sover gullungen. Har provat att sova ner henne utan bara genom att ligga bredvid å stoppa in nappen... hon blir helt hysterisk å det går inte att bryta, i gårkväll skrek hon i över 2 timmar. När hon har sånna här nattningar räcker det med att gå in mot sovrummet så blir hon hysterisk... skulle knappast tro att det går att fixa med någon 5 min metod. Kanske när barnet är äldre å har lite konsekvenstänk.

• längtan 80

Här är nattningen totalt kaos just nu å jag blir helt knäckt. Bara jag som duger å inget fungerar, skrik å grin i ca 3 timmar varje kväll. tror att hon också har flunsan och att detta är därför, det har jag också å orkar inte. Vanligtvis krånglar det också med läggning men då fungerar det att bära ¨tills hon somnar i varjefall. Skall köpa in natusan babyoil, den där nattoljan vad den nu hette.  Hoppas innerligt att det går över snart

• längtan 80

Var nyss hos BVC. Mija hade bara gått upp 100g på en månad å från att ha lgeat ca mitten på kurvan så låg hon under. I söndags började vi med ersättning på kvällen, 1 dl slukade hon, i gårkväll likaså. Kan hända att hon bara är i en platå i tlilväxten men också att både hon å jag är förkyld. Hon äter å är nöjd på dagen men på kvällern ger vi altså nu ersättning efter amning, hon vill inte ha mer än 1 dl.  har också bara växt 1.5 cm på en månad, så det är inte heller så mycket men den kurvan ser fortfarande jämn ut. Barnmorskan sa att vi inte skulle stressa upp oss att det var fullt normalt. Även om det åg avvikande ut opå kurvan så ser det värre ut än det är. Visst behöver jag inte ge mer ersättning om hon är nöjd på natten, eller??

• längtan 80

Ahhh. Lilltumpan kröp sitt första kryp nyss. Trots förskylning. 5 mån 1 vecka Hjärtat svämmar över.

• längtan 80

första maten 3 veckor tidigare än vi tänkt oss... men potatis var inte lika spännande som att hjälpa till att hålla skeden

• längtan 80

Goseplutt: å här börjar vi äntligen bli friska mija, jag å pappan Förstår hur det känns, huga!
    Paincace: har ingen aning om det med kalcium men fråga bvc.

• längtan 80

Paincace... provar lite lätt halvhjärtat tassmetoden. Annars är Mija så mycket piggare nu så hon har kunnat somna utan att bäras i två nätter nu hon kryper, rullar, krälkar runt i sängen bredvid mig, ca 45 mi, en timme tills det är slut ström. Tänker att denna tid blir mindre och mindre? ?

Har provat  att köra samma musikskiva vid varje nattning.Om inte annat ¨å blir man själv avslappnad å lugn om man kör musik man själv tycker om men hoppet är att Mija känner igen den som -nu blir det sova. Först körde jag när det var omöjligt och jag bara fick bära, sedan när jag har laggt ned henne i vagnen, sedan vid nattning i sängen. Nu har jag lagt ner henne i spjälsängen med den musiken... hon knökar på själv och är nöjd i ca 40 minuter men börjar sedan att bli ledsen, jag använder då vagnen. Jag hoppas att hon tillslut känner sig lugn hela tiden i spjälsängen för att kunna somna där. Skall köpa vyssanlulltassar å har beställt nattlampa med blåt ljus och stjärnhimmel.

()Har ni föresten sett att det nu finns elektriska vyssanlulltassar- lullabub, svinadyra men om man är tillräckligt desperat så provar man nog allt.

Kramar på er!!!!

• längtan 80

Liian, huga. Ja det är tufft när man är själv på dagarna... Inte blir det bättre om man är sjuk eller som du pajade ryggen. Hoppas att den blir bättre snart för dig.

• längtan 80

Huga goseplutt, ja jag har inga förslag på hur du kan göra för hostan. är hon tät i näsan också så att det rinner snor bakvägen?? i sånna fall finns det en  nässpray som är bra för barn upp till 6 mån. Vet inte vad den heter mne har hört att den är kanon.

Hur har ni det med sovvanor. ?
    Här är det
    1-15 h på förmiddagen
    1 lunch
    1 em.
    sedan somna vid 9-10. mat  en eller 2 ggr och  vakna innan 7.
    12 h  kanske i snitt visst är det lite eller??????

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3