Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

bananflugan. Vist är det roligt att gå på kontroller å höra hur det går för våra små liv
    Har varit å vägt å mätt i dag vi med 
    Här har vi en dam som har börjat bita på tuttarna, tur att hon inte har tänder än, det gör nog så ont nu Hon biter när jag provar att mata å hon inte vill ha... hon ser riktigt elak ut å biter till. I dag bet hon så att jag skrek till- antingen gör inte barn om det då för att de blir rädda eller så provar de flera gånger för att e om det händer igen... Mija var nr 2, hon tittade upp förskräkt, flinade brett å bet ett redigt tag medans hon tittade på mig å så flinade hon å gjorde om flera ggr Nu vet jag var jag har framför mig när tänderna kommer.

• längtan 80

switii_: vad bra du har gjort som har orkat krångla så länge! Å vad skön när man äntligrn har bestämt sig å ser att det fungerar  Bara jag som fortfarande helammar? känner mig nu lite ensam Planerar att fortsätta till 6 mån om det fungerar som nu.

vilka sötingar på korten

• längtan 80

Liian..Med bajsningen, förut var det en gång i veckan.. men nu är det hipp som happ, ibland 3gg/dag, i bland 1ggr i bland någon eller några dagar emellan. Men en vecka är inga problem om de inte verkar må dåligt av det =

• längtan 80

paincace- vad tråkigt. provat med en matsked messmör i gröten eller plommonpure typ???  kanake finns någon annan sorts gröt? hoppas att ni kan börja med gröt igen

friid4. vad bra att de håller koll på viktuppgåpngen, följer han sin kurva eller har han sjunkt mycket?? Bli inte stressad bara, låt de kolla å var lugn själv. Har haft syskonens bebisar - 34 st- några  har varit stressade över BVC då deras bebisar inte gått upp lika mycket som bvc vill (trots att de följt sina kurvor!) några har varit stressade över motsatsen, att de går upp mycket- fast de följer sina kurvor! Alla syskon är överens- de undrar varför de blir stressade när de k'änner sitt barn bäst. Å några förbannar sig över att de gjort som bvs sagt, väcka upp dem å tvina i barnen extra fast barnen inte vill ha!!

• längtan 80

ja just. itter här med ett övertrött barn som har varit vaken från strax före 6. i bland är det bara såååå inte kul   bryter ihop ibland för att komma igen lite gladare å fösöker tänka på allt skoj som sker. <Nu kan hon stå på alla4a nägra sek åt gången  4 å en halv månad

• längtan 80

Så... nu har mor å dotter sovit i 2 timmar å nu är i varje fall modern lite gladare Som ni beskriver har mija gjort lääänge... Sedan var det rumplyft vartannat med armlyft inte båda samtidigt som nu

• längtan 80

snurrar på sig gör denna tös också, har gjort det länge.  Jag skrev det här för länge sedan å då var det tidigt. Men promenera gör mija med... men är det inte reflexer som skall finnas?? 

Kimso,,, alla bebisar är ju olika... ett tu tre har hon gjort det för första gången och vipps är det rutin

• längtan 80

Vi hade dop igår, 55 personer blev det. Jag är jättenöjd över dukningen efter temat TID! Det blev jättefint. Å prästen var så bra. Jag skulle även sjunga en sång efterssom jag alltid fått sjunga solo på alla syskons tillställningar som dop å bröllop så ville jag göra det på Mijas med....Men huga vad känslosamt det blev, bad kantorn om hjälp så hon fyllde i när jag höll på att börja böla,(inte hjälpte det att nästan alla i kyrkbänken bölade med om jag tittade dit) så det blev bara delvis sång. Men vi är jättenöjda.

• längtan 80

Paincake. Jo jag blir lejd jämt, både släkt å på annat håll så jag skulle ångrat om jag inte gjorde det på mitt barns dop, bära eller brista. Låten var Livet i min famn.  kolla på dopguiden å lyssna så förstår du.- under rubriken övrig musik. Annars tänkte jag ta Älskade barn, också helt underbar låt. Den jag sjöng är så innerlig text på som om man sätter ord på det man känner för sitt barn fastän det inte går!

Stilla ro å nära är fin, prova själv... att börja gråta gör det hela bara mer personligt... om man inte storbölar förståss

• längtan 80

Fina låtar swiiti.
    Jag blöd på kakor, bullar, tårtor å korv med bröd efterssom dopet var kl 12 å barnen kanske behövde någe mer

Friid4, ja det där med stor släkt vet jag allt om. vi var mina å fästmannens föräldrar. Våra syskon Endast 2 kompisar(fästmannen har en syster, 2 syskonsbarn, resten stod jag för) respektive å barn å då var vi 55 pers... då kom inte 12 från mins sida då de bor långt borta.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3