Inlägg från: längtan 80 |Visa alla inlägg
  • längtan 80

Liian: Träning å amning: Vad jag förstår så tycker inte barnet om att äta när man nyss har tränat, men väntar man en timme med att amma så är det bra igen. Sedan har jag läst att man skal vara försiktig med att gå ned i vikt, att det lösgör gifter i kroppen å förs över med modersmjölken.

" Snabb viktnedgång kan eventuellt utsätta ditt barn för miljögifter som lagrats i kroppsfett och som kan gå över i mjölken om de frisläpps i ditt blodomlopp. "
    Hur mycket ska jag gå ner i vikt?

Det bästa är om du kan gå ner till din ursprungsvikt inom ett år, men ha inte för bråttom. De första veckorna efter förlossningen rasar många i vikt, vilket är helt naturligt. Därefter är det bra att gå ner lite långsammare i vikt – helst inte mer än ett halvt kilo i veckan.
    här är råd från livsmedelsverket:

och ja, jag har 12 syskon, vi var 14 syskon men en bror dog när han var 24.

• längtan 80

Hm. Har haft nästan två veckor när magen har varit någolunda bra och vi har kunnat njuta lite av livet som familj... tänkte att det var över men nu har hon stånkat å stönat i tre dygn igen Hoppas att det går över snart igen för man blir lätt slut, å stackars gumman! När denna omgång är över skall jag skriva ner vartenda pinal jag äter för att se om det finns någe mönste. Slutde att äta bröd å det blev en stor förändring... måste ha varit någonting som jag ätit nu som inte var lyckat

• längtan 80

Ah vad söt han är ! Visst ser våra som har mycket¨å mörkt hår äldre ut än de i samma ålder utan hår?! det tycker i varje falla jag.

• längtan 80

Jag försöker också att fånga Mija när hon skrattar.. .Det fungerar inte nu då hon slutar å tittar på kameran när den dyker upp.

Mija har föresten börjat att vända på sig medvetet från rygg till mage, hon kämpar å kämpar å lyckas! 2 mån i dag!

• längtan 80

Goseplutt, vilket fint foto på din sötnos!

Ja här pratas det också, olika ljud Hon falskgråter när hon är hungrig å ler å tittar på mig. Hon skrattar å ler stort å härmar när man lipar tungan. När hon skrattar s¨å är det helt underbart, vi blir helt varma både mamma å pappa.
    Att vända på sig, tidigt eller inte, vad vet jag.... hon gör det i varje fall

kramar på er!!

• längtan 80

Hej Goseplutt. Jag är också allergisk, brukar få problem från januari redan(snömöglet). Äter vanligtvis aerius och tar kortison i näsan. Nu har jag inte kännt någonting i år, försän jag började amma mer sällan, men det är absolut inte så svårt som det brukar vara!! Håller tummarna på att det håller i sig. Jag tar ingenting å kommer inte att göra det heller tror jag

• längtan 80

har haft samma probl för 3 veckor sedan började det... händerna i munnen, när vill Mija äta nu när det tidigare var ett säkert tecken?? man hittar nya knep

• längtan 80

Tjena.
    Ctg har  ingen betydelse. Det beror på hur apparaten sitter på. Jag har de den på i omgångar...någon gång mätte den bara typ 30 andra 200.. däremot kurvan ser man hur snabbt det går upp, hur länge det sitter i och hur ofta... jag hade visst en helveteskurva enl personalen, spikrakt upp å för korta pauser (då var jag inte ens öppen någonting å öppnade 4 första cm på 3 timmar.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3