Inlägg från: Karlstadtös |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Anai skrev 2010-02-24 19:21:55 följande:
    Ja, tack för igår Baypower, Saza och Nenne! Jättemysigt som vanligt! Och Charlie är verkligen kungen av bajs Saza; såklart att det känns jobbigt, även fast hon var gammal. Hon är ju saknad ändå! Och lilla Maja! Hoppas hon mår bättre!!! Anuya: oj, oj, oj! Bra med täta kontroller, hoppas lillen kan hålla sig inne så länge som möjligt, men huvudsaken är ju att han och du mår bra. Du måste vara i vecka 34-35 nu va? Baypower: duktig mamma! Emil har ju oxå varit grinig på nätterna och idag såg jag att tand nr 17 och 18 har brutit igenom, så det kan ju vara förklaringen. Korv: vilken snygging Abbe blev NooNNoo: lycka till med jobbsökandet! Emils nya ord; "tänk, tänk, tänk" samtidigt som han pekar på tinningen. Alla ni som har sett Mina vänner Tiger och Puh på Playhouse Disney vet vad han gör  
    Vad gulligt!
  • Karlstadtös
    Jenn83 skrev 2010-02-24 19:33:10 följande:
    Hej hej. Nu är vi hemma. Så söta ni är som tänkt på oss! Det blev två dygn på akuten, med dropp för Maja. De tyckte det var bäst eftersom hon inte kissade och var helt slut. Sov hela tiden. Idag jhar hon piggnat till en del, och avrit uppe och lekt lite grann. Fått i sig lite mat och vätska, så vi fick komma hem. De har behållt droppn¨ålen på ifall hon blir sämre igen. Men det hoppas vi inte på. Nu blir det snart sängen för mig, efter en lååång dusch. Känenr mig aningen sunkig efter två dygn i ett sjukrum.
    Usch vad läskigt! Sonen blev inlagd med dropp i Thailand, så jag vet hur rädd man är. I alla fall var vi det, för han var riktigt sjuk.
  • Karlstadtös
    sjögurka 79 skrev 2010-02-24 19:48:55 följande:
    Knastroll: Var inne och kikade på bloggen, vilka fina kläder och vad duktig du är! Har jättesvårt att uppskatta vad man skulle betala för ett par byxor, men inte mer än 100 tror jag... Jenn: Välkomna hem. Äntligen. Hoppas det bara går åt rätt håll nu. Vet de varför hon blev så dålig? Vanlig magsjuka eller? Anai: Kan se Emil framför mig, urgulligt :) Saza: Men det är klart du är ledsen, tror aldrig jag har grinat så mycket som på min mormors begravning för ett par år sen. Så otroligt tomt och sorgligt. Kram igen till dig! Hur mycket pratar era små? Några har väl börjat med tvåordsmeningar? Molly babblar hela hela tiden men säger väldigt få saker som man förstår. Mamma, pappa, tack, katt och imorse kom "vinka". Och sen vad djuren låter (men det kommer och går vilka hon svarar på) Är det galet lite? Jag har alltid pratat mycket med henne och förklarar alltid vad saker är och heter. Hur gör ni?
    Felicia pratar hela tiden, men inte mycket man förstår. Hon säger en del rena ord som tack, katt, kaka, mamma, sitta, inte, etc och sen ord som vi förstår t.ex dis (godis), ips (chips), kakaka (höna) etc. Inga meningar här inte!
  • Karlstadtös
    sjögurka 79 skrev 2010-02-24 20:05:07 följande:
    Vad roligt att hon vet vad chips och godis är Härligt att det inte bara är vi som låter vårt barn smaka allt. Typ :) Mollys sysslings första ord var pizza, haha det var de inte helt nöjda med!
    Jonathan fick kakor först när han var ett år och inte godis förrän han var nästan två. Felicia är mycket mer medveten om vad andra äter, och det är omöjligt att undanhålla för henne när storebror får. Hon lägger sig dessutom senare än honom, så det går inte att äta när hon somnat heller.
  • Karlstadtös

Knastroll: jag köper inte heller byxor för mer än 100 kr till barnen, men då är jag expert på reafynd och tradera. Tänker dock på att många betalar flera hundra för märkesbyxor och att handsydda vore lika eftertraktade om de är snygga.

• Karlstadtös
    L33L00 skrev 2010-02-24 21:07:11 följande:
    TACK snälla söta ni för alla gratulationer! Åh vad glad jag blir! en liten ihopslängd förlossningsberättelse för den som vill veta min kille kom på 40+4 vaknade på natten var helt blött & var säker på att vattnet gått tog på mig en binda & gick å la mig igen vaknade kl 5 av en värk, gick på toa & hade börjat å blöda ringde förlossningen och fick tid för kontroll kl 9 åkte med sonen på vaccination kvart över åtta, åkte sedan & lämnade honom hos farmor fick ligga med ctg & hade svaga oregelbundna värkar sedan undersöktes jag & de konstaterade att vattnet INTE hade gått jag fattade ingenting men det hade ju aldrig forsat men det kom ju rosafärgat hela tiden de sa att de antagligen berodde på slemproppen & att jag höll på att öppna mig jag åkte till Ica Maxi & handlade vid 11, hade ganska täta värkar på affären & stod & hängde på kundvagnen åkte hem med handeln sedan åkte jag & sambon till svärmor där vi lunchade vid 13-tiden då började jag få värkar med ca 5-7 min mellanrum. När vi kom hem kom de ännu tätare, 3-5 min mellan. Det började göra satans ont också, så jag sa ajajaj. Då ringde jag till svärmor vid 15.30 & bad henne komma hit för att ta hand om Wille. Nu hade C blivit nervös & körde fram bilen. Jag ringde till förlossningen som sa att jag fick komma men jag kunde ta det lugnt & behövde inte stressa vi åkte in & jag blev inskriven vid 16 då var jag öppen 5 cm ett tag kändes det som om jag inte pallade mer  på gränsen till att jag ville krysta blev undersökt & var öppen 7-8 cm ungefär, var väldigt svårt att känna då hinnorna buktade ut så mkt bm frågade om hon skulle ta hål på hinnorna för då kunde trycket & smärtan minska något men jag ville inte den här gången ville jag föda på egen hand så gott som jag kunde fick akupunktur, för ryggen gjorde så ont bm hann sätta 4 nålar sedan skrek jag "jag måste krysta" hon tejpade snabbt bort nålarna ja la mig ner fick en krystvärk & hon sa att hon såg ett huvud & att jag fick krysta! på tredje krystningen kom han ut kl: 17.34 trodde jag skulle sprängas i själva utdrivningsskeedet & trodde hela jag gick sönder blev väldigt paff då jag inte hade spruckit något alls! Han föddes i sin lilla vattenbubbla, vattnet gick inte förrän han kom ut vilket kallas för segerhuva Vi har inget namn ännu www.familjeliv.se/hem/l33l00/gallery/phpbw1dz... www.familjeliv.se/hem/l33l00/gallery/phpaddgq... finns lite mer bilder & text på¨bloggen leelooos.blogg.se/index.html
    Kul att läsa, ven om jag alltid tycker förlossningar är läskiga! Men att åka och handla när det är på g, hur vågade du?
  • Karlstadtös
    Jenn83 skrev 2010-02-25 13:54:16 följande:
    Maja hade varit helnöjd med en Barbapapa-ring Hon älskar Barbapapa, varfölr vet jag inte riktigt. Idag har hon iaf barbapappa-tröja och byxor...och när jag klädde henne pekade hon flera gånger på trycken "Bapa" eller "babapapa"!
    Appropå figurer så älskar Felicia Hello Kitty och blir alltid glad när hon har det på kläderna. Som tur är så har hon en del då det är min favorit! Hon kan säga Kitty också
  • Karlstadtös
    Linn Daggert skrev 2010-02-25 16:32:09 följande:
    ni som har fått syskon nu, GRATTIS! Tycker ni att barnen är lika varandra?? Jag väntar en pojke till i början på maj och kan ju inte tänka mig nåt annat utseende än som wille såg ut när han föddes;)
    Jag har två barn, och de är väldigt lika utseendemässigt. När Felicia föddes var det som att Jonathan kom ut en gång till. Dock är de väldigt olika i sättet. Finns bilder på min sida om du vill kika!
  • Karlstadtös
    anuya77 skrev 2010-02-26 12:56:14 följande:
    Jag har grymma förvärkar idag. Regelbundna. Kommer i helgen?
    Spännande!
  • Karlstadtös
    Anai skrev 2010-02-26 19:57:48 följande:
    Just det; Korv, glömde ju kommentera "frieriet". Såklart du ska gifta dig på, men ta det på fjällsemestern. Om jag nu mot förmodan skulle gifta mig, så skulle det vara i fjällkyrkan i Sälen. Den är helmysig och så kan man ha festen på After skin Fast Caddy tror inte på giftermål, så vi får nog fortsätta leva i synd!
    Jag var ju brudtärna uppe i Sälen nu i januari, men i Lima kyrka.
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7