Inlägg från: Karlstadtös |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

Jenn83 skrev 2010-03-14 18:57:24 följande:
    Sitter här och tycker halvt synd om mig själv...har fått magsjuka idag. Började med diarre  och sen kräk...och sen tyckte jag det kändes bra så jag provade äta men det kom upp direkt igen. Igår var det Majas tur. Men nu kännns det bättre i alla fall. Vad tror ni...Maja kräkte och hade diarré igår. Idag har hon ätit som vanligt och bara bajsat 3 ggr. tror ni hon kan gå på dagis imorgon? Vill inte hon ska vara borta för mycket, eftersom hon redan varit hemma sjuk så mycket. det märks på henne att hon är stingsligare på dagis nu när rutinerna blivit lite rubbade
    Jobbigt med magsjuka, men jag tycker du ska ha henne hemma. Det är 48 timmar sen sista diareen/kräkningen som gäller. Annars kanske ni smittar de andra och så går det runt på dagis.
  • Karlstadtös

Felicias första och enda två ords mening är rätt kul; Akta gis! (gis=gris) Hon "sjöng" lilla snigel, men tog "akta gris" istället för "akta dej". Felicia älskar grisar och ser "Babe" ungefär 2-3 ggr om dagen.

• Karlstadtös
    Tezz81 skrev 2010-03-15 22:19:27 följande:
    Linnéas 2 ordsmening är "titta pippin" titta pappa.... m.m Ett av orden är alltid titta.... Sen så sjunger hon "atta dej" och nynnar resten (lilla snigel) När hon sjunger blinka lilla stjärna så kan hon stora delar av melodin men bara ett fåtal ord hamnar rätt.... Så gulligt när orden blir fler än 1- Dom små barnen blir så stora.... Snälla alla hulliga, håll tummarna för mig. Sambon har anmält mig till Grys tjejplan. Känns väll som att chansen är noll att just jag skulle få åka med , men hoppas går ju. (önskar önskar) Även om jag kommer dö av längtan efter mina små...
    Hålller tummarna! Det låter härligt, men kan inte var ifrån Felicia ännu...
  • Karlstadtös
    korvmedbröd skrev 2010-03-16 19:37:34 följande:
    Tezz: Klart att du ska få åka! Heja heja! Har du någon aning om vad din make (nej förlåt... FÄSTMAN!) skrivit för motivering? Blir lite nyfiken förstås!?! Jenn: Vilken jävla skitfröken, rent ut sagt. Det handlar nog om att hon är för lat för sitt arbete. Vilket jävla skitsätt att hälsa Maja välkommen tillbaka på! Borde vara FÖRBJUDET! Något mer förväntat är ju en kommentar som; VÄLKOMMEN TILLBAKA! VAD HÄRLIGT ATT DU ÄR FRISK IGEN! Precis som Winnertaco (typ) skrev; VAD FAN TROR DEM? Att man helt seriöst skulle lämna tillbaka ett SJUKT barn till förskolan? Aldrig! Barnen är det finaste man har och det är väl klart att man vill de sitt allra, allra bästa. Och det innefattar inte att låta de gå på dagis vid sjukdom.
    Tyvärr är det dock många som skickar iväg sjuka barn för att de inte vill/har råd att vara hemma med dem.
  • Karlstadtös
    sjögurka 79 skrev 2010-03-18 08:10:28 följande:
    Godmorgon girls! Behöver ett litet råd, Molly har ju ätit nya antibiotikan sen i måndags kväll och redan efter ett dygn var hon avsevärt bättre. Igår och hittills idag är hon feberfri och pigga, glada, vanliga Molly (peppar, peppar). Skulle tycka det var skönt att få iväg henne till dagis imorgon, kanske en kort dag så att hon får komma tillbaka innan helgen och sen börjar vi 'på riktigt' på måndag. Är det för tidigt tycker ni?
    Jag hade skickat dit henne!
  • Karlstadtös
    L33L00 skrev 2010-03-19 10:46:09 följande:
    sjögurka, korvmedbröd, saza & alla. Min lilla plutt har  fått rs-virus Vi åkte in till sjukhuset igår eftermiddag då han inte ville äta & blev slö. Behövde inte bli inlagda då han piggnade till efter en massa snor hade lossnat med hjälp av koksaltslösning. Det känns skönt att vi åkte in & att han blev ordentligt undersökt. Bara jag lyckas hålla snoret i trim så han kan äta & att han inte blir sämre så kan han vårdas i hemmet. Han har ammat en del men har problem med andningen & när han får en hostattack efter han ätit så kräks han ner hela mig och sig själv med en fontän. Vi har knappt sovit något inatt då plutten hostat, snorat & gnällt. Jag har varit uppe med honom flera gånger under natten. Var helt förstörd igår innan vi åkte till sjukhuset, blev så j-la orolig. Fy vad jag grät. Känns bättre idag & efter vi fick åka in..
    Hoppas han blir bra snart! Låter läskigt!
  • Karlstadtös
    Saza skrev 2010-03-19 17:01:14 följande:
    Usch vad hemskt! Han är ju så liten   Hoppas lillkillen kryar på sig fort!! Massa kramar! Här är det tredje dagen med 40 grader på Milo. Börjar tvivla på att det är sprutan som gör det faktiskt...
    Hoppas han blir frisk snart!
  • Karlstadtös
    lia76 skrev 2010-03-19 19:56:32 följande:
    Jahopp idag blev Ida biten på kinden av en 3½ åring. Dagisfröken trodde först att M skulle pussa henne på kinden... Vände bort blicken bara någon sekund och pang så bet hon Ida. Fröken trodde först att hon blivit nypt på kinden, men hon såg märkena efter tandraden Detta skedde bara någon minut innan jag hämtade henne. Hon var dock sitt vanliga jag när jag kom glad och så Lilla stackars gumman. Bild i bildtråden
    Såg bilden och det såg ut att ha gjort ont!
  • Karlstadtös
    anuya77 skrev 2010-03-20 20:17:31 följande:
    Hej vänner, Nu har vi varit hemma några dagar. Det är skönt som tusan. Konstant trött. Men det tillhör kanske. Hugo älskar att nypas och vara hårthänt mot William så vi får ständigt hålla koll på honom. Tänkte sätta mig och läsa genom vad ni skrivit under dagarna. Lägger in en bild på vårt lilla underverk. Och TACK för allt ert stöd som ni gav under min dryga sjukhusvistelse innan William föddes.
    Vilken liten sötnos!
  • Karlstadtös
    lia76 skrev 2010-03-21 12:59:51 följande:
    Äsch sluta klaga på snön nu. Alla vet väl att när snön börjar smälta och det kommer mer snö, så tar den nya snön med sej den gamla när den börjar smälta bort. Så har det alltid varit
    Precis det sa min pappa i telefonen nyss Den nya snön äter upp den gamla
Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7