Inlägg från: Karlstadtös |Visa alla inlägg
  • Karlstadtös

Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7

anette 81 skrev 2010-01-09 09:36:32 följande:
    Måste få fråga hur era barns matschema ser ut? Funderar på om Wilma behöver äta mer än hon gör
    vi har inga fasta tider och jag ammar en hel del ännu. Frukost när hon vaknar, lunch vid elva-tolv, middag senare, kvällsmat vid 18... mellanmål när det behövs.
  • Karlstadtös
    anette 81 skrev 2010-01-09 18:13:50 följande:
    okej vet inte många som ammar så länge men det är ju bra om det funkar
    Felicia vill inte sluta amma, men jag börjar känna att det är dags nu. !,5 år känns som max för mig, men vill amma minst ett år. Sonen slutade när han var tio månader själv. Jag vet flera som ammat mer än ett år, men på Familjeliv verkar det ovanligt.
  • Karlstadtös
    anette 81 skrev 2010-01-09 18:39:17 följande:
    Ja menade inte att det var något konstigt med det, själv ammade jag bara i 2månader
    Jag ville bara förtydliga, för här på FL får jag ibland känslan av att folk tycker det är konstigt att amma längre än ett par månader. Jag tog inte illa upp!
  • Karlstadtös
    lia76 skrev 2010-01-13 20:32:28 följande:
    Jag är inte heller gravid så nu är vi två
    Jag är den tredje då
  • Karlstadtös

Äsch, missade visst att jag inte läste på sista sidan... Den sjunde eller något blir jag väl

• Karlstadtös
    Winnertaco skrev 2010-01-14 20:39:17 följande:
    På tal om graviditeter, är det nån som har koll på när det är manbörjar bli mindre fertil? Idag har jag varit på viktväktarna, förresten! Fick ett infall på förmiddagen och åkte in på ett möte, man fick ju allt gratis första gången, inklusive material! Jag måste verkligen gå ner i vikt nu, och ett absolut krav inför nästa eventuella graviditet är att jag är någotsånär normalviktig! Var det inte nån mer som viktväktade? Jag tycker att nya programmet verkar väldigt vettigt!
    Jag räknar points efter det gamla programmet själv, och bara fem dagar i veckan.
  • Karlstadtös
    Baypower skrev 2010-01-14 21:22:55 följande:
    Det var ju inte riktigt så det hade gått till vad gäller facebook-grejen. Tjejen ifråga hade ju gått med i en grupp som hette något helt annat från början och sedan hade administratören bytt namn på gruppen och eftersom hon redan var medlem i gruppen så kom de åt hennes bilder och använde dem i ett snuskigt syfte. J-igt vidrigt och dåligt men det är ju inte så att någon bara gått in och plockat hennes bilder utan hon hade ju först aktivt gått med i en grupp. Tyvärr tror jag ju att det är absolut möjligt att den som vill kan plocka bilder som ligger på nätet så jag har ändå raderat bilder på Felix som jag tror att en konstig snuskgubbe skulle kunna tolka till något det inte är. Idag har Felix varit själv på dagis mellan 9 och 15 och varit superduktig hela tiden. Dessutom har han börjat "skoja" med oss. Det är ju ganska trista skämt men han brukar sätta nappen upp och ner i munnen med flit och så skrattar han så han kiknar när man låtsas märka att han tokar sig
    Haha, så där gör felicia med! Och så har hon börjat kittla oss och sånna grejer
  • Karlstadtös

Felicia brukar även bita i kanten på en plastskål så att den täcker hennes ansikte och så springer hon runt så. Krockar med dörrar och tycker det är skitkul! Hon är vild!

• Karlstadtös
    anuya77 skrev 2010-01-20 15:41:44 följande:
    Men usch: Nyföding skulle det stå i övanstående inlägg. Usch usch usch
    Ja, usch, vilket hemskt stavfel! Tänk vad mycket en bokstav eller två kan göra...
  • Karlstadtös

Dock känner jag mig som en nydöing efter att jag fött barn

Svar på tråden Vi som fått bebis/hade bf i September 2008 del 7